خبرگزاری کار ایران

درباره وریا غفوری بهترین گلزن این روزهای استقلال

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۵۶۳

مدافع راست آبی پوشان در دیدارهای اخیر عملکرد درخشانی داشته است.

به گزارش ایلنا،استقلال در هفته‌های اخیر اوج گرفته است اما حتی در روزهایی که این تیم نتایج خوبی نمی‌گرفت یک بازیکن عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. وریا غفوری در این فصل یکی از بهترین بازیکنان استقلال بوده و در هفته‌های اخیر در پیروزی‌های تیمش نقش مهمی ایفا کرده است.

استقلال: 80 بازی

وریا غفوری در لیگ شانزدهم از سپاهان به استقلال پیوست و تا امروز در 80 مسابقه برای این تیم پرطرفدار تهرانی به میدان رفته است. او در این 80 بازی 10 گل زده و 12 پاس گل نیز به هم‌تیمی‌هایش داده است. میانگین گلزنی کلی او در استقلال 0.13 گل در هرمسابقه و 0.15 پاس گل در هر بازی بوده است.

میانگین گل: 0.24

او در این فصل و در هجده  هفته 4 گل برای استقلال به ثمر رسانده است تا بهترین فصلش را تا این زمان از نظر گلزنی سپری کرده باشد. میانگین گلزنی0.23 گل در مسابقه تا این زمان اگر در ادامه نیز شاهد آن باشیم آن وقت بهترین فصل او نیز رقم خواهد خورد. مدافع و وینگر راست استقلال در این فصل 3 پاس گل در لیگ برتر و یک پاس گل هم در جام حذفی داده است و از این نظر نیز یکی از بهترین سال‌هایش را سپری می‌کند. او تا این زمان میانگین 0.17 پاس گل را در هر مسابقه به دست آورده است.

وریا در لیگ هفدهم و در 24 بازی لیگ 4 گل زد و 4 پاس گل هم داد . او در لیگ قهرمانان هم برای تیمش 10 بازی انجام داد و 2 گل و یک پاس گل هم به نام خودش ثبت کرد. او در مجموع فصل گذشته 38 بازی انجام داد ، 6 گل زد و 6 پاس گل هم داد.

دبل مقابل ذوب‌آهن

مدافع راست استقلال در این فصل 4 گل به ثمر رسانده که دو گل آن در هفته دوم دور رفت بازی‌ها برابر ذوب‌آهن بوده است. البته او یک بار دیگر مقابل ذوب‌آهن موفق به انجام زدن دو گل در یک مسابقه شده بود. در فصل 2015-2016 و در نیمه نهایی جام حذفی او که در تیم سپاهان بازی می‌کرد برابر ذوب‌آهن دو گل به ثمر رساند هرچند بازی در نهایت دو - دو مساوی شد و سپاهان در ضربات پنالتی باخت.

شکوفایی در استقلال

وریا غفوری در بیست سالگی از تیم پاس همدان به فوتبال ایران معرفی شد اما هر سال که گذشت او بازیکن بهتری شد به طوری که بهترین روزهایش را امسال و در 32 سالگی در لیگ هجدهم سپری می‌کند. او دوازده سال در لیگ برتر حضور داشته و در مجموع 310 بازی برای تیم‌های پاس همدان، شهرداری تبریز، نفت تهران، سپاهان و استقلال و در رقابت‌های لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی انجام داده است. او 25 گل هم زده است که هشت گل آن با لباس تیم استقلال بوده است. او 26 پاس گل هم در مجموع داده که باز هم بهترین عملکردش با 12 پاس گل در تیم استقلال بوده است.

گل‌های مهم: پرسپولیس و رحمتی

لیگ یازدهم: وریا در طول این سال‌ها بیش از آنکه تعداد گل‌هایش زیاد باشد، گل مهم زده است. او در شهرداری تبریز و در لیگ یازدهم در برابر پرسپولیس عملکردی خیره‌کننده داشت. یک گل زد و یک پاس گل داد تا شهرداری به یک برد با ارزش دست پیدا کند.

لیگ سیزدهم، هفته سیزدهم: در لیگ سیزدهم و در هفته سیزدهم وریا غفوری یکی از زیباترین گل‌های تاریخ لیگ برتر را زد. او درحالی که تیم نفت یک بر صفر از استقلال عقب بود با یک شوت پای راست و استثنایی از نیمه زمین دروازه مهدی رحمتی دروازه‌بان استقلال را باز کرد. این گل تا مدت‌ها تبدیل به سوژه اصلی کاربران فضای مجازی و البته موجب شهرت وریا غفوری شد.

لیگ هفدهم، دربی: اما وریا یک بار دیگر و این بار با لباس استقلال علیه پرسپولیس درخشید. او در دربی فصل پیش تک گل پیروزی بخش استقلال را مقابل رقیب دیرینه‌اش به ثمر رساند. این گل وریا را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان استقلال کرد.

لیگ قهرمانان، الهلال: یکی دیگر از حساس‌ترین گل‌هایی که وریا غفوری برای استقلال به ثمر رسانده در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا فصل 2018-2017 بود. او در بازی حساس استقلال برابر الهلال تک گل سه امتیازی تیمش را به ثمر رساند.

26 بازی که می‌توانست بیشتر باشد...

وریا غفوری با بازی‌هایی که در جام ملت‌های آسیا با تیم ملی انجام داد تعداد بازی‌های ملی‌اش را به عدد  26 رساند هرچند او می‌توانست بازی‌های ملی بیشتری داشته باشد. او اولین بازی ملی‌اش را در بازی دوستانه تیم ملی در سال 2014 برابر کره جنوبی انجام داد و در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2015  بازیکن ثابت تیم ملی شد. او که بعد از جام ملت‌های استرالیا تا حدودی جای خودش در تیم ملی را به رامین رضاییان داده بود قبل از رقابت‌های جام جهانی 2018 بار دیگر توانست به ترکیب تیم ملی بازگردد اما یک اتفاق جام جهانی را از او گرفت. کی‌روش به او گفت که باید در تیم باشگاهی‌اش در هم دفاع راست بازی کند و شفر نیز او را در پست وینگر راست بازی می‌داد. او روسیه را از دست داد اما بعد از جام جهانی بار دیگر به تیم ملی بازگشت و یکی از بازیکنان کی‌روش در جام ملت‌های 2019 بود.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز