خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس انجمن ورزش‌های هوایی در گفتگو با ایلنا؛

خانمهای خلبان در حال افزایش هستند/30 تا 40 میلیون تومان هزینه خرید تجهیزات پروازی

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۳۶۹

دختران زیادی این روزها به ورزش‌های هوایی مانند پاراگلایدر روی آورده‌اند و به گفته نایب رئیس انجمن ورزش‌های هوایی ایران تعداد خلبان‌های خانم در کشور در حال افزایش است.

مائده مقیمی در گفتگو با ایلنا، ضمن تاکید بر این مسئله گفت: با اینکه آمار دقیقی در دسترس نیست ولی می‌توانم بگویم بیش از 500 خلبان در سراسر کشور داریم. ضمن اینکه علاوه بر تعداد، کیفیت پرواز و مهارت خانمها هم بسیار بالا رفته و خلبان‌های خانم حرفه‌ای و با تجربه در کشور کم نیستند.

وی افزود: پیش از این فقط آقایان خلبان تندم (پرواز دو نفره) بودند ولی در حال حاضر خلبانهای خانم بسیار خوبی داریم که گواهینامه گرفته و پرواز تندم انجام می‌دهند.

مقیمی در ادامه با تاکید بر طبیعت ماجراجویانه ورزش پارگلایدر گفت: این ورزش از ورزشهای با ریسک بالا محسوب می‌شود ولی درست مثل هر فعالیت دیگری نظیر رانندگی یا موتورسواری اگر موارد ایمنی درست رعایت شوند و فرد با اطلاعات کامل به آنها بپردازد کاملا ایمن خواهد بود.

خانمهای خلبان در حال افزایش هستند/30 تا 40 میلیون تومان هزینه خرید تجهیزات پروازی

وی افزود: اغلب اوقات برای خانمها این حساسیت‌ها کمی بیشتر بوده و هم خود خانمها و هم خانواده‌هاشان نگرانیهای زیادی دارند که بیشتر به دلیلی نداشتن اطلاعات در مورد این رشته است.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی گوناگون ایران تاکید کرد: از شمال تا جنوب و شرق تا غرب سایتهای پروازی خوبی داریم که نه تنها محل پرواز خلبانهای محلی که میزبان پرنده‌ها از همه جای کشور و حتی خارج از کشور هستند.

مقیمی اظهار داشت: متاسفانه به دلیل بالا رفتن نرخ ارز و طبقه‌بندی تجهیزات پروازی جز کالاهای لوکس در گمرک هزینه تهیه تجهیزات بسیار بالا رفته و در حال حاضر چیزی حدود 30 الی 40 میلیون تومان برای تجهیزات این رشته باید هزینه کرد.

وی با اشاره به اعتراض فاطمه افتخاری به عدم اعزام به مسابقات آسیایی جاکارتا هم گفت: در بازیهای آسیایی جاکارتا سهمیه سه نفر آقا را هم مسئولان جنگیدند تا گرفتند و برای خانمها سهمیه‌ای نداشتیم.

در رشته‌ای که ما اعزام داشتیم یعنی فرود دقت متاسفانه کسی که آمادگی لازم را در این رشته داشته باشد نبود و خانم افتخاری هم با اینکه خانم بسیار فعال و توانایی هستند ولی رشتشان چیز دیگری است. رشته ا‌یشان مسافت است و در فرود دقت تجربه‌ای نداشتند و فرستادنشان به جز هزینه چیز دیگری نداشت.

مقیمی با اشاره به  فرود دقت، مسافت و آکروباسی به عنوان سه شاخه ورزش پارگلایدر افزود: تقویت بانوان و برگزاری دوره‌های مختلف در رشته فرود دقت از برنامه‌های انجمن است تا مهارت بانوان در این رشته بیشتر شود زیرا رشته‌ای است که میتوانیم در آن مدال‌آوری داشته باشیم و تعداد مسابقات در آن بالاست.

وی در پایان از سردار مویدی رئیس انجمن ورزشهای هوایی و محمود رشیدی معاون انجمن به دلیل اهمیت ویژه‌ای برای بانوان تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز