خبرگزاری کار ایران

وقتی کمپین درخواست حضور در استادیوم مردان قوی‌تر است

یک گلایه‌؛ هواداران! فوتبال بانوان را فراموش نکنید

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۷۳۵

مریم آزمون سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران بعد بازی تیمش مقابل بلاروس از از جای خالی هواداران بر روی سکوهای ورزشگاه برای حمایت از تیم ملی گله کرد.

به گزارش ایلنا، این روزها مشهود است تب تند فوتبال در میان مردم ایران است. البته شاید فوتبال دلیلی باشد تا 90 دقیقه آنها را از زندگی معمول رها و هیجان را در وجودشان به اوج برساند. اما این فقط مردم نیستند که از قدرت فوتبال تاثیر می گیرند احتمالا بارها جمله‌هایی را از مربیان و بازیکنان تیم‌ها در مورد تاثیر حضور هواداران در کنار تیم و بهره مند شدن از این سرمایه بخصوص در مواقعی که شرایط حساسی را تجربه می‌کند، شنیده ایم.

از نیوکمپ رویایی گرفته تا تپه‌های اطراف یادگار، از جهنم اولدترافورد و وستفالن گرفته تا پشت بام‌هایی که در همسایگی استادیوم وطنی هستند یا حتی پشت درهای بسته آزادی؛ وقتی حرف از فوتبال باشد دیگر زمان و مکان اهمیتی ندارد گاهی فقط می‌خواهی در نزدیک‌ترین حالت ممکن به تیمت باشی و حتی باران سنگ و آتش هم ذره‌ای از عشق و حمایتت کم نمی‌کند.

درحالی که هواداران تراکتورسازی برای تماشای بازی تیمشان به روی تپه های اطراف یادگار امام می‌روند یا هوادارانی که کیلومترها را برای حمایت از تیمشان طی می‌کنند، فوتبال بانوان ایران حتی در پایتخت هم با سکوهای خالی ورزشگاه‌ها عجین شده البته نباید حضور بانوانی که در هر شرایطی قوهای سفید را در سن سیروس تنها نمی‌گذارند فراموش کرد. ولی بجز این تیم در بقیه شهرهاو تیم ها شرایط تقریبا مشابهی به تهران وجود دارد. در بازی های تیم ملی هم وضعیت چندان تعریفی ندارد و هواداران خانم تمایلی برای تماشای بازی تیم ملی از خود نشان نمی‌دهند.

در بازی روز شنبه تیم ملی مقابل بلاروس که در ورزشگاه آرارات برگزار شد حتی با وجود تبلیغات فراوان و دعوت اختصاصی فدراسیون از بانوان برای تماشای بازی، فقط حدود 50 تماشاگر در ورزشگاه حاضر شدند و به تشویق نصفه و نیمه پرداختند که همان چند نفر هم از برنامه‌ریزی فدراسیون شکایت داشتند و ساعت و روز نامناسب را دلیل سکوهای خالی دانستند.

این موضوع آنقدر برای اهالی فوتبال بانوان اهمیت دارد که خبرنگاران و حتی سرمربی تیم ملی بعد از بازی سکوت نکردند و مریم آزمون با اشاره این موضوع، همین هواداران کم تعداد را سرمایه فوتبال بانوان دانست و وجود آنها را برای روحیه تیم تاثیرگذار دانست و از تاثیرات هیاهوی سکوها در عملکرد تیمش گفت و از بانوان برای حمایت از تیم ملی در آینده دعوت کرد.

در فوتبال دنیا هم حتی در کشورهایی که در برابری جنسیتی پیش‌رو هستند فوتبال بانوان همواره زیر سایه مردان فعالیت می‌کنند و البته مسیر به مراتب سخت‌تری برای موفقیت در مقابل خود دارند اما خب با همه این‌ها باز هم شرایط بهتری نسبت به بانوان کشورهایی همچون ایران دارند. دیدارهای بعضی از تیم‌های اروپایی و آمریکایی آمار حضور 50 هزار هواداری را ثبت کرده؛ چیزی حدود 1000 برابر بازی تیم ملی!

بازی دوم تیم ملی ایران و بلاروس صبح فردا سه شنبه در ورزشگاه آرارات برگزار می‌شود که کادر و بازیکنان تیم ملی با دعوت از هواداران برای حضور در ورزشگاه انتظار روز شلوغ‌تری به نسبت بازی اول دارند.

موضوع دیگر در این خصوص کمپین‌هایی است که از مدتی قبل برای حضور بانوان در استادیوم‌ها شکل گرفته و آنها مدعی حضور در استادیوم‌های فوتبال مردان هستند. موضوعی که اکنون با بی توجهی این بخش به حضور در دیدارهای بانوان به انتقادی از آنها تبدیل شده تا درخواست‌شان برای تماشای بازی مردان یک شو و خواسته عجیب تلقی شود. انتظار می‌رود بانوانی که بارها با هشتگ‌ها به دنبال حضور در بازی مردان بوده‌اند، ابتدا علاقه خود را با حضور در بازی زنان و داغ کردن تنور این حمایت نشان دهند.

یادداشت: فاطمه نظیف

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز