خبرگزاری کار ایران

اتهام رشوه از سوی سرمربی جدید پرسپولیس به داور ایرانی؛

محرومیت 6 ماهه کالدرون از سوی AFC

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۲۲۰

گزینه نهایی هدایت پرسپولیس پیش از این چالشی با داور ایرانی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2006 داشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، گابریل کالدرون، سرمربی مورد نظر پرسپولیس برای هدایت این تیم در فصل آینده، سابقه زیادی در هدایت تیم‌های غرب آسیا دارد و در برهه‌ای هم به عنوان سرمربی تیم ملی عربستان در مسیر راهیابی به جام جهانی 2006 آلمان فعالین می‌کرد و در این رقابت‌ها چالشی هم با مسعود مرادی، داور بین‌المللی وقت کشورمان داشت.

در چارچوب دور رفت مقدماتی جام جهانی 2006، کویت و عربستان در کویت به مصاف هم رفتند که در پایان بازی جنجالی که با قضاوت مسعود مرادی همراه بود، دو تیم به تساوی صفر بر صفر رسیدند تا کار عربستانی‌ها در ادامه برای صعود گره بخورد.

در پایان آن بازی کالدرون اعتراض زیادی به نحوه قضاوت داور کشورمان داشت و با اشاره دستش او را به گرفتن رشوه از کویتی‌ها متهم کرد که این موضوع بازتاب رسانه‌ای وسیعی در آن زمان داشت و به آن پرداخته شد.

این ماجرا برای سرمربی آرژانتینی به شدت گران تمام شد چرا که فدارسیون فوتبال کشورمان نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و بیانیه‌ای در حمایت از داور ایرانی منتشر کرد و به طور همزمان هم شکایتی تقدیم AFC شد که منجر به محرومیت 6 ماهه کالدرون گشت.

هر چند عربستان در بازی برگشت در ورزشگاه شاه فهد در ریاض به پیروزی 3 بر صفر رسید و بدون باخت راهی جام جهانی شد ولی چالش ایجاد شده میان کالدرون با مسعود مرادی در آن دوره در ذهن‌ها باقی ماند و حالا با نزدیک شدن وی به هدایت یک تیم ایرانی دوباره مطرح شده است.

به احتمال زیاد یکی از سوالاتی که کالدرون در نخستین نشست خبری خود در مراسم معارفه‌اش به عنوان سرمربی پرسپولیس باید نسبت به آن پاسخگو باشد همین ماجرای درگیری با مسعود مرادی و احساس حال حاضر او نسبت به اتفاقات 13 سال پیش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز