خبرگزاری کار ایران

از مرگ سالا تا رباط خلعتبری

حوادث فوتبالی سال 97

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۷۴۸

فوتبال ایران و جهان در سالی که گذشت شاهد حوادث گوناگونی بود.

به گزارش ایلنا، حوادث فوتبال ایران در سال 97 فراموش نشدنی خواهد بود. مصدومیت‌ها و اتفاقاتی که در این یک سال گذشت را در ادامه می‌خوانید:

مصدومیت زهیوی

زمستان برای مهاجم سابق استقلال خوزستان با مصدومیت سختی به پایان رسید. او پیش از بازی مقابل پرسپولیس از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شد و بدین ترتیب فصل را از دست داد. او البته از نظر مصدومیت بدشانس هم بوده؛ در زمانیکه برای الشحانیه بازی می‌کرد هم طی مقطعی با مصدومیت بازی‌های مهم را از دست داد.

 

مصدومیت رضا حبیب زاده

مهم‌ترین و شاید بدترین اتفاق شب اول از مسابقات هفته دوم لیگ برتر، ضربه‌ای بود که وریا غفوری به صورت رضا حبیب‌زاده زد؛ حبیب‌زاده در دقیقه 24 برای زدن گل، ضربه سر شیرجه‌ای داشت که در همین حین، وریا با پا می‌خواست توپ را دفع کند ولی ضربه سنگین او به صورت حبیب‌زاده برخورد کرد؛ حبیب‌زاده هم بلافاصله روی زمین افتاد و از حال رفت که مهدی رحمتی به موقع دست به کار شد و او را نجات داد. او به بیمارستان رفت و تحت عمل جراحی قرار گرفت. حبیب زاده برای مدتی از مسابقات دور بود و از اوایل نیم فصل دوم به شرایط ایده آل برگشت.

 

خلعتبری هم رباط داد

محمدرضا خلعتبری از ذوب آهن یکی دیگر از بدشانس‌های لیگ هجدهم بود. او در بازی مقابل نساجی با برخورد سنگینی که با مدافع حریف داشت از ناحیه زانو به شدت آسیب دید و کادرپزشکی این تیم اعلام کرد که بازیکن باتجربه به دلیل مصدومیت رباط صلیبی تا انتهای فصل خانه نشین خواهد بود.

 

جابر انصاری

مهاجمی که محبوب استقلالی‌ها نبود پس از یک نیم فصل سخت و دشوار این تیم را ترک کرد و به پیکان تهران پیوست. انصاری که برای جدایی از شرایطی که در تیم سابقش داشت به روزهای بهتری فکر می‌کرد با اتفاق عجیب و تلخی رو به رو شد. او در اولین جلسه تمرینی تیم پیکان رباط صلیبی پاره کرد تا بدین ترتیب فصل را از دست بدهد.

 

رباط ماهینی

حسین ماهینی در برخورد با طارق همام در بازی دربی پیش از رویارویی با السد قطر در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا دچار مصدومیت و از زمین بازی خارج شد. دقایقی بعد از این مسابقه مشخص شد که کاپیتان سرخپوشان از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شد و حداقل سه ماه از میادین دور خواهد بود.

 

انصاری با عصا در جشن قهرمانی

مدافع پرسپولیس یکی دیگر از مصدومان سال پیش سرخپوشان بود که با بدشانسی بازی مهمی را از دست داد. او در اواسط مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا آسیب دید و تعویض شد. این بازی با برتری کاشیما آنتلرز به پایان رسید تا انصاری با عصا در جشن قهرمانی حریف ژاپنی شرکت کند.

 

پورشه سردار مچاله شد

سردار آزمون، بازیکن تیم ملی فوتبال اواسط تیرماه دچار حادثه شد. این تصادف خسارت جانی جزئی به دنبال داشته و در پی آن چند خودرو به‌صورت زنجیره‌ای با هم برخورد کردند. گفته می‌شود علت تصادف بارندگی و لغزندگی زمین بوده و به دنبال واژگونی یک دستگاه کامیونت به دلیل سرعت بالا، این تصادف زنجیره‌ای شکل گرفت. در این تصادف، پورشه ماکان سردار آزمون خسارت مالی نسبتا زیادی دیده و چانه‌اش دچار پارگی شد.

 

ماجرای تکان دهنده مرگ نوجوان‌های یزدی در گرجستان

32 بازیکن عضو مدرسه فوتبال آرمان کویر در قالب دو گروه 20 و 12 نفره به همراه توری گردشگری و به بهانه برگزاری اردو در گرجستان در اواسط مردادماه راهی این کشور شدند، اما در اتفاقی تلخ 2 نفر ازاعضای این مدرسه فوتبال در رودخانه ای در گرجستان غرق شدند. محمدحسین ورمزیار و امیرمحمد کاربخش دو کودکی هستند که در این حادثه جان خود را از دست دادند. 

 

مسی الکلاسیکو را از دست داد

 لیونل مسی دقیقه 17 بازی با سویا در جدال برای تصاحب توپ با واسکز روی آرنج دست راست خود به زمین افتاد و مصدوم شد. او سپس تقاضای تعویض کرد و جای خود را به عثمان دمبله داد. نظر اولیه پزشکان در مورد مصدومیت مسی مثبت نبود و پس از آزمایشات و با اعلام رسمی باشگاه بارسلونا تایید شد که مسی سه هفته قادر به همراهی بارسا نخواهد بود و به این ترتیب او بازی با اینتر و سپس رئال را از دست داد.

 

اشک‌های نیمار

در نیمه دوم دیدار پی اس جی مقابل استراسبورگ بود که نیمار در درگیری بر سر توپ با موتاز زمزمی، بازیکن حریف، از ناحیه قوزک پای راست دچار آسیب دیدگی شد و علی رغم تلاش کادر پزشکی پاری سن ژرمن، در نهایت در دقیقه 62 زمین بازی را ترک کرد. او که نیم فصل دوم فصل قبل را هم به دلیل آسیب دیدگی از دست داده بود، در هنگام خروج از زمین احساساتی شد و با چشمان گریان راهی رختکن شد. نیمار بازی‌های مهم و حساسی از جمله بازی رفت و برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچستریونایتد را از دست داد.

 

بیرین و چندمین رباط صلیبی فصل

هکتور بیرن، مدافع اسپانیایی باشگاه آرسنال در جریان پیروزی ۲-۰ تیمش مقابل چلسی مصدوم شد و زمین بازی را ترک کرد. آزمایش های پزشکی نشان داد که رباط صلیبی او دچار پارگی شده است. آزمایش های پزشکی روی زانوی مصدوم بیرین ادامه داشت تا اینکه رسما اعلام شد او به دلیل پارگی رباط صلیبی حدود 6 ماه از میادین دور باشد و بدین ترتیب فصل را از دست بدهد.

 

مرگ فراموش نشدنی سالا

بازیکن آرژانتینی نانت را به مقصد کاردیف ترک کرد اما هواپیمایش در کانال مانش از رادار محو شد. سالا قرار بود از فردای آن روز نخستین تمریناتش را با تیم انگلیسی انجام دهد. او به تازگی نانت را ترک کرده و با کاردیف قرارداد امضا کرده بود. ابتدا پلیس محلی به جست و جو پرداخت که تلاش آنها ثمره‌ای نداشت. مادر سالا کمپینی راه اندازی کرد و با جمع آوری کمک‌های خیریه موفق شد در نهایت لاشه هواپیمای فرزندش را پیدا کند. خاکسپاری این بازیکن جوان با حضور همبازیان سابقش در آرژانتین برگزار شد و این اتفاق تلخ یکی از فراموش نشدنی‌ترین‌های سال گذشته بود.

 

سقوط هلیکوپتر مالک لسترسیتی

در پایان دیدار لسترسیتی مقابل وستهام، مالک لستر با هلیکوپتر شخصی خود از ورزشگاه کینگ پاور خارج شد و چند لحظه بعد از پارکینگ سقوط کرد. ویچای سریواداناپارابا مانند همیشه، سوار هلیکوپتری شد که او را از داخل ورزشگاه کینگ پاور به خانه اش منتقل می کرد اما این بار این هلیکوپتر بیرون ورزشگاه سقوط کرد. ابتدا مشخص نبود که ویچای در این هلیکوپتر حضور داشته باشد که بعد از یک روز تحقیق پلیس محلی مرگ دلخراش او تایید شد.

 

هافبک آژاکس از کما خارج شد

عبدالحق نوری که اکنون 21 ساله است، یکی از هافبک های اصلی آژاکس در فصل گذشته بود اما او در جریان یک دیدار دوستانه برابر وردربرمن، به دلیل حمله قلبی در زمین بیهوش شد و در نهایت این موضوع به ضایعه مغزی شدید او و پایان فوتبالش انجامید. محمد و عبدالرحیم، پدر و برادر عبدالحق در گفت و گو با جوپ اشرودر، خبرنگار NOS ریپورت گفتند بازیکن 21 ساله نسبت به ماه‌های گذشته پس از حمله قلبی در بازگشت حرکات عصبی بهبودی چشمگیری داشته و در حال حاضر در خانه بستری است. او در طول سال گذشته به طور مرتب نقل مکان کرد، چیزی است که خانواده آن اعلام کردند و هزینه زیادی را صرف آن می‌کند. اما وضعیت او در حال حاضر پایدار است و او بهتر عمل می‌کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز