خبرگزاری کار ایران

استفاده از ۳۰ بازیکن در ۱۹ بازی

وریا بیشترین و میثم تیموری کمترین بازی را انجام داده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۵۶۶

استقلال شفر در لیگ هجدهم رنگ تنوع دارد، از تنوع ترکیب تا گلزنان

به گزارش ایلنا،حال استقلال این روزها خوب است، آنها با پیروزی پرگل خانگی مقابل ذوب‌آهن به رده چهارم جدول صعود کردند. استقلال شفر در لیگ هجدهم رنگ تنوع دارد، از تنوع ترکیب تا گلزنان. مرد آلمانی در فصل جاری از باتجربه ترین بازیکن خود یعنی مهدی رحمتی که با ثبت کلین شیت‌های مستمر در 36 سالگی آماده نشان می‌دهد تا اللهیار صیادمنش 17 ساله، استفاده کرده است.

630 دقیقه کلین شیت در آزادی

مهدی رحمتی کاپیتان آبی‌پوشان در این فصل کلین شیت ۱۰۰ درصدی در بازی‌های خانگی را تا اینجا از خود بر جای گذاشته است. رحمتی پیش از این در ۶ بازی خانگی در ورزشگاه آزادی کلین شیت کرده بود و با ادامه این روند در دیدار مقابل ذوب‌آهن، بسته نگه داشتن دروازه‌اش در بازی‌های خانگی را به ۷ بازی و ۶۳۰ دقیقه رساند. پیکان، تراکتورسازی، فولاد، پرسپولیس، پدیده، صنعت نفت، پارس‌جنوبی و ذوب‌آهن ۷ تیمی هستند که در ورزشگاه آزادی موفق به باز کردن دروازه رحمتی نشده‌اند. آبی‌پوشان در این فصل تنها یک بار در ورزشگاه آزادی دروازه‌شان باز شده که آن هم به دیدار آنها مقابل سپاهان باز می‌گردد که به شکست آبی‌پوشان منجر شد. در آن بازی سنگربان استقلال حسین حسینی بود.

تنوع گلزنان

آبی‌پوشان در بازی مقابل ذوب‌آهن ۳ بار به گل رسیدند که این گل‌ها توسط بازیکنانی زده شد که پیش از آن هم سابقه گلزنی داشتند تا استقلال در این بازی گلزن جدیدی نداشته باشد. فرشید اسماعیلی، آیاندا پاتوسی و محمد دانشگر ۳ گلزن استقلال در این بازی بودند. آنها پیش از این هر کدام یکبار برای آبی‌پوشان گلزنی کرده بودند و با این گل هر ۳ نفر ۲‌گله شدند. استقلال ۲۷ بار در این فصل به گل رسیده که این تعداد گل توسط ۱۴ بازیکن این تیم و ۳ بازیکن تیم‌های مقابل به ثمر رسیده است.

شفر بالاخره به ترکیب ثابت رسید

از زمان حضور شفر، کمتر دیده شده بود که ترکیب این تیم در هر بازی دستخوش تغییر نشود. در دیدار مقابل ذوب‌آهن، برای اولین بار دیده شد که استقلال در یک بازی نسبت به بازی قبلی تغییری در ترکیب ثابت خود نداشت. پاتوسی و منشا ۲ بازیکنی بودند که در هر ۲ بازی مقابل پارس جم و ذوب‌آهن از زمین خارج شدند و شجاعیان به همراه تبریزی در هر ۲ بازی به عنوان بازیکن جانشین به زمین آمدند. صیادمنش مقابل پارس‌جنوبی و اسماعیلی مقابل ذوب‌آهن دیگر تعویضی‌های استقلال بودند. ضمن این که محسن کریمی هم به جای ایسما سومین بازیکن جانشین آبی‌ها در بازی با ذوب‌آهن بود. آبی‌پوشان در این دو بازی توانستند پارس‌جنوبی جم و ذوب‌آهن را در ورزشگاه آزادی به ترتیب با نتایج ۲ بر صفر و ۳ بر صفر مغلوب کنند.

19 بازی، 30 بازیکن

آبی‌پوشان درحالی ۱9 بازی خود در لیگ را سپری کرده‌اند که در این ۱9 بازی از 30 بازیکن استفاده شده است تا استقلال از این نظر تیمی منحصر به فرد باشد. محسن کریمی تنها بازیکن استقلال بود که نامش از ابتدای نیم‌فصل دوم به لیست اضافه شد و فرصت بازی پیدا نکرده بود اما این بازیکن هم مقابل ذوب‌آهن به میدان رفت. از 30 بازیکنی که تاکنون برای آبی‌ها بازی کرده‌اند، ۵ بازیکن خارجی بوده‌اند که ۲ نفر از آنها دیگر در این تیم حضور ندارند. به جز گرو و نیومایر، جابر انصاری هم از آبی‌پوشان جدا شد تا نام این ۳ بازیکن در بازی‌های نیم‌فصل دوم استقلال مشاهده نشود. در مقابل ۳ بازیکنی که جدا شدند، ۶ بازیکن از ابتدای نیم‌فصل آمدند. سه بازیکن خارجی به علاوه امید نورافکن و البته داریوش شجاعیان و محسن کریمی که بعد از رفع مصدومیت به لیست اضافه شدند تا آبی‌ها به ازای هر بازیکن از دست داده، ۲ بازیکن گرفته باشند. وریا غفوری با حضور در ۱8 بازی بیشترین تعداد بازی را در بین بازیکنان استقلال در این فصل دارد و جابر انصاری و میثم تیموری با تنها ۲ بازی، دارای کمترین تعداد بازی هستند. در تیم استقلال ۱۴ بازیکن گلزنی را تجربه کرده‌اند که باتوجه به تعداد بازیکنانی که برای آنها بازی کرده‌اند، تقریبا از هر ۲ بازیکن یک بازیکن فرصت گلزنی پیدا کرده که این نشان از گستردگی گلزنی در این تیم دارد. جوان‌ترین بازیکن تیم استقلال در این فصل اللهیار صیادمنش با ۱۷ سال و مسن‌ترین بازیکن نیز مهدی رحمتی با ۳۶ سال سن است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز