خبرگزاری کار ایران

قربانی: ستاره‌های فصل گذشته حفظ شوند به نفع استقلال است / امیدوارم دوباره هواداران متضرر نشوند

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۴۴۰

کاپیتان سابق استقلال تهران می‌گوید اگر اولویت مدیران این باشگاه حفظ بازیکنان کلیدی فصل گذشته باشد به نفع این تیم است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال تهران می‌گوید همدلی بازیکنان و کادر مدیریتی این باشگاه در مقطع فعلی می‌تواند راهکار درستی برای دستیابی به موفقیت باشد. با پیروز قربانی درباره شرایط استقلال تهران نزدیک به دو ماه مانده تا آغاز لیگ نوزدهم صحبت کردیم که در ادامه می‌خوانید:

نظر شما درباره انتخاب آندره آ استراماچونی به عنوان سرمربی فصل بعد استقلال چیست؟

این سرمربی فکر نمیکنم با فوتبال ایران خیلی آشنا باشد؛ مطمئناً‌ تیمی که بسته می‌شود با نظر او نیست و یک نفر دیگر بازیکنان را جذب می‌کند؛ همین امروز هم زمان از دست رفته و اگر من مدیریت استقلال را بر عهده داشتم یک مربی داخلی انتخاب می‌کردم. هر مربی به استقلال بیاید به زمان نیاز دارد و تا فوتبال ایران را بشناسد و با جو آشنا شود که آن هم کلی زمان خواهد برد. او به تازگی دستیارانش را هم به تهران فرستاده تا از شرایط فوتبال و امکانات ایران آگاهی پیدا کنند. امیدوارم بهترین‌ها برای استقلال رقم بخورد و تصمیمات درست اتخاذ شود تا هواداران متضرر نشوند.

یکی از تصمیمات اشتباه فصل گذشته از دست دادن زمان آماده سازی پیش فصل بود.

دقیقا. فکر می‌کنم این موضوع بیشتر روی اشتباه شفر رخ داد او با تفکر اروپایی فقط 4 هفته برای آماده‌سازی استقلال قبل از شروع فصل در نظر گرفت در حالی که استقلال نفرات زیادی را از دست داده بود. استقلال سال گذشته 7، 8 ستاره‌اش را از دست داد و از این موضوع ضربه خورد حالا هم اگر مربی خارجی به استقلال بیاید قطعا باید زمان زیادی بگذارد تا تیم آماده شود. معلوم نیست چند بازیکن می‌روند یا می‌آیند اما به نظرم اگر بازیکنان موثر فصل گذشته حفظ شوند نیمی از خواسته‌های طرفداران استقلال برطرف می‌شود تا داستان تیام و جپارف رقم نخورد؛ ستاره‌های فصل گذشته حفظ شوند به نفع استقلال است.

خسرو حیدری، یکی از بازیکنان بااخلاق استقلال در پایان فصل خداحافظی کرد و به دنبال آن حواشی هم درباره عدم اتحاد بین بازیکنان رقم خورد.

خسرو بازیکن خوش قلب و با اخلاقی است که سال‌ها پیراهن استقلال را برتن داشت امیدوارم در ادامه راه موفق باشد و بهترین اتفاق‌ها برای او رقم بخورد. حیدری در بهترین زمان خداحافظی کرد. به اعتقاد من اتحاد بین استقلالی‌ها نسبت به سال‌های قبل دیده نمی‌شود و بازیکنان استقلال همگی از محبوبیت چند سال قبل خود فاصله گرفتند. من هم با برخی افراد در استقلال مشکل داشتم و وقتی از باشگاه جدا شدم با همه آن‌ها دعوا کردم اما معتقدم بازیکنان بزرگتر استقلال باید رفاقت چندین و چند ساله را حفظ کنند و به فکر موفقیت استقلال باشند. اینگونه حواشی کمرنگ می‌شود و اتفاقات غیرفوتبالی اهداف یک تیم را تحت الشعاع قرار نمی‌دهد.

این هماهنگ نبودن بین مدیران هم مشهود است؛ اینطور نیست؟

وقتی یک مجموعه خواستار دستیابی به بهترین‌های ممکن است باید شخص گرایی و در نظر گرفتن منافع شخصی کنار گذاشته شود و به فکر همدل بودن برای عبور سلامت از مسیر موفقیت بود. نمی‌شود هر کسی ساز خودش را بزند و بخواهند تصمیم واحد بگیرند. مدیران که سرنوشت تیم را رقم می‌زنند باید به یک جمع بندی برسند تا تصمیم درستی بگیرند. مشورت کردن آن‌ها در کنار هم می‌تواند عامل خوبی برای رسیدن به جایگاه مدنظر هواداران استقلال باشد.

در پایان نظر شما درخصوص حضور مارک ویلموتس در تیم‌ملی ایران چیست؟

در بازی اول که دوستانه بود مقابل سوریه به برتری پرگلی رسیدیم این اتفاق خوبی است اما پایان ماجرا نیست. دیروز هم موفق شدیم برابر کره بازی خوبی به نمایش بگذاریم اما آنها باز هم موفق نشدند ما را شکست بدهند. تازه راه تیم‌ملی پس از کارلوس کی روش با ویلموتس شروع شده و او چالش‌های زیادی را پیش رو دارد. اگر ویلموتس که بازی اول را با نتیجه پرگل برده چند بازی نتیجه نگیرد، انتقادها سرازیر می‌شود. هر کشوری فرهنگ فوتبالی خودش را دارد و فرهنگ فوتبالی ایران تهاجمی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز