خبرگزاری کار ایران

12 قاب ویژه سپاهان در سال 97

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۷۹۳

سپاهان سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سپاهان در سال 97 فراز و نشیب زیادی را تجربه کرد و در فصل‌های 17 و 18 لیگ برتر هم رتبه چهاردهم جدول را تجربه کرد و هم توانست به صدر جدول برسد. از تغییر و تحولات طلایی‌پوشان و اتفاقات خاص این تیم در سال 97 به 12 عکس خاص و ویژه رسیده‌ایم که بیش از سایر تصاویر در ذهن فوتبالدوستان نقش بسته است:

 

1- پایان نا امید کننده

12 قاب ویژه سپاهان در سال 97

بخشی از سال 97 برای سپاهان به لیگ هفدهم برمی‌گردد که ضعیف‌ترین نتایج این تیم در تاریخ لیگ برتر رقم خورد. تغییرات در سطح مدیریت و کادرفنی جواب نداد و این تیم در پایین‌ترین رتبه ممکن برای سقوط نکردن در جدول یعنی رتبه چهاردهم ایستاد. قطعاً یادآوری فصل هفدهم و خاطرات تلخش برای سپاهان و هواداران این تیم اتفاق شیرینی نیست و به دلیل نوروزی بودن این گزارش تنها یک قاب به فصل هفدهم اختصاص دادیم و سایر موارد را به فصل جدید پرداختیم. تصویر بالا مربوط به دیدار پایانی فصل است. سپاهان در نقش جهان یک بر صفر مغلوب استقلال شد و به رتبه چهاردهم جدول رسید. شاید اگر فصل ادامه پیدا می‌کرد اتفاق خیلی بدی برای طلایی پوشان در پیش بود.

 

2- استارت دوباره با ژنرال

12 قاب ویژه سپاهان در سال 97

وقتی کرانچار و ابراهیم‌زاده با آن کارنامه خوب جواب نمی‌دهند بهترین گزینه برای نجات از بحران امیر قلعه‌نویی محسوب می‌شود. سرمربی موفق لیگ برتر با ذوب آهن نایب قهرمان شد و هواداران سپاهان دوباره خواهان حضور او روی نیمکت تیم خود شدند تا خاطرات شیرین دو قهرمانی پیاپی با او برایشان زنده شود. قاب مشترک قلعه‌نویی و مدیران سپاهان یکی از مهم‌ترین قاب‌های این فصل تیم است.

 

3- عقاب جوان

12 قاب ویژه سپاهان در سال 97

جذب سرمربی خوب برای موفقیت لازم است ولی کافی نیست. سپاهان نیاز به جراحی و بازسازی عمده داشت و لاجرم باید تغییرات زیادی در جمع بازیکنانش ایجاد می‌کرد. یکی از پاشنه آشیل‌های طلایی پوشان در فصل گذشته چهارچوب دروازه بود. جایی که سپاهانی‌ها روزگذاری با حضور امثال آرمناک پطروسیان، مهدی رحمتی و... خیالشان راحت بود ولی در فصل هفدهم نه لی اولیویرا، نه مهدی صدقیان، نه علی کیخسروی و نه ابراهیم عالمه سوری نتوانستند قفل محکمی به دروازه سپاهان بزنند و یکی از اولین معماری‌های قلعه‌نویی روی نیمکت سپاهان جذب یک گلر مطمئن بود و وی پیام نیازمند جوان را برگزید. در ابتدا تردیدهایی نسبت به عملکرد نیازمند وجود داشت ولی عقاب جدید دروازه سپاهان با عملکرد فوق العاده نشان داد همانی بوده که این تیم لازم داشت.

 

4- شعبه دوم تراکتور

12 قاب ویژه سپاهان در سال 97

خرید‌های سپاهان اتفاق جالبی در ترکیب این تیم در فصل جدید رقم زد که حضور تعداد زیادی از تراکتوری‌های سابق در این تیم بود. سعید آقایی از قبل سپاهانی شده بود و کیانی، ایرانپوریان و خالد شفیعی هم با نظر قلعه‌نویی اضافه شدند.

به این جمع در نیم فصل محمدرضا مهدیزاده، محمد مسلمی‌پور و محمد ابراهیمی هم اضافه شدند.

 

5- شروع امپراتوی استنلی

12 قاب ویژه سپاهان در سال 97

یکی از خریدهای سپاهان در ابتدای فصل کی‌روش استنلی، مهاجم برزیلی فصل گذشته ذوب آهن بود که با سروصدای زیادی جذب طلایی‌پوشان شد ولی عدم گلزنی در 5 دیدار ابتدایی داشت تردیدهایی نسبت به موفق بودن این خرید ایجاد می‌کرد و از گوشه و کنار انتقادها شروع شده بود.

استنلی در هفته پنجم و با گل سرنوشت ساز ثانیه‌های پایانی تیمش را از شکست نجات داد و امپراتوری آقای گلی خود را استارت زد.

 

6- لحظه سرنوشت‌ساز

12 قاب ویژه سپاهان در سال 97

بازی سپاهان مقابل استقلال از آن بازی‌هایی بود که برای قلعه‌نویی اهمیت زیادی دارد. در حالی که این دیدار در نیم فصل نخست تا دقایق پایانی با تساوی بدون گل در پیش بود یک موقعیت در اختیار استنلی قرار گرفت تا دروازه آبی‌پوشان را باز کند و 3 امتیاز مهم برای تیمش بگیرد.

 

7- قاب دوستانه در شروع

12 قاب ویژه سپاهان در سال 97

بازی پرسپولیس - سپاهان بدون حاشیه و جنجال نمی‌شود، خصوصاً اگر هر دو تیم در کورس قهرمانی باشند. با این حال در دیدار دور رفت لیگ هجدهم شروع دو تیم دوستانه بود و تقدیر از جلال حسینی و مهدی کیانی نشان از یک دیدار صلح جویانه می‌داد که البته چندان تصور درستی نبود.

به هر جهت این قاب از قاب‌هایی است که کمتر در فوتبال ایران شاهد آن هستیم.

 

8- پنالتی بود؟ نبود؟

12 قاب ویژه سپاهان در سال 97

سپاهان فاصله‌ای تا برد نداشت ولی یک پنالتی به سود پرسپولیس در دقایق پایانی کافی بود تا بزم طلایی پوشان خراب شود. بحث آن پنالتی خیلی بالا گرفت و هنوز هم طرفداران و عوامل دو تیم بر سر صحت یا اشتباه بودن آن اختلاف دارند. این یکی از جنجالی‌ترین تصمیم‌های فغانی در سال 97 بود.

 

9- فغانِ ژنرال از فغانی

12 قاب ویژه سپاهان در سال 97

تصمیمات داور بین‌المللی کشورمان در بازی سپاهان - پرسپولیس به محل مناقشه او با قلعه‌نویی بدل شد و هنوز جدل میان این دو نفر بر سر آن بازی ادامه دارد. هر روز یکی از دو طرف علیه دیگری مصاحبه می‌کند و از خجالت هم در می‌آیند. شاید بهتر بود در قاب بالا و گفتگوی رو در رو همه چیز حل می‌شد و کار به رسانه‌ها نمی‌کشید.

 

10- دلجویی سپاهان از خارجی‌هایش

12 قاب ویژه سپاهان در سال 97

تصمیمات بحث برانگیز فغانی در بازی سپاهان - پرسپولیس فقط قلعه‌نویی را نرنجاند و باعث ناراحتی کومان و کی‌روش، دو بازیکن خارجی این تیم هم شد که عقیده داشتند فغانی در بازی با پرخاش و تندی با آنها صحبت کرده است. تابش فردای بازی با دعوت دو بازیکن خارجی خود هم از آنها دلجویی کرد و هم کریسمس را به آنها و خانواده‌‌شان تبریک گفت.

 

11- یک پنالتی بحث‌برانگیز دیگر

12 قاب ویژه سپاهان در سال 97

بازی با تراکتورسازی هم یک دیدار حیثیتی دیگر بود که سپاهان در آن با اعلام اشتباه پنالتی از سوی خورشیدی برای حریفش متضرر شد.  درگیری کیانی با استوکس از سوی داور پنالتی تشخیص داده شد و گل دوم تراکتور را رقم زد تا کار برای طلایی پوشان تمام شود.

 

12- طبقه دوم نقش جهان

12 قاب ویژه سپاهان در سال 97

انتظار هواداران پرشور سپاهان آماده سازی طبقه دوم ورزشگاه خانگی این تیم است که هنوز به بهره‌برداری نرسیده است و باید دید اولین خبر خوب سال 98 برای آنها این مورد خواهد بود یا نه.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز