خبرگزاری کار ایران

ماجرای دنباله‌دار سربازهای ذوب آهن و پادگان آموزشی بعد از تراکتور (گزارش)

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۲۷۴

سه بازیکن سرباز ذوب آهن این روزها در پادگان آموزشی هستند ولی باشگاه در تلاش است مشکل آنها را حل کرده یا حداقل به اصفهان منتقلشان کند تا در مقطع بدنسازی و آماده‌سازی پیش فصل در کنار تیم حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، بحث گذراندن دوران خدمت سربازی بازیکنان فوتبال در سال‌های اخیر همیشه محل اختلاف میان باشگاه‌های نظامی و تیم‌هایی که آن بازیکنان را تحت قرارداد خود دارند بوده و همین موضوع بارها واکنش‌های مختلفی را از سوی مسئولان باشگاه‌ها به همراه داشته است و حاشیه‌ساز بوده است.

آخرین مورد آن که پرونده‌اش هنوز هم در جریان است مربوط به 3 بازیکن سربازی می‌شود که از ذوب آهن به تراکتورسازی رفتند تا خدمت سربازی خود را پشت سر بگذارند و حالا بعد از پایان خدمت خود برای بازگشت به تیم اصلی دچار مشکل شده‌اند.

 

سربازهای ذوبی در لباس تراکتور

ماجرای دنباله‌دار سربازهای ذوب آهن و پادگان آموزشی بعد از تراکتور (گزارش)

دانیال اسماعیلی‌فر، احسان پهلوان و مهدی مهدی‌پور سه بازیکنی هستند که در نیم فصل لیگ هفدهم از ذوب آهن جدا شده و به سرمربی سابق خود یحیی گل‌محمدی در تراکتورسازی پیوستند تا دوران سربازی خود را پشت سر بگذارند و این اتفاق و جدایی آنها در مقطع حساس نیم فصل ناراحتی‌هایی از سوی تیم اصفهانی به همراه داشت و ذوبی‌ها حتی مدعی بودند این اتفاق بدون اطلاع آنها از قبل رخ داده و آمادگی جدایی 3 مهره اصلی و کلیدی خودشان را در این مقطع نداشتند.

به هر جهت این 3 بازیکن در آستانه باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی تراکتورسازی بعد از یک سال محرومیت به این تیم رفتند و از همان زمان عنوان شد تا پایان لیگ هجدهم در جمع سرخپوشان تبریز ادامه فعالیت داده و پس از آن به ذوب آهن برمی‌گردند تا از ابتدای لیگ نوزدهم همراه این تیم باشند.

 

ماجرای دوره آموزشی

ماجرای دنباله‌دار سربازهای ذوب آهن و پادگان آموزشی بعد از تراکتور (گزارش)

یکی از بحث‌های همیشگی سربازی بازیکنان فوتبال که مورد اعتراض عمومی قرار گرفته بود، تفاوتی بود که میان آنها با سربازان عادی وجود داشت و گفته می‌شد چرا فوتبالیست‌ها مثل مردم عادی خدمت خود را در پادگان‌های نظامی پشت سر نمی‌گذارند. فشارهایی که بالاخره تا حدی جواب داد و از 2 سال قبل مقرر شد فوتبالیست‌ها فقط خدمت یگانی خود را در تیم‌های فوتبال نظامی پشت سر می‌گذارند و دوره آموزشی آنها مطابق سربازان عادی در پادگان سپری خواهد شد. در اینجا طبق قانون دوره آموزشی باید پیش از شروع خدمت انجام شود و این مورد شامل حال 3 بازیکن ذوب آهن هم می‌شد ولی تراکتورسازی که آن زمان زیر نظر سپاه عاشورای تبریز بود با رایزنی‌های خود موفق شد این دوره آموزشی را به انتهای خدمت بازیکنان تغییر زمان دهد و از همان ابتدای نیم فصل دوم 3 بازیکن مورد علاقه گل‌محمدی را در اختیار داشته باشد. اتفاقی که آن زمان با اعتراض ذوبی‌ها همراه بود ولی سرو صدای چندانی نکرد تا مقطع کنونی.

 

سربازی در باشگاه خصوصی

در پایان لیگ هجدهم سپاه عاشورا از تیم‌داری و در اختیار داشتن مالکیت تراکتورسازی کنار کشید و امتیاز این باشگاه برای ورود به بخش خصوصی به مزایده گذاشته شد تا محمدرضا زنوزی با خرید امتیاز آن، سرخپوشان تبریزی را به بخش خصوصی ببرد. اتفاقی که علامت سوالی مقابل وضعیت سربازان این باشگاه قرار می‌داد. مهدی‌پور، پهلوان، اسماعیلی‌فر، اسلامی‌خواه و شربتی 5 بازیکن سرباز تراکتورسازی بودند که در زمان نظامی بودن این باشگاه برای دوران خدمت خود به این تیم پیوسته بودند و با تغییر مالکیت آن به بخش خصوصی در بلاتکلیفی قرار می‌گرفتند. ماجرا در مقطعی به قدری جدی شد که عنوان شد این نفرات باید ادامه خدمت خود را در یک تیم نظامی دیگر سپری کنند و این در حالیست که در لیگ برتر هیچ تیم نظامی دیگری در آن مقطع نبود و سایر تیم‌ها مثل ملوان و فجرسپاسی در لیگ یک حضور داشتند که رفتن به این تیم‌ها برای یک فصل کامل می‌توانست ضربه سنگینی به آینده فوتبالی این نفرات بزند. در هر صورت کش مکش‌ها به جایی رسید تا به این 5 بازیکن اجازه داده شد یک سال باقی مانده از خدمت خود را در همان تراکتورسازی که تیم خصوصی محسوب می‌شد سپری کنند ولی این باشگاه دیگر اجازه جذب سرباز جدیدی را نداشت و این نفرات طبق قائده مطرح شده لیگ هجدهم را در تراکتورسازی به پایان بردند و خدمتشان را به اتمام رساندند و حالا وقت بازگشت به تیم اصلی‌شان است.

 

از دست دادن دوره بدنسازی

ذوبی‌ها که حالا در این مقطع روی حضور 3 بازیکن سرباز خود حساب ویژه‌ای باز کردند خصوصاً برای دیدارهای آسیایی و بازی حساس مقابل الاتحاد که در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود به حضور آنها نیاز دارند ولی حضور 3 بازیکن سرباز این تیم در پادگان آموزشی باعث می‌شود زمان بدنسازی را از دست داده و زیانی که از این مقطع متوجه آنها می‌شود در طول فصل همراه آنها خواهد بود. در این مدت باشگاه ذوب‌آهن رایزنی‌های زیادی داشت تا هرچه زودتر بازیکنان خود را به اصفهان برگرداند ولی با کارشکنی طرف تبریزی مواجه شد و سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ادعا کرد که زنوزی در صحبت با او خواسته تا رضایت نامه دانیال اسماعیلی‌فر را بدهد و در قبالش دو بازیکن دیگر خود یعنی مهدی‌پور و پهلوان بدون مشکل به ذوب آهن برگردند. پیشنهادی که طبیعتاً با موافقت ذوبی‌ها همراه نبود. طبق گفته آذری، تلاش تراکتوری‌ها بر این بود تا با وقت‌کشی در پایان دادن به خدمت سربازی این 3 بازیکن، پنجره نقل و انتقالاتی بسته شده و ذوب آهن نتواند آنها را به فهرست خود اضافه کند در حالیکه طبق قانون این 3 نفر اگر قراردادی با تراکتورسازی نداشته باشند می‌توانند حتی به عنوان بازیکن آزاد قراردادشان را با ذوب آهن حتی پس از شروع لیگ ثبت کنند و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.

در حال حاضر این 3 بازیکن در پادگان آموزشی شهید قاضی تبریز حضور دارند و دوره آموزشی خود را سپری می‌کنند و این اتفاق با اعتراض سعید آذری همراه بود و چندی پیش در صحبت‌هایی به طعنه عنوان کرد که کلاغ پر و رژه رفتن بازیکنان این تیم به آمادگی جسمی آنها برای دفاع از سهمیه ایران در آسیا (بازی با الاتحاد در لیگ قهرمانان) مفید خواهد بود.

 

انتقال به اصفهان

وقتی تلاش ذوبی‌ها برای بازگرداندن سه بازیکن سربازش نتیجه بخش نبود، رایزنی‌ها به سمت گرفتن انتقالی آموزشی آنها به اصفهان تغییر داد و به واسطه حضور ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا درخواست مساعدت ویژه در این مورد از سوی ذوبی‌ها مطرح شد و در همین راستا مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال با سازمان نظام وظیفه نامه‌نگاری کرده تا مشکل این 3 بازیکن حل شود و آنها باقی مانده دوره آموزشی خود را در اصفهان سپری کنند تا بتوانند در تمرینات حضور داشته باشند و در کنار تیم باشند.

طبق تاریخی که اعلام شده بود، 3 بازیکن مورد نظر از 18 خرداد تا 5 مرداد در دوره آموزشی خواهند بود و پس از آن پایان خدمت خود را دریافت می‌کنند و این در حالیست که ذوب آهن 9 روز بعد در تاریخ 14 مرداد باید به مصاف الاتحاد عربستان برود و بدون شک در این شرایط بازیکنان مورد نظر آمادگی کافی برای حضور در زمین را ندارند.

در این میان شنیده می‌شود احسان پهلوان می‌تواند با ارائه کسری خدمت زودتر از سایرین به اردوی ذوب آهن ملحق شود ولی 2 بازیکن دیگر یعنی مهدی‌پور و اسماعیلی‌فر باید تا پایان دوره آموزشی خود را سپری کرده و پس از آن گواهی پایان خدمت خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز