خبرگزاری کار ایران

بررسی شرایط پرسپولیس در جدول گروه D لیگ قهرمانان آسیا؛

باخت ممنوعه برای شاگردان برانکو ایوانکوویچ

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۷۵۷

پرسپولیس در دیدار امروز مقابل پاختاکور نیاز به امتیاز دارد تا در رقابت‌ها بماند ولی تساوی هم

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پرسپولیس از ساعت 17:30 امروز به وقت تهران، در تاشکند میهمان پاختاکور است و در هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف این تیم می‌رود.

سرخپوشان در حالی بازی پنجم خود را برگزار می‌کنند که از 4 دیدار قبلی خود 4 امتیاز گرفته و در رتبه چهارم جدول قرار دارند با این حال شاگردان برانکو هنوز از شانس قابل توجهی برای صعود برخوردارند. به همین منظور به بررسی شرایط گروه D‌ رقابت‌ها و اینکه نتیجه بازی امشب چه تاثیری در سرنوشت پرسپولیس دارد می‌پردازیم:

 

اگر پرسپولیس ببرد

پاختاکور در فصل جدید لیگ قهرمانان تیم قدرتمندی تا اینجای کار نشان داده و برتری مقابل آنها در تاشکند کار راحتی نیست ولی پرسپولیس سابقه خوبی در لیگ قهرمانان از خود نشان داده و نتایج فصل گذشته اعتباری به این تیم بخشیده که باعث می‌شود احتمال برد این تیم را نادیده نگیریم.

کسب 3 امتیاز این بازی اوضاع سرخپوشان را خیلی بهتر می‌کند و آنها با 7 امتیاز حداقل یک و حداکثر 2 پله در جدول صعود خواهند داشت. پرسپولیس بالاتر از پاختاکور قرار می‌گیرد و اگر الاهلی مقابل السد پیروز نشود سرخپوشان می‌توانند دوم جدول شوند. الاهلی با باخت مقابل السد 6 امتیازی می‌ماند و در صورت تساوی هفت امتیازی شده ولی اوضاع پرسپولیس در دیدارهای رو در رو بهتر است و شاگردان برانکو رتبه بالاتر را به خود اختصاص می‌دهند ولی اگر الاهلی برنده شود السد در بازی مستقیم با پرسپولیس موفق تر بوده و سرخپوشان جایگاه سوم را در اختیار می‌گیرند.

به هر جهت این 3 امتیاز خیال پرسپولیس را از بازی هفته بعد تا حد زیادی راحت می‌کند ولی بازهم احتمالا 3 امتیاز بازی با السد را لازم خواهد داشت.

 

اگر بازی مساوی شود

تساوی در این بازی کار پرسپولیس را در جام تمام نمی‌کند ولی شانس این تیم تا حد زیادی کم می‌شود و کارش برای صعود گره خواهد خورد. پرسپولیس با تساوی در این بازی 5 امتیازی شده و همچنان در رتبه چهارم جدول باقی می‌ماند و برای همین با برتری در بازی هفته بعد با السد 8 امتیازی خواهد شد و البته حتما نیاز به برتری در آن دیدار دارد چرا که با 6 امتیاز در هیچ شرایطی صعود نمی‌کند. در صورت تساوی پرسپولیس در تاشکند بهترین نتیجه برای پرسپولیس تساوی السد و الاهلی است چرا که به این تیم فرصت می‌دهد با برتری در هفته پایانی حتی به عنوان سرگروه صعود کند. از طرفی ممکن است پرسپولیس در صورت برتری مقابل السد در هفته پایانی هم جواز صعود نگیرد چون برتری الاهلی مقابل السد و برتری پاختاکور مقابل الاهلی در هفته پایانی در صورت تساوی دیدار امروز پرسپولیس - پاختاکور باعث می‌شود نماینده ازبکستان و عربستان 9 امتیازی شوند و صعود کنند. پس تساوی مقابل پاختاکور خطرناک است.

 

اگر پرسپولیس ببازد

باخت مقابل پاختاکور کار سرخپوشان را در رقابت‌ها تمام می‌کند. در این صورت ازبک‌ها 8 امتیازی شده و هر نتیجه‌ای در بازی السد - الاهلی حاصل شود حداقل یک تیم 8 امتیازی خواهد شد و پرسپولیس با 4 امتیاز فرصت رسیدن به آنها را پیدا نمی‌کند. شکست برای پرسپولیس یعنی خداحافظی با جام.

باخت ممنوعه برای شاگردان برانکو ایوانکوویچ

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز