خبرگزاری کار ایران

به استقبال حساس‌ترین بازی این فصل فوتبال اروپا؛

​بارسلونا - لیورپول در نیمه نهایی لیگ قهرمانان؛ یکی مسی دارد، دیگری نه

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۸۷۱

لیگ قهرمانان امشب با بازی بارسلونا و لیورپول ادامه می‌یابد. آیا لیورپول می‌تواند مانع قهرمانی لیونل مسی و هم‌تیمی‌هایش شود؟

به گزارش ایلنا، اگر بخواهیم اوضاع فعلی دو تیم را بررسی کنیم باید بگوییم: کم پیش می‌آید یک تیم در یک فصل در تمامی رقابت‌ها 100 گل بزند اما لیورپول شنبه از این آمار عبور کرد و بارسلونا هم این کار را در ماه فوریه انجام داده بود. هر دو تیم می‌توانند گل‌های بسیاری بزنند اما هر دو تیم دفاع‌های صبور و قدرتمندی دارند. یورگن کلوپ روی دفاع تیمش کار کرده است و این تیم بارسا هم در میانه میدان بیشتر به فکر جلوگیری از حملات حریف است. اینکه هر دو تیم دروازه‌بانان برجسته‌ای دارند، یعنی مارک آندره‌تر اشتگن و آلیسون، باعث می‌شود استحکام دفاعی هر دو تیم افزایش یابد.

ستاره بارسلونا: لیونل مسی. او دوباره به آمار بیش از یک گل در هر مسابقه رسیده و نقش مهم‌تری هم در بارسا ایفا می‌کند. او به عقب‌تر برمی‌گردد و برای دیگران فرصت می‌سازد. هر چه صفت خوب دارید برای او به کار ببرید.

ستاره لیورپول: ویرجیل فان‌دایک. کمتر خریدی در سال‌های گذشته به اندازه جذب این بازیکن هلندی در ژانویه 2018 یک تیم را متحول کرده است. او در هوا فوق‌العاده است و بازی‌خوانی‌اش عالی است. او رهبر خط دفاعی چهارنفره لیورپول است که در آن هر دو مدافع کناری با هم حمله می‌کنند و از این نظر کار او عالی است.

ستاره پنهان بارسلونا: جوردی آلبا. او در سال جاری در تمامی رقابت‌ها 16 گل ساخته است و درک متقابل او و لیونل مسی ماورای طبیعی است. این همکاری او باعث می‌شود او از جناح مخالف حملاتی عالی را ترتیب بدهد. او مقابل ترنت الکساندر-آرنولد و محمد صلاح بازی خواهد کرد که به این ترتیب لیورپول نیاز دارد یک هافبک را مامور کند تا زمانی که او حمله می‌کند، از فضای پشت سر او استفاده کند. البته آنها نمی‌توانند همه توان خود را روی آلبا بگذارند، چون مسی در سمت دیگر میدان حاضر است.

ستاره پنهان لیورپول: روبرتو فیرمینو. این مهاجم مرکزی زیاد گل نمی‌زند (او در کل دوران بازی‌اش تنها دو بار از آمار 20 گل در یک فصل عبور کرده است) اما حرکات عالی او و تلاش فوق‌العاده‌اش هنگامی که توپ را ندارد کاملا این آمار را جبران می‌کند. بارسلونا در فضای بین سرخیو بوسکتس در خط میانی و جرارد پیکه در خط دفاعی، نمی‌تواند چشم از او بردارد.

بارسلونا نیاز دارد بازی را در خط میانی به حریف تحمیل کند و الکساندر-آرنولد و اندی رابرتسون را عقب نگه دارد. آن‌ها نباید بگذارند توپ به صلاح و سادیو مانه برسد، به‌ویژه در فاز گذار از دفاع به حمله.

لیورپول نیاز دارد مراقب مسی در تمامی لحظات باشد، به‌ویژه زمانی که او به عقب برمی‌گردد تا بازی‌سازی کند. آن‌ها باید اطمینان حاصل کنند که سه مهاجم‌شان دور از جریان بازی نباشند و البته شکل بازی‌شان هم حفظ شود.

پیش‌بینی: لیورپول 1 – 2 بارسلونا. دو تیم همسطح هم هستند اما یکی از آن‌ها مسی را دارد و دیگری نه.

منبع: ESPN - به قلم گابریله مارکوتی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز