خبرگزاری کار ایران

رفعتی: نیم فصل دوم را با یک اتفاق بی سابقه آغاز خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۰۸۸

رئیس دپارتمان داوران می گوید در تلاش هستیم پس از تایید فیفا سیستم ویدئو چک در بازیهای نیم فصل دوم لیگ برتر اجرا کنیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، داود رفعتی درباره حضور تیم داوری در جام ملت های آسیا 2019 گفت: علیرغم شایستگی های علیرضا فغانی حداقل انتظار این را از AFC داشتیم که قضاوت یکی از بازیهای نیمه نهایی را به تیم داوری ایران بسپرد، که این اتفاق نیفتاد و با صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به مرحله نیمه نهایی تیم داوری ایران فغانی به همراه کمک هایش به ایران باز می گردد.

وی در ادامه بیان کرد: تیم داوری ایران در این دوره از مسابقات بازی ژاپن و ترکمنستان از مرحله گروهی و دیدار اردن و ویتنام از مرحله یک هشتم نهایی این رقابتها را قضاوت کردند.

رئیس دپارتمان داوران با اشاره به برگزاری مسابقات نیم فصل لیگ برتر گفت:  در نیم فصل لیگ برتر کلاس توجیهی برای داوران و کمک داوران برگزار کردیم و طی آن از داوران تست آمادگی جسمانی و دانش داوری بعمل آمد که نسبت به سال‌های گذشته در تست گیری‌ها و بطور کلی در قضاوت داوران در نیم فصل اول شاهد افت کمتری در داوری و کمک داوری بودیم.

رفعتی در ادامه افزود: با توجه به اشکالات داوری در مسابقات لیگ برتر، تمهیداتی را برای نیم فصل دوم در نظر گرفته ایم و این رقابتها را با یک اتفاق بی سابقه آغاز خواهیم کرد تا اشتباهات را به حداقل برسانیم.

وی درباره اجرای سیستم ویدئو چک VAR در نیم فصل دوم لیگ برتر گفت: در تلاش هستیم پس از تایید فیفا این سیستم را در نیم فصل دوم لیگ برتر اجرا کنیم. در همین راستا VAR را در بازی دوستانه تیم ملی جوانان و دوره توجیهی نیم فصل داوران لیگ برتر مورد آزمایش قرار دادیم البته اشکالات و ایرداتی هنوز وجود دارد. کمیته داوران تمام سعی خود را در این زمینه می کند تا این سیستم را بدون مشکل راه اندازی کند.

رئیس دپارتمان داوران در پایان اظهار داشت: از اقدامات بسیار مهم کمیته داوران که برای نخستین بار قرار است انجام شود، این است که پایان هر ماه یک دوره کلاس یک روزه فقط برای داوران لیگ برتر برگزار خواهیم کرد و در این کلاس ها عملکرد آنها در طول مسابقات ارزیابی و آنالیز خواهیم کرد. برهمین اساس روز سه شنبه 13 بهمن ماه قبل از شروع مسابقات این کلاس را برای داوران برگزار می کنیم و آخرین توصیه ها را به آنها یادآوری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز