خبرگزاری کار ایران

فروش لاکازت توسط آرسنال؟ یک دیوانگی محض!

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۰۸۵

شاید به نظر خیلی‌ها الکساندر لاکازت، مهاجم فرانسوی آرسنال بهترین مهاجم این فصل لیگ برتر انگلیس نباشد که از جهاتی هم حق با آنهاست اما پای آمار که به میان بیاید بخصوص از نظر به ثمر رساندن گل‌هایی که منجر به پیروزی تیم شده باشد، کسی به گرد پای لاکازت نمی‌رسد.

به گزارش ایلنا، این بازیکن فرانسوی در این فصل از بالاترین سطح فوتبال باشگاهی انگلیس، 11 گل زده است و با گلی که در برد 2 بر صفر توپچی‌ها مقابل ساوتهمپتون به ثمر رساند، جایگاه خود را در این رده‌بندی تثبیت کرد. این نهمین‌بار در فصل 19- 2018 است که لاکازات گل پیروزی آرسنال را در یک بازی به ثمر می‌رساند و 3 امتیاز را برای تیمش به ارمغان می‌آورد. این آمار لاکازت را در رده‌‌بندی مهاجمان لیگ برتر جزیره بر حسب دو فاکتور کلیدی، گل‌های سرنوشت‌ساز و تاثیرگذاری در پیروزی تیم در 27 بازی که در این فصل انجام داده، صدرنشین کرده است. 

پس از لاکازات، جیمی وارد، مهاجم انگلیسی لسترسیتی در رده دوم است چراکه نیمی از 8 گل او تا این مقطع از فصل لیگ برتر انگلیس منجر به برد روباه‌ها شده است. زوج خط حمله لیورپول، یعنی محمد صلاح و روبرتو فیرمینو که مارکوس رشفورد، مهاجم انگلیسی منچستریونایتد را میان خودشان می‌بینند هم به‌ترتیب سومین و پنجمین مهاجمان برتر این فصل جزیره از حیث به ثمر رساندن بیشترین تعداد گل‌های پیروزی‌بخش هستند و به این ترتیب رشفورد هم چهارم است. هری کین مهاجم تاتنهام، رائول خیمنس و الکساندرو میتروویچ هم جزو 11 مهاجم برتر لیگ برتر انگلیس از حیث زدن گل‌های منجر به برد تیم هستند.

با این حال لاکازات فقط به‌خاطر زدن گل‌های منجر به پیروزی نیست که برای آرسنال مهره‌ای ارزشمند محسوب می‌شود؛ بازیکنی که با قراردادی 5/46 میلیون پوندی از لیون به توپچی‌ها پیوست، از حیث ضریب به ثمر رساندن گل‌های پیروزی‌بخش به نسبت تعداد کل گل‌ها، آمارش بهتر از هر بازیکن دیگری در تاریخ آرسنال بوده است. او با 12 گل از کل 25 گل‌اش برای آرسنال، مسبب پیروزی این تیم شده؛ یعنی 48 درصد گل‌هایش باعث برد آرسنال شده است. از این نظر او حتی بهتر از تیری آنری، دنیس برکمپ و الکسیس سانچس قرار می‌گیرد.

منبع منبع: سان
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز