خبرگزاری کار ایران

برای قطبی احترام زیادی قائلم ولی دربی برای ماست

علوی: نگه داشتن استقلال خوزستان به اندازه قهرمانی ارزش دارد/ سرمربیگری را قبول کردم چون عاشق چالش‌های سخت هستم

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۷۸۵

سرمربی جدید استقلال خوزستان در خصوص پذیرفتن هدایت این تیم و شرایط سخت بقا در لیگ برتر صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، استقلال خوزستان در لیگ برتر شرایط خوبی ندارد و تقریباً سقوط این تیم به لیگ دسته اول مسجل شده و ماندن آنها به چیزی در حد معجزه نیاز دارد. محمد علوی، بازیکن سابق تیم ملی که در ابتدای راه سرمربیگری قرار دارد با قبول مسئولیت این تیم در فاصله 6 هفته مانده به پایان فصل عقیده دارد این معجزه در توان او و شاگردانش هست. با او در مورد چگونگی رسیدنش به هدایت استقلال خوزستان و مسیر سخت پیش رو صحبت کردیم.

 

خداحافظی ناخواسته

من زودتر از موعدی که دوست داشتم مجبور به خداحافظی شدم. سال 93 بود که در 33 سالگی کفش‌هایم را آویختم در حالیکه می‌توانستم چند سال دیگر به فوتبالم ادامه دهم ولی پیشنهاداتی که به دستم می‌رسید جالب نبود و باید رایگان یا با پول کم بازی می‌کردم و مالیات قراردادهایم را هم از جیب می‌دادم. برای همین از فوتبال کنار رفتم که به قول معروف مرگ دوم یک فوتبالیست زمان خداحافظی است و من هم این شرایط را تجربه کردم.

 

رفتن به سمت مربیگری

به مربیگری علاقه‌ داشتم و سراغ این کار رفتم. در حال حاضر مدرک B آسیا را دارم و تیم اروند را هم در ابتدای راه مربیگری در لیگ 2 در اختیار گرفتم و با کمک همکاران و بچه‌ها موفق شدیم به لیگ یک صعود کنیم و امسال هم از نیم فصل با درخواست آقا کریم بوستانی به استقلال خوزستان آمدم و حالا هم با لطف مدیریت و هیات مدیره باشگاه مسئولیت فنی تیم به من سپرده شده است.

 

چالش‌های سخت را دوست دارم

شرایط استقلال خوزستان در جدول سخت است و حتی چیزی فراتر از سخت است ولی من همیشه چالش‌های بزرگ را دوست دارم. انجام دادن کار معمولی از دست هر کسی ساخته است و کارهای سخت است که عیار آدم را نشان می‌دهد. فکر می‌کنم نگه داشتن استقلال خوزستان در این شرایط دست کمی از قهرمان کردن تیم ندارد و با بچه‌ها تلاش می‌کنیم به این مهم برسیم یا حداقل اگر نتوانستیم تا لحظه آخر برایش بجنگیم و نتایج آبرومندی بگیریم. من تلاش بچه‌ها را می‌بینم و واقعاً از جانشان مایه می‌گذارند و مطمئنم موفقیت غیرممکن نیست و بدست می‌آید.

 

از نسل ما مربیان خوبی در می‌آید

نسل هم دوره‌ای های من کم کم در حال خداحافظی از فوتبال و روی آوردن به مربیگری هستند. امید روانخواه، احمد جمشیدیان و آرش برهانی در لیگ‌های پایین‌تر نتایج خوبی گرفته‌اند و حسین کعبی و ایمان مبعلی هم امسال خداحافظی کردند و آینده خوبی در مربیگری خواهند داشت. به هر حال تغییر نسل هم اتفاقی است که باید در بین مربیان هر چند سال یک بار رخ دهد و فکر می‌کنم از نسل ما مربیان خوبی بیرون بیایند.

 

برای قطبی احترام قائلم ولی دربی برای ماست

نمی‌دانم اینکه شروع کارم در دربی خوزستان است را باید به حساب خوش شانسی خودم بگذارم یا بدشانسی ولی چالش جذابی است. فولاد تیم سابق خودمن است که تیم خوبی است و کادرفنی خوبی دارد. من در پرسپولیس شاگرد قطبی بودم و احترام زیادی برایش قائلم ولی همه تلاش ما برای برتری در این دیدار است و فکر می‌کنم دربی اهواز برای ما باشد. دوست خوبم ابراهیم میرزاپور هم در کادرفنی حریف است که برای او هم آرزوی موفقیت دارم. اهل کری خواندن نیستم و حرف‌هایمان را در زمین می‌زنیم.

 

استقلالیِ خوزستانی هستم

من سابقه بازی در پرسپولیس را دارم ولی الان یک استقلالیِ خوزستانی هستم. اینکه گفته می‌شود فولاد در اهواز حکم پرسپولیس را دارد و استقلال خوزستان حکم استقلال را شاید از نظر شباهت باشگاه‌ها به هم درست باشد ولی اینکه هواداران آنها مشترک باشند اینطور نیست و ما دو تیم کاملاً مجزا هستیم.

 

امیدوارم دربی مرحمی روی زخم خوزستان شود

شاید در این شرایط که چند استان کشور ما دارند و خصوصاً خودِ خوزستان که ما در آن حضور داریم فکر کردن به فوتبال مسخره به نظر بیاید ولی فوتبال همیشه مرهمی بوده برای فراموشی خیلی از دردها و مصیبت‌ها و دوست دارم دربی زیبایی را با فولاد داشته باشیم تا حداقل برای چند ساعت مردم غصه و ناراحتی خود را فراموش کنند. در کل امیدوارم دیگر شاهد چنین بلایایی در کشور نباشیم و مردمی که در چند استان درگیر این ماجرا هستند به زودی به شرایط خوب برگردند.

 

هنوز کادر خودم را انتخاب نکردم

من در اروند از کمک لفته حمیدی و چند نفر دیگر استفاده کردم ولی هنوز برای استقلال خوزستان تصمیمی نگرفته‌ام و مشخص نیست از همبازیان سابق خودم استفاده کنم یا افراد دیگر. در هر صورت بهترین تصمیم برای موفقیت استقلال خوزستان گرفته خواهد شد.

 

قهرمان لیگ پانزدهم، گزینه سقوط لیگ هجدهم

فکر می‌کنم مدیریت غلط و کج سلیقگی‌هایی که در برخی مقاطع رخ داد باعث این موضوع شد. هزینه و زحمت زیادی برای استقلال خوزستان کشیده شد تا بتواند قهرمان لیگ شود ولی بعد از آن حمایت‌هایی که باید از تیم قهرمان لیگ صورت بگیرد انجام نشد و کم کم تیم به اینجا رسیده است که در آستانه سقوط قرار دارد. در حال حاضر شرایط خوبی داریم و 70 درصد پرداختی انجام شده و از مسئولان باشگاه ممنونم. متاسفانه 6 امتیازی که کسر شد کار را خیلی سخت کرده است ولی تلاش می‌کنیم تیم را حفظ کنیم.

 

برای فصل بعد صحبتی نداشتم

فعلاً تنها صحبتی که شده برای همین 6 بازی باقی مانده است و برای فصل بعد چه در صورت صعود و چه خدای نکرده سقوط هیچ صحبتی با من نشده است و خودم هم تصمیمی در این مورد ندارم. بهتر است فعلاً تمرکزمان روی بازی‌های باقی مانده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز