خبرگزاری کار ایران

سونامی در فوتبال عراق؛ کاتانچ نیمکت را ترک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۲۰۱

عراق یکی از ناکامان بزرگ جام ملتهای آسیا بود. تیمی که با نسلی جوان و البته بااستعداد پای به جام هفدهم گذاشت اما در نهایت یک ناکامی تلخ را تجربه کرد.

به گزارش ایلنا، عراقی ها به رغم حضور ستاره هایی چون علی عدنان، بشار رسن، طارق همام، مهند علی و ... در امارات یک ناکام محض بودند. تیمی که از روز نخست و بازی برابر ویتنام پدیده جام، به زمین سفت رسید و جان به لب شد و دست آخر با گل یک خودی یعنی بسام الراوی مدافع عراقیالاصل قطر از جام بیرون انداخته شد؛ آنچه تلخی ناکامی شیرهای بینالنهرین را بیشتر کرد.

 ناکامی در صعود به جمع تیمهای برتر جام ملتهای آسیا باعث شد تا فوتبال عراق دستخوش انتقادات گستردهای شود.

حتی به خدمت گرفتن مربی سرشناسی به نام سرکو کاتانچ اسلوونیایی هم باعث نشد تا عراق بتواند با نسل جدید و طلایی خود به جمع تیمهای برتر جام هفدهم ملتهای آسیا برسد.

عراقیها که در دوره قبل با عبور از سد ایران در نبرد دراماتیک کانبرا با چاشنی شانس و اشتباه داوری و البته به لطف قمار پنالتیها به جمع چهار تیم برتر راه یافته بودند، این دفعه در یک هشتم نهایی به قطر باختند تا این ناکامی جنجالهای زیادی در این کشور به راه بیندازد.

منتقدان و مخالفان سرکو کاتانچ که از قلم قرمز این مربی روی نام تعدادی از بازیکنان باتجربه گلهمند بودند، به محض حذف عراق از جام ملتها با شکست برابر قطر خواستار برکناری مربی اسلوونیایی شدند اما محمد قاسم رییس فدراسیون با حمایت همه جانبه از عملکرد کاتانچ صراحتا از پایبندی به قرارداد سه ساله با این مربی تا جام جهانی 2022 صحبت کرد تا جنجالها بیشتر از همیشه شود.

با این حال روزنامه الصباح بغداد در خبری فوری و سرنوشتساز از ورود وزارت ورزش عراق به ماجرای مربیگری تیم ملی خبر داد و نوشت تنها چند روز بعد از حمایت از سرمربی اسلوونیایی، سران فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسیدند که قرارداد خود با سرکو کاتانچ را فسخ و زمینه ورود مربی سرشناستری به تیم ملی را فراهم کنند. از همین رو ممکن است تا یکی دو روز آینده خبرهای جدیدی در راه باشد.

اما جالبتر اینکه رسانههای عراقی تنها به این ماجرا ورود نکرده و در پی ایجاد سونامی بزرگتر برای فوتبال عراق هستند. نزدیک به یک هفته میشود که محافل فوتبالی این کشور با حمایت رسانهها با به راه انداختن کمپین بزرگ با هشتگ برکناری روسای قدیمی فدراسیون فوتبال به حمایت از ریاست یونس محمود پرداختهاند بلکه کاپیتان اسطورهای و پرافتخار فوتبال عراق با ریاست در این فدراسیون خون تازهای را به مدیریت کلان این رشته ورزشی پرطرفدار و پراستعداد تزریق کند.

یونس محمود را بسیاری از مردم عراق با علی دایی مهاجم اسطورهای فوتبال ایران مقایسه میکنند. او بهعنوان یکی از چهرههای محبوب عراق این روزها بهعنوان یکی از کارشناسان برنامه المجلس در شبکه الکاس قطر بازیهای جام ملتهای آسیا را آنالیز میکند و صحبتهای او در این هفتهها مورد استقبال مردم عراق قرار گرفته است.

 از همین رو هشتگ به راه افتاده در راه ایجاد تغییرات در مدیریت کلان فوتبال این کشور همه چیز را به سود او کرده تا مسیر ریاست او در فدراسیون هموارتر از همیشه شود. با حضور احتمالی یونس محمود قطعا باید منتظر تغییرات گسترده در فوتبال عراق باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز