خبرگزاری کار ایران

آینده استقلال و تیم‌های بزرگ در اختیار جوانان است

فریبا: مربیانی در لیگ ما موفق هستند که به نظم و انضباط اهمیت می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۶۴۲

پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است وقتی استراماچونی توانسته در باشگاه بزرگی چون اینترمیلان مربیگری کند قطعا از توانایی‌های بسیار زیادی برخوردار است.

به گزارش ایلنا،بهتاش فریبا پیشکسوت باشگاه استقلال در مراسم معارفه استراماچونی حضور داشت و از نزدیک دقایقی با این مربی آشنا شد وی معتقد است مربی خارجی اگر می‌خواهد در استقلال به موفقیت برسد باید نظم و انضباط را در دستور کارش قرار دهد.

* نظرتان در خصوص استراماچونی سرمربی جدید استقلال چیست؟

جوابش بسیار سخت است زمان نشان می‌دهد که ایشان چه توانایی‌ها دارد و چگونه می‌تواند استقلال را به قهرمانی برساند. به نظر من وقتی مربی توانسته در باشگاه بزرگی چون اینترمیلان مربیگری کند قطعا از توانایی‌های بسیار زیادی برخوردار است. مهمترین مساله دیگری که این مربی دارد این مربی بسیار جوان است و این فاکتور خیلی حائز اهمیت است چون جوان هم جرأت داشته و هم جسارت دارد.

* به نظرتان فاکتور بازیکن چقدر تاثیرگذار است؟

بازیکنان بزرگی که در حد نام استقلال باشند باید جذب تیم شوند تا استراماچونی بتواند توانایی‌های خودش را نشان دهد یک موردی را در مورد شفر بگویم ایشان وقتی تازه به استقلال آمده بود مرا به تمرینات دعوت کردند یکی از بچه‌های بزرگ تیم سردش شده بود و رفت کاپشن پوشید در این فاصله که در حال پوشیدن کاپشنش بود موبایلش هم در جیبش بود یک لحظه موبایل را نگاه کرد نمی‌دانید شفر در آن لحظه چه کارهایی انجام داد من خیلی خوشحال شدم و گفتم خدا را شکر یک مربی آمده که نظم را رعایت می‌کند همان طور کمه می‌دانید روی بازیکمنان ما باید فشار وجود. داشته باشد روی خود ما هم که زمانی بازی می‌کردیم وجود داشت. این آدم در آینده تبدیل به کسی شد که حتی نتوانست در خصوص پنالتی زن تیم هم تصمیم‌گیری کند. ممکن است آقای استراماچونی جلساتی را با ما برگزار کند اولین حرفم به ایشان این است که از نظر نظم و انضباطی فشار روی بازیکنان ما بگذارد چون مربیانی در لیگ ما موفق هستند که به نظم و انضباط اهمیت می‌دهند.

* اما در تیم‌های بزرگ معمولا بازیکنانی هم وجود دارند که نامشان حتی از مدیر عامل و سرمربی هم بزرگتر است؟

حرف شما را قبول دارم اما این را هم بدانید که هیچ نامی بزرگتر از نام استقلال نیست اگر کسی می‌خواهد موفق باشد باید تمام مواردی که من در بالا گفتم را رعایت کند نمی‌گویم بداخلاق و بددهن باشد فقط نظم و انضباط تیمی داشته باشد. بازیکن در اروپا از هشت سالگی نظم و انضباط را یاد می‌گیرد.

* نظرتان در خصوص حضور غلامپور و رفتن پیروز قربانی از کادر فنی ایرانی استراماچونی چیست؟

خیلی خوشحال هستم که قرار بود دو استقلالی قدیمی در کادر فنی استقلال حضور داشته باشند این خیلی مهم است. قربانی توانایی دستیار شدن در استقلال را داشت اما چرا از این تیم را رفت باید از خودش بپرسیم. آینده استقلال و تیم‌های بزرگ در اختیار جوانان است باید بیایند در کنار این مربیان بزرگ آموزش ببینند.

* اما شایعه شده بود بندی در قرارداد غلامپور وجود دارد اگر علی دایی تیم بگیرد او می‌تواند قراردادش را فسخ کند؟

چنین چیزی نبود من با او در معارفه سرمربی استقلال صحبت کردم اگر یک روزی چنین اتفاقی افتاد باید در باشگاه را تخته کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز