خبرگزاری کار ایران

پایان روزهای خوب کهکشانی‌ها

سقوط امپراطوری رئال مادرید؛ نزدیک به هیچ

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۲۶۳

از یک امپراتوری بزرگ چیزی جز خاکستر باقی نمانده. سلطه اروپایی رئال مادرید پایانی قاطعانه داشت. باخت 4 بر یک در سانتیاگو برنابئو مقابل آژاکس بزرگتر از آن است که فراموش شود؛ این پایان یک دوره است.

 به گزارش ایلنا، تیم جذاب هلندی، دارنده 13 قهرمانی اروپا را نقره‌داغ کرد و به بیش از 1000 روز سلطه این تیم در لیگ قهرمانان خاتمه داد.

تیم سانتیاگو سولاری بعد از برد همراه با خوش‌شانسی 2 بر یک بازی رفت در آمستردام گمان می‌کرد به اندازه کافی اندوخته دارد به طوری که سرخیو راموس اواخر بازی تعمدا کارت زرد گرفت تا این بازی به ظاهر آسان را از دست بدهد و خود را برای مرحله بعد به ترکیب تیم برساند اما این تیم شکست بی‌رحمانه‌ای را متحمل شد و در انتهای یکی از بدترین هفته‌های تاریخ خود - اگر بدترین نباشد- از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد. حالا فصل رئال مادرید به هیچ چیز بند نیست.

چهارشنبه قبل با سه گل در این ورزشگاه لعنتی(!) به بارسلونا باختند و از جام حذفی کنار رفتند، شنبه یک بر صفر برابر رقیب دیرینه خود شکست خوردند و فاصله‌شان در لالیگا به 12 امتیاز رسید و روند رقت بارشان مقابل آژاکس کامل شد.

این پیروزی برای قهرمان هلند دستاورد بزرگی است اما نمی‌توانست بدتر از این برای رئال تمام شود؛ آنقدر بد که به پایان دوران سلطه رئال بر فوتبال اروپا منجر شد.

تیم زین‌الدین زیدان بعد از پیروزی برابر اتلتیکومادرید در فینال لیگ قهرمانان سال 2016 در ضربات پنالتی، در کاردیف، یوونتوس و در کیف، لیورپول را برد تا به یک سه‌گانه تاریخی دست یابد.

اما چهارمین قهرمانی متوالی بی‌نهایت مشکل شد بعد از آنکه زیدان رفت و ادعا کرد نمی‌تواند به بازیکنانش انگیزه بیشتری بدهد و کریستیانو رونالدو هم بلافاصله راه خروج را در پیش گرفت.

مادرید مهاجم پرتغالی که در 9 فصل 450 گل زده بود را از دست داد؛ اینکه تیم در چهار باخت خانگی متوالی تنها دو گل زده، نشان می‌دهد چقدر جای او خالی است.

ترک‌های تیم حتی فصل قبل هم قابل مشاهده بود؛ تیم با 17 امتیاز اختلاف نسبت به بارسلونا در رده سوم لالیگا قرار گرفت و در مراحل حذفی لیگ قهرمانان برای بردن سومین جام با مشکلات زیادی مواجه شد.

بعد از جدایی زیدان و رونالدو، خولن لوپتگی هم چند ماه بیشتر دوام نیاورد و بعد از شکست 5 بر یک مقابل بارسلونا اخراج شد؛ سولاری هم بعید است بماند بعد از آنکه برای نخستین بار بعد از فصل 2010-2009 رئال از یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان حذف شد.

هواداران حاضر در سانتیاگو برنابئو در نیمه دوم بازی با آژاکس خواستار استعفای فلورنتینو پرس شدند و اگر چه احتمال چنین کاری کم است اما رییس باید این تابستان تیم پا به سن گذاشته را متحول کند و امثال گرت بیل، ایسکو و مارسلو که خواهان جدایی هستند را مرخص کند.

یک دوران به یادماندنی از این تیم بزرگ رئال مادرید به پایان رسیده اما باشگاهی در اندازه رئال ملزم است دوباره سر بلند کند و قوی‌تر بازگردد. وقتی گرد و غبار این رسوایی بزرگ فرو بنشیند، کار سخت شروع می‌شود.

منبع: استاندارد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز