خبرگزاری کار ایران

خادم:​ در بحث ورزش همگانی نیازمند یک نگاه ملی هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۰۷۱

​معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: در بحث ورزش همگانی نیازمند یک نگاه ملی هستیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، امیررضا خادم در سفر به شهر تبریز در مراسم اختتامیه مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه های اجرائی استان حضور یافت.

وی در ابتدای سفر خود به استان، با حضور در مراسم اختتامیه مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرائی استان از تبریز به عنوان یکی از بهترین و زیباترین شهرهای تبریز یاد کرد و این شهر را یکی ایده آل ترین شهرها برای زندگی دانست.

وی در ادامه سخنان خود در این مراسم از معظل جدید جامعه یعنی کاهش تحرک در افراد علی الخصوص در جامعه زنان کشور خبر داد و افزود: در این چند سال اخیر تحرک در جامعه نسبت به سالهای گذشته کاهش زیادی داشته و با حرکت زندگی به سمت زدندگی ماشینی باعث انواع بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و عروقی شده است.

خادم گفت: در مورد ورزش همگانی خیلی کار انجام گرفته است؛ ولی نیاز به کار بیشتر وجود دارد و برای ارتقاء و همگانی کردن ورزش تلاش زیادی لازم است.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در همین راستا برگزاری چنین مسابقاتی را خوب و مثبت ارزیابی کرد و گفت: جایگاه این مسابقات در جامعه مغفول مانده است .

وی با اشاره به برگزاری همایش‌های پیاده‌روی که در سطح شهرها برگزار می‌شود گفت: همایش ها خانوادگی جای خود را بین خانواده ها پیدا کرده است، ولی برگزاری چنین مسابقاتی دارای جای به خصوص و برگزاری آن باعث همگانی تر شدن ورزش در بین خانواده ها و جامعه است که ما بر لزوم توجه به برگزاری همچنین مسابقاتی برای همگانی کردن ورزش تاکید داریم.

وی ادامه داد: در گذشته فعالیت هایی مانند کشاورزی و کارهای جسمانی و یا استفاده از وسایل حمل و نقلی مانند دوچرخه باعث ایجاد تحرک بیشتر بوده ولی متاسفانه با ماشینی شدن زندگی شاهد آن هستیم که تحرک و ورزش در جامعه به صورت قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده است همینطور در حوزه تغذیه شاهد شرایط بسیار نامناسب و در بعضی موارد خیلی خطرناک به خصوص فست فودها و غذاهای حاضری هستیم.

خادم برای مقابله با عوارض شدید کم تحرکی گفت: ما ورزشی‌ها باید در این امر جدی‌تر وارد شده و نیازمند یک نگاه ملی در این باره هستیم و این امر طبیعتاً مختص یک سازمان و یک ارگان نمی‌باشد و باید این نگاه و تفکر در نظام اجرایی کشور ایجاد شود چون ورزش می تواند در زمینه های مختلف کشور راه گشا باشد.

وی افزود: تلفیق ورزش قهرمانی و همگانی می‌تواند باعث نشاط عمومی ورزش باشد و از دل همین ورزش همگانیست که استعدادها بروز کرده و باعث کسب افتخار و غرور ملی می شوند.

خادم در پایان سخنان خود گفت: در آخر به تمام بانیان و مسئولین و برگزارکنندگان این مراسم و این مسابقات خداقوت دارم و به مدال آوران این مسابقات تبریک می‌گوی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز