خبرگزاری کار ایران

با عبور از رونالدو و نیمار؛ مسی، پر درآمدترین ورزشکار جهان

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۰۸۰

ستاره آرژانتینی بارسلونا به عنوان پردرآمدترین ورزشکار سرتاسر جهان شناخته شد.

به گزارش ایلنا، مجله آمریکایی فوربز، لیونل مسی را به‌عنوان پردرآمدترین ورزشکار سال معرفی کرد. مسی که در راه قهرمانی بارسلونا در لیگ اسپانیا 36 گل برای این تیم زد، در 12 ماه اخیر 127 میلیون دلار بابت دستمزد و پاداش‌ها و جوایز مالی دریافت کرد و با یک پله صعود در صدر رده‌بندی 100 ورزشکار پردرآمد جهان قرار گرفت. کریستیانو رونالدو، مهاجم یوونتوس با 109 میلیون دلار درآمد، نیمار، مهاجم پاری‌سن‌ژرمن با 105 میلیون دلار درآمد، کانلو آلوارس، بوکسور مکزیکی با 94 میلیون دلار و روژه فدرر، اسطوره تنیس با 4/93 میلیون دلار نفرات دوم تا پنجم این فهرست بودند.

فلوید می‌ودر قهرمان بوکس که در سال 2018 در صدر این فهرست بود و برای چهارمین بار در هفت سال گذشته این عنوان را به دست آورد، تنها یک مسابقه نمایشی در دسامبر گذشته برگزار کرد و در این فهرست 100 نفره که ورزشکارانی از 10 رشته در آن بودند، حضور نداشت.

بازیکنان NBA با 35 نماینده بیشترین ورزشکار را در این فهرست داشتند که در صدر آنها لبرون جیمز، از لس‌آنجلس لیکرز با 89 میلیون دلار در رده هشتم قرار گرفت البته تعداد نمایندگان NBA در فهرست سال قبل 40 نفر بود. فوتبال آمریکایی با 19 نماینده ورزش بعدی بود و سپس بیسبال با 15 ورزشکار و فوتبال با 12 نماینده در رده‌های بعدی بودند.

بر اساس اعلام فوربز، پردرآمدترین ورزشکاران جهان روی هم 4 میلیارد دلار در 12 ماه گذشته درآمد داشتند که نسبت به درآمد 8/3 میلیارد دلاری سال قبل 5 درصد رشد نشان می‌دهد. فوربز همچنین اعلام کرد آمریکایی‌ها با 62 نماینده بیشترین سهم را در ملیت صد ورزشکار پردرآمد جهان داشتند که به دلیل دستمزدهای فوق‌العاده بالا در لیگ‌های حرفه‌ای این کشور است. انگلیس با 5 نماینده، فرانسه و اسپانیا با 3 نماینده، برزیل، کانادا، جمهوری دومنیکن، آلمان، صربستان و ونزوئلا دو نماینده داشتند. 15 کشور هم یک نماینده داشتند که در مجموع 25 کشور در این فهرست نماینده داشتند در حالی که سال گذشته نمایندگان 22 کشور در این فهرست بودند.

در سال گذشته هیچ زنی در فهرست صد ورزشکار برتر وجود نداشت اما سرنا ویلیامز در رده شصت و سوم رنکینگ امسال قرار گرفت.

درآمد پاداش‌های بازیکنان سال گذشته با 5/12 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 987 میلیون دلار رسید.

بازیکنان بسکتبال در مجموع 29/1 میلیارد دلار از مبلغ کل درآمدها را به خود اختصاص دادند که 72 درصد آن مربوط به دستمزدها بود و بقیه پاداش و جوایز مالی را در بر می‌گرفت.

بر اساس اعلام مجله فوربز، میزان دستمزد، پاداش و جوایز نقدی بازیکنان از اول ژوئن 2018 تا اول ژوئن 2019 مورد محاسبه قرار گرفته است. پاداش و ملحقات آن شامل قراردادهای اسپانسرشیپ، درآمد مجوزها و میزان بازی‌ها می‌شود اما در آن مالیات‌ها یا دستمزد مدیران برنامه‌ها لحاظ نشده است.

در 18 سال اخیر تایگر وودز 12 بار، فلوید می‌ودر 4 بار، کریستیانو رونالدو 2 بار عنوان پردرآمدترین ورزشکار سال را به خود اختصاص داده بودند و مسی برای نخستین بار این عنوان را به دست آورد.

برای نخستین بار سه نفر اول فهرست، فوتبالیست هستند و بعد از مسی، رونالدو و نیمار، فوتبالیست بعدی، پل پوگبا است که با 33 میلیون دلار در آمد در رده چهل و چهارم جهان قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز