خبرگزاری کار ایران

نقش آقای کلین شیت در پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۰۳۸

نقش علیرضا بیرانوند در قهرمانی‌های سه‌گانه پرسپولیس با برانکو وقتی به چشم می‌آید که بدانیم او در هر سه فصل، بالاتر از همه دروازه‌بان‌های لیگ برتر ایستاده است.

به گزارش ایلنا، بیرانوند این بار هم با 16 بازی بدون گل خورده، آقای کلین‌شیت لیگ برتر شد و به رکورد مهدی رحمتی رسید. با این تفاوت که دروازه‌بان استقلال با سه تیم فجرسپاسی، استقلال و سپاهان و در 3 دوره لیگ آقای کلین‌شیت شده اما بیرانوند هر سه رکورد را با یک تیم و در سه دوره پشت سر هم به دست آورده است.

مثل این دروازه‌بان ملی‌پوش، خودِ پرسپولیس هم رکورددار کلین‌شیت است و صاحب بیشترین کلین‌شیت در هجده دوره لیگ برتر. قرمز‌ها نه تنها حالا پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر هم هستند، بلکه در یک سوم دوره‌های برگزار شده، آقای کلین‌شیت دروازه‌بان آنها بوده است: در 6 دوره از 18 دوره لیگ برتر. در دوره سوم لیگ برتر ساشا ایلیچ که اتفاقا گل‌های خورده‌اش کاملا به یادماندنی‌ بود، موفق شد با 9 کلین‌شیت در کنار ابراهیم میرزاپور دروازه‌بان آن روزهای فولاد مشترکا آقای کلین‌شیت لیگ شود.

بعد از او، مهدی واعظی در لیگ هفتم با 12 کلین‌شیت همراه پرسپولیس قهرمان و آقای کلین‌شیت لیگ برتر شد. نیلسون دروازه‌بان برزیلی پرسپولیسی‌ها در لیگ سیزدهم با 18 کلین‌شیت، آقای کلین‌شیت شد و در 3 دوره آخر لیگ برتر هم علیرضا بیرانوند همراه با پرسپولیسی‌ها با 17، 17 و 16 کلین‌شیت، بهترین دروازه‌بان این رقابت‌ها و صاحب بیشترین کلین‌شیت بوده است. بعد از پرسپولیس، سپاهان ایستاده که در 3 دوره لیگ برتر دروازه‌بان‌هایش آقای کلین‌شیت لقب گرفته‌اند.

جالب اینکه در 4 دوره گذشته لیگ برتر آقای کلین‌شیت از هر تیمی بوده، آن تیم در پایان فصل قهرمان شده است. علاوه بر 3 دوره اخیر لیگ برتر که پرسپولیسی‌ها قهرمان شدند و علیرضا بیرانوند آقای کلین‌شیت، در لیگ پانزدهم فرنادو دخسوس دروازه‌بان برزیلی استقلال خوزستان آقای کلین‌شیت شد و این تیم هم توانست قهرمانی لیگ برتر را به دست بیاورد. به طور کلی در 18 دوره گذشته لیگ برتر 9 دوره آقای کلین‌شیت از هر تیمی بوده، در نهایت آن تیم قهرمان شده است.

در لیگ هفتم پرسپولیس با افشین قطبی دومین قهرمانی خود در لیگ برتر را به دست آورد و همان فصل، مهدی واعظی آقای کلین‌شیت شد. در لیگ هشتم دیگر تیم بزرگ پایتخت یعنی استقلال هم شرایطی شبیه به پرسپولیسِ لیگ هفتم داشت. در آن دوره از رقابت‌ها وحید طالب‌لو آقای کلین‌شیت لقب گرفت و استقلالی‌ها هم قهرمانی لیگ برتر را با امیر قلعه‌نویی جشن گرفتند. رحمتی در لیگ دهم همراه با سپاهان و در لیگ دوازدهم همراه با استقلال هم قهرمان شد و هم آقای کلین‌شیت. علاوه بر مهدی واعظی، وحید طالب‌لو، مهدی رحمتی، فرناندو دخسوس و علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان این فصل پارس‌جنوبی یعنی رحمان احمدی هم در لیگ یازدهم با پیراهن سپاهان قهرمان شد و لقب آقای کلین‌شیت را هم به نام خود کرد.

فعلا اما علیرضا بیرانوند از همه دروازه‌با‌ن‌های لیگ برتر و رکوردهای‌شان جلوتر است. این دروازه‌بان ملی‌پوش که شایعه جدایی‌اش از پرسپولیس و حضورش در فوتبال اروپا را این روزها خیلی جدی‌تر از قبل می‌شنویم، در لیگ هجدهم برای سومین سال متوالی با پرسپولیس قهرمان و در جدول کلین‌شیت‌ها هم صدرنشین شد و حتی بالاتر از مهدی رحمتی ایستاد که سه قهرمانی و سه کلین‌شیت خود در لیگ برتر را با سه تیم فجرسپاسی، استقلال و سپاهان تجربه کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز