خبرگزاری کار ایران

رستمی: صد بار دیگر هم تست دوپینگ می‌دهم

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۷۷۰

بعد از حضور ماموران وادا در مجموعه ورزشی آزادی برای گرفتن نمونه دوپینگ از وزنه‌برداران ملی‌پوش، چون نام او هم به‌عنوان یکی از چهره‌های شاخص وزنه‌برداری دنیا در لیست وادا بود، از کرمانشاه به تهران آمد تا آزمایش بدهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیانوش رستمی یکی از چهره‌های پرمدال المپیکی و جهانی تاریخ وزنه‌برداری ایران، تاکید دارد که او ثابت کرده است نه فقط این بار، بلکه اگر صد بار دیگر هم ماموران وادا بخواهند، او حاضر می‌شود و آزمایش می‌دهد. هیچ مشکلی هم برای انجام آزمایش دوپینگ ندارد. به همین بهانه گفت و گویی با قهرمان طلایی وزنه‌برداری جهان و رکورددار المپیک انجام داده‌ایم که با هم می‌خوانیم.

گویا وقتی از حضور ماموران وادا برای گرفتن آزمایش دوپینگ مطلع شدی، سریع خودت را به تهران رساندی تا مشکلی پیش نیاید.

 بله. من کرمانشاه بودم و تقریبا بیشتر زمانم را آنجا می‌گذرانم اما وقتی شنیدم که ماموران وادا به تهران آمده‌اند و اسم من هم در لیست است، سریع به تهران آمدم و روز گذشته با حضور در اردوگاه تمرینی تیم ملی بدون هیچ حرف و حدیثی آزمایش دوپینگ دادم.

مگر همین چند وقت پیش به صورت مستمر در مسابقات جام پادشاهی تایلند، بعد از آن در جام فجر و در اردوگاه تمرینی تیم ملی وزنه‌برداری آزمایش ندادی؟

 من در تمامی این مسابقات و حتی زمانی که ماموران وادا سری قبلی به اردوگاه تیم ملی آمده بودند، آزمایش دادم و خب هیچ مشکلی هم وجود نداشت. بالاخره طبق قانون فدراسیون جهانی و وادا ما به‌عنوان ورزشکار حرفه‌ای و فعال چون نام‌مان در حوضچه جهانی کنترل دوپینگ قرار دارد، باید هر لحظه و در هر مکانی منتظر حضور ماموران کنترل دوپینگ جهانی باشیم تا از ما آزمایش دوپینگ بگیرند.

رستمی: صد بار دیگر هم تست دوپینگ می‌دهم

شما هیچ مشکلی با این موضوع ندارید؟

 نه، به هیچ وجه مشکلی در این خصوص ندارم. اصلا چرا باید از آزمایش دادن ناراحت باشم. من یک ورزشکار حرفه‌ای هستم و یک ورزشکار حرفه‌ای هر لحظه در هر مکان و یا زمانی باید منتظر حضور ماموران کنترل دوپینگ برای گرفتن آزمایش باشد. بنابراین، اصلا بحثی در این خصوص ندارم و اتفاقا همین جا اعلام می‌کنم صد بار دیگر هم پشت سرهم بخواهند از من آزمایش دوپینگ بگیرند، به هیچ وجه مشکلی با این موضوع ندارم و همه جوره مهیای نمونه‌گیری در هر مکان و زمانی هستم. اصلا خصلت من از زمانی که در وزنه‌برداری خودم را به‌عنوان کیانوش رستمی شناختم این بود که خودم را با استانداردهای تعریف شده جهانی به ویژه در مقوله کنترل دوپینگ کاملا وفق دهم. به همین دلیل است که تا به امروز همیشه از این بابت سربلند از میادین مختلف خارج شدم و هیچ مشکلی هم در این خصوص نداشته و نخواهم داشت

از حضور پی‌درپی و عجیب ماموران وادا در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری با توجه به تجربه‌های تلخ مشابه قبلی حس بدی نداری؟

 شاید اگر بخواهید با شرایط مشابه قبلی این موضوع را مقایسه کنید، حرفی که می‌زنید مصداق داشته باشد و خب به همین دلیل حس بدی هم به مخاطبان این موضوع دست بدهد اما به اعتقاد من وقتی که ورزشکار حرفه‌ای زندگی کند و حرفه‌ای هم تمامی شرایط ورزشی خود را کنترل نماید، قطعا چه یک بار از او آزمایش دوپینگ بگیرند و چه صد یا هزار بار، خیالش راحت است که هیچ اتفاق یا حادثه تلخی برایش رخ نمی‌دهد. پس با این دید مطمئنا نباید خیلی از حضور پی‌درپی ماموران کنترل دوپینگ در اردوی وزنه‌برداری ناراحت یا نگران شد اما وقتی مشکل خاصی باشد، همه ما نگران آینده و اتفاقات ناگوار احتمالی می‌شویم. تجربیات تلخ گذشته ممکن است فقط به‌خاطر یک سهل‌انگاری پیش‌پا افتاده برخی که به هر دلیلی نمی‌توانند شرایط ورزشی و زندگی خود را حرفه‌ای طراحی و تنظیم کنند برای وزنه‌برداری ایران و در کل ورزش کشور رخ داده باشد. این اتفاق نه تنها برای ما بلکه برای تمامی کشورهایی که در این رشته ورزشی حرفی برای گفتن دارند ممکن است رخ دهد. کما اینکه مصداقش را در طول همین چند سال اخیر در وزنه‌برداری دنیا دیدیم اما اصل موضوع همان چیزی است که گفتم. یعنی اگر ما مشکلی نداشته باشیم، هیچ استرس یا ترسی از حضور مکرر ماموران وادا در فواصل زمانی مختلف نباید داشته باشیم.

رستمی: صد بار دیگر هم تست دوپینگ می‌دهم

این موضوع درست اما منظور ما گرا دادن به وادا از داخل کشور است. می‌توان این احتمال را داد؟

 اصلا حرفی در این باره برای گفتن وجود ندارد. به نظرم هر کسی که از داخل اینطور ناجوانمردانه به‌دنبال تخریب یک رشته ورزشی پرافتخار مثل وزنه‌برداری باشد، نه عرق ملی دارد و نه اصلا می‌شود روی او نام ایرانی گذاشت. این کار، کار کثیفی است که من حتی نمی‌توانم در موردش فکر کنم. چه رسد بخواهم در این خصوص بحثی داشته باشم. به هر حال امیدوارم ماجرا هرچه هست، برای بچه‌های ما و وزنه‌برداری ایران مشکلی ایجاد نشود.

وضعیت تمرینی و رکوردی‌ات چطور است؟

 وضعیتم خوب است و مشکلی از لحاظ تمرینی و شرایط بدنی ندارم. البته چون تا شروع مسابقات جهانی و بعد از آن بازی‌های المپیک زمان زیادی باقی مانده خیلی لزومی ندارد از حالا به بدنم بیش از حد فشار وارد کنم اما به این دلیل که گزینشی‌های المپیک سرراهمان است باید برای حضور در این رقابت‌ها حداقل آمادگی نسبی داشته باشیم. من تمریناتم را در کرمانشاه دنبال می‌کنم و مشکلی هم از این بابت ندارم.

چقدر مطمئنی بتوانی در سومین المپیک دوران ورزشی‌ات وزنه بزنی؟

 واقعیتش این است که تا به امروز نشده من روی کاری در وزنه‌برداری و یا اصلا زندگی شخصی‌ام تمرکز کنم و نتوانم به هدفم برسم. اینجا هم مطمئن باشید تمام تلاشم را می‌کنم تا همین اتفاق را برای خودم هر طور شده رقم بزنم. من برای اینکه کیانوش رستمی بشوم، خیلی زجر کشیدم و تلاش کردم. بنابراین یاد گرفتم برای چیزی که می‌خواهم باید بجنگم تا آن را به دست آورم چون هیچ وقت در هیچ کجای دنیا به همین راحتی و سادگی چیزی را دودستی تقدیمت نمی‌کنند. البته یک وقت است که خداوند چیزی را در تقدیر تو قرار نداده است. آن وقت حتما باید توکل کنی به خداوند و راضی باشی به قسمت و تقدیرت. در مجموع من هر چه در توان دارم می‌گذارم تا سهمیه المپیک را کسب کنم. باقی‌اش می‌ماند به خواست خداوند و تقدیر پیش رو.

گفتگو: رضا عباسپور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز