خبرگزاری کار ایران

چمنیان در گفت و گو با ایلنا:

نمایش تیم ملی مردم ایران را به هم نزدیک‌تر کرد / کی‌روش طی 8سال مجسمه زیبایی تراشیده است / او وارد حاشیه می‌شود تا بازیکنان در امان باشند / بیرانوند بدون تردید بهترین دروازه‌بان آسیاست

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۹۲۴

سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران معتقد است روند عملکردی که کارلوس کی روش طی 8 سال به عنوان سرمربی تیم ملی داشته سبب شد تا پیکره‌ای یکدست را آماده کند.

عباس چمنیان در گفت و گو با ایلنا، درباره برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: جا دارد این پیروزی ارزشمند را به مردم ایران و تمام علاقه مندان به فوتبال تبریک عرض کنم. تمام مردم ما این روزها چشم‌شان به امارات است و مسابقات جام ملت‌های آسیا؛ هر پله‌ای که تیم ایران بالاتر می‌رود و به هدف مردم ما یعنی کسب قهرمانی نزدیک‌تر می‌شود باعث خوشحالی و شورنشاط در مردم ما می‌شود که این بزرگترین دستاورد خواهد بود.

او ادامه داد: فکر نمی‌کنم هیچ کشوری در آسیا مانند ایران به این اندازه علاقه مند و طرفداران پرشور فوتبال جام ملت‌ها را دنبال کنند، چه در ایران و چه در محل برگزاری مسابقات خیلی خوب ظاهر شدیم و طرفداران حمایت مناسبی از تیم ملی داشتند. به نظرم این دستاورد بزرگی است که این هیجان در کشور ما وجود دارد و مردم را به هم نزدیک‌تر کرده است و مشکلات را نادیده می‌گیریم. این هم از جذابیت‌های فوتبال است که می‌تواند کارکرد اجتماعی هم داشته باشد و ما بیشتر قدر فوتبال را بدانیم. 

سرمربی تیم ملی نوجوانان درباره نمایش بازیکنان ایران برابر چین گفت: قابل پیش بینی بود و فاصله بین فوتبال ما و حریف قابل توجه بود و غیر از تفاقات غیرقابل پیش بینی که رخ نداد همه از ایران انتظار برتری مقابل چین را داشتند که خوشبختانه اینطور شد. چون به همراه تیم ملی چند بار با تیم چین بازی کردیم و آنها را از نزدیک می‌شناسم می‌دانستم که در خط دفاعی شکننده هستند و ضعف چین از این نقطه بود. بازیکنان خلاق ما هم از اشتباهات حریف استفاده کردند و سه گل به ثمر رساندند. تیم ملی و کادرفنی آقای کی روش برنامه ریزی خوبی داشتند و نشانه‌گیری در این نقطه بود که از این استراتژی به سه گل رسیدیم.

چمنیان درخصوص اشتباهات مهاجمان ایران در این بازی بیان داشت: ما همیشه عملکرد مهاجمان را در دو فاکتور بررسی می‌کنیم، یک ایجاد موقعیت گلزنی و دوم گل زدن؛ طارمی و سردار آزمون در بازی‌های قبلی هم نشان دادن در موقعیت سازی و قرار گرفتن در موقعیت گلزنی به خوبی عمل کردند. البته هر دو هم در گذشته نشان داده بودند که نمی‌توانند تمام توپ را به گل تبدیل کنند. در انتخاب آقای کی روش گزینه‌های زیادی وجود دارد که آزمون دفاع حریف را خسته کرد و کریم انصاری فرد به زمین آمد تا از یک موقعیت به گل برسد. تمام بازیکنان ما در حال حاضر در یک سطح هستند.

سرمربی تیم ملی دراین باره که تیم حاضر ایران در جام ملت‌های آسیا می‌تواند نسل طلایی فوتبال ما باشد یا خیر، اظهار داشت: بله می‌تواند اینطور باشد چراکه تجربه‌های بین المللی خوبی دارند و اعتماد به نفسی که از روی کارکرد در خارج از ایران به دست آوردند به تیم ملی تزریق شده و حریفان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تیم ملی حال حاضر ما یک پیکره زیباست که طی 8 سال گذشته با دقت تراشیده شده است. فرصتی که در اختیار کادرفنی و آقای کیروش بوده نشان داد که آنها یک پیکر ساز هستند که به خوبی عمل می‌کنند. تیم ملی ما در حال حاضر ثبات در آن سبب شد که متحد و یکدست باشد. بازیکنان زیادی آمدند و رفتند، بازیکنانی بودند که به راحتی کنار گذاشته شدند و یکدستی فنی و روحی روانی بازیکنان در حال حاضر محصول 8 سال ثبات کادرفنی است که این امتیاز بسیار بزرگی است و در بسیاری از کشورها حتی همین ایران اتفاق نیفتاده بود و برای سایر کشورها خطرناک است.

او ادامه داد: اینکه بخواهیم کلی بگوییم کی روش به فوتبال ما چیزی اضافه نکرده است اینطور نیست و صرفا بحث جام نیست چرا که در جام جهانی نباید انتظار داشته باشیم تیم ما به قهرمانی دست پیدا کند و در کنار آن جام ملت‌هاست که تنها ایشان یکبار در آن حضور داشته است. جام ملت‌های گذشته زمانی بود که هنوز یکدستی به وجود نیامده بود و من در کنار بحث جام عملکرد را هم می‌بینم. همه انتظار دارند که ایران قوی بازی کند، این یک دستاورد بزرگ برای فوتبال ماست که محصول تفکر آقای کی روش است. به نظرم اینکه کی روش وارد حواشی می‌شود به این جهت است که پوسته‌ای پیرامون تیم ایجاد می‌کند تا خودش مورد توجه باشد و بازیکنان یکدست و متحد در امان باشند. 

چمنیان درخصوص رویارویی با ژاپن در مرحله نیمه نهایی گفت: ژاپن با جام جهانی که چند ماه قبل برگزار شد متفاوت است. آنها رویکرد آینده‌نگرانه دارند و بیشتر برای جام جهانی بعدی آماده می‌شوند در هر حال منطق و کلاس فوتبال ژاپن بسیار متفاوت است و پلی خوبی برای رسیدن به فینال هستند. این را باید بدانیم که مانند چین نیست اما استحکام تیم ملی عراق که توانست برابر ما به تساوی برسد را ندارد. خیلی امیدوارم که با توجه به شرایط فعلی از سد آنها هم بگذریم و به فینال برسیم.

او همچنین درباره عملکرد علیرضا بیرانوند و خط دفاعی تیم ملی گفت: نباید این را فراموش کنیم که در کنار کلین شیت یک دروازه‌بان مدافعان نقش انکار ناپذیری دارند. بیرانوند بدون تردید بهترین دروازه‌بان حال حاضر آسیاست و نباید فراموش کنیم که نقش امید ابراهیمی و مرتضی پورعلی گنجی موفق بوده است. ساختار تیم‌های سابق ما در بخش میانی آسیب پذیر بود و با حضور ابراهیمی ما خیلی بهتر ظاهر شده‌ایم.

چمنیان در پایان گفت: امیدوارم شور و نشاطی که در حال حاضر در ایجاد شده در آینده نزدیک ادامه پیدا کنید به ساختار تیم‌های تیم ملی امید، تیم ملی فعلی و تیم ملی جوانان باشد تا بتوانیم شرایطی که در حال حاضر تیم بزرگسالان به دست آورده است را ادامه بدهیم تا در دو جام جهانی بعدی خیلی جدی ظاهر شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز