خبرگزاری کار ایران

این پرسپولیس می‌تواند قهرمان آسیا شود

رفیعی: دوست دارم مثل پروین ماندگار باشم / پرسپولیس آنقدر بزرگ است که نخواهید به چیزهای دیگر فکر کنید

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۳۹۷

جوانک ریزنقش و بوری که در میان سیه‌چرده‌ها و بلندقامتان تیم فولاد خوزستان جولان می‌داد از همان روزها نشانه‌های بزرگ شدن را در ساق پای او به راحتی می‌شد دید.

به گزارش ایلنا، سروش رفیعی برخلاف بازیکنان خطه جنوب که در آن فولاد تاریخی قهرمانی به دست آوردند، توانست خودش را بالا بکشد. سروش پس از یک وقفه کوتاه به پرسپولیس، باشگاهی که آرزوی دوران کودکی‌اش بود بازگشت. او حالا می‌تواند در خط میانی عصای دست برانکو باشد تا دیگر همه احمدزاده‌ها و مسلمان‌ها را فراموش کنند. قدرت بازیخوانی و تلاش او در میدان در اردوی دوحه مثال‌زدنی بود. سروش خیال برانکو را در میانه میدان راحت کرد و حالا با تلاش زیاد می‌خواهد یک 7 فراموش‌نشدنی برای پرسپولیسی‌ها به یادگار بماند.

رفیعی در گفتگوی اختصاصی با «گل» در دوحه با ما گپ زد و درباره تیم ملی و مواضع‌اش که قبلا اعلام کرده بود پافشاری کرد اما از برخی رسانه‌ها گله‌مند بود که حرف‌های او را بالا و پایین کرده بودند. او درباره پرسپولیس و همچنین آینده‌اش در این باشگاه و کار کردن با برانکو صحبت کرد.

اردوی دوحه چطور بود؟

در این اردو همه چیز خوب بود و تمرینات پرفشاری را دنبال کردیم. این مساله به خصوص برای بازیکنانی مثل من که تازه به تیم اضافه شدیم لازم بود تا خودمان را به مرز آمادگی برسانیم و به بچه‌ها نزدیک شویم. از باشگاه ممنون هستیم که این شرایط را فراهم کرد. همان‌طور که می‌دانید کمپ اسپایر کمپی است که تیم‌های بزرگ دنیا از آن بهره می‌برند. بازی‌های دوستانه خوبی انجام دادیم و تیم به آمادگی لازم رسید.

ترافیک خط هافبک پرسپولیس با آمدن بازیکنانی مثل تو و مهدی ترابی بیشتر از قبل به چشم می‌آید. این مساله را چطور می‌بینی؟

به نظر من این ترافیکی که شما می‌گویید برای پرسپولیس اتفاق خوبی است چون ما در سه جبهه یعنی لیگ، حذفی و لیگ قهرمانان آسیا باید بجنگیم. برای تیمی که مدعی است و می‌خواهد نتیجه بگیرید در هر سه جام نیاز دارد که بازیکنان خوب و آماده‌ای داشته باشد. من به شخصه خوشحال هستم که بازیکنان خوبی کنار من هستند. بازیکنان باکیفیت و باتجربه که هم از بودن کنارشان لذت می‌برم و هم برای موفقیت تیم تلاش می‌کنیم. این می‌تواند به پرسپولیس کمک کند که روند روبه رشد خودش را ادامه دهد.

با توجه به اینکه قبلا هم در پرسپولیس بودی و با تفکرات برانکو آشنا هستی، این هماهنگی را با توجه به فلسفه سرمربی چطور می‌بینی؟

برانکو در این چند سال نشان داده که خیلی خوب مصمم و باتجربه روی نکاتی که مدنظر دارد، پافشاری می‌کند. تیم ما به همین خاطر شکل گرفته که هر بازیکنی می‌آید زود خودش را در غالب تیم جا می‌کند. البته بازی کردن در پرسپولیس کار سختی است و این تجربه را داشته‌ام و می‌دانم کار دشوار است اما این شرایط را برانکو به وجود آورده که با تاکتیک و نفراتی که تیم دارد بتوانید هماهنگ شوید. این که برانکو روی تاکتیک و اهداف خودشان مصر هست به نظرم به تیم کمک کرده و با توجه به اینکه الان هم بازیکنان با کیفیت خوبی اضافه شدند، قطعا کار را بهتر می‌توانیم انجام دهیم.

این ترافیک، قطعا برای سرمربی تیم یک دردسر شیرین است اما این نگرانی وجود دارد که همه ستاره‌ها در یک غالب جا نشوند. این نگرانی درمورد خود تو هم وجود دارد.

اولین نکته‌ای که باید بگویم این است که وقتی برانکو بازیکنی را می‌گیرد و تیم را می‌بندند، دقیقا می‌داند چه هدفی دارد. این یک مساله طبیعی در فوتبال است. در همه تیم‌های بزرگ دنیا مهره‌های زیادی حضور دارند و همه آنها می‌دانند که 11 نفر بیشتر بازی نمی‌کنند و تلاش همه برای نتیجه گرفتن تیم و انجام کاری است که سرمربی می‌خواهد. مسوولیت کامل این مساله با آقای برانکو است و ایشان تصمیم می‌گیرد که چه کسی بازی کند و چه کسی بیرون بماند. با این حال جو در تیم ما به نحوی است که به واسطه نزدیکی و رفاقت بازیکنان در بعد فنی هرکس کار خودش را انجام می‌دهد تا در نهایت با صلاحدید کادرفنی و شخص برانکو بازیکنان وارد ترکیب می‌شوند. من هر زمانی که شرایط به وجود بیاید بازی می‌کنم و تمام تلاش خودم را خواهم کرد. هر وقت هم بازی نکنم وظیفه من این است که بنشینم و با آمادگی برای موفقیت تیم بازهم تلاش کنم.

به نظر می‌رسد پرسپولیس 97 در نیم فصل دوم با مهره‌هایی تهاجمی که گذشته کرده کاملا بازی‌های هجومی از خودش به نمایش بگذارد. شما حتی در دفاع هم مهدی شیری که یک مدافع هجومی است را جذب کردید.

کلا آقای برانکو در این سه، چهار سال تیمی ساخته کاملا هجومی. در مقطعی که من در پرسپولیس بودم در سنگین‌ترین بازی‌های آسیایی هم با دو فوروارد بازی می‌کردیم. سیستم 2-4-4 لوزی ناخودآگاه تیم را هجومی می‌کند. در لیگ هم با اینکه تیم‌ها فشرده جلوی پرسپولیس بازی می‌کنند ولی پرسپولیس روش خودش را در بازی تهاجمی دارد. پرسپولیس تیمی است که دوست دارد در هر مسابقه‌، چه در لیگ و چه در آسیا مالکانه بازی کند. الان هم برنامه ما ادامه روند روبه جلوی تیم است تا فشار را روی تیم‌های مقابل حفظ کنیم و از فاکتورها و مهره‌های هجومی بهره ببریم. به همین خاطر قطعا هجومی‌تر در نیم فصل دوم ظاهر خواهیم شد.

برانکو در مصاحبه با ما گفت اگر این بازیکنان که نیم فصل دوم در اختیار داشت در نیمه اول لیگ هم در اختیار داشت قطعا قهرمان آسیا می‌شد. این را قبول داری؟

در لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس عالی کار کردند اما به نظر من هم اصلی‌ترین دلیلی که متاسفانه تیم نتوانست فاتح لیگ قهرمانان آسیا باشد، خستگی و کمبود یار بود. ما جوانان خوبی در پرسپولیس داریم اما در لیگ قهرمانان آن هم در فینال باید بازیکنان باتجربه داشته باشید تا کار را برای شما دربیاورند. اگر پرسپولیس در آن بازی آخر حتی سیامک نعمتی و امید عالیشاه را داشت وضعیت خیلی فرق می‌کرد چه برسد به اینکه دو، سه تا یار اضافه‌تر هم داشتیم، دست برانکو بازتر بود. این یک تجربه خوب برای پرسپولیس بود و الان تیم خیلی با تجربه‌تر در لیگ قهرمانان شرکت می‌کند و به نظرم می‌توانیم با تلاش و استفاده از این تجربه‌ها دوباره به فینال آسیا برسیم و قهرمان شویم. با این حال همه چیز به آینده بستگی دارد که کارایی لازم را داشته باشیم و با قدرت کار را پیش ببریم.

پرسپولیس همیشه یک شماره 7 خاص داشته مثل علی پروین. به نظرت سروش رفیعی می‌تواند یک شماره 7 ماندگار برای پرسپولیس باشد؟

این یک آرزوی قشنگ برای من است که لباس پرسپولیس را بر تن داشته باشم و ماندگار باشم و این یک حس عالی برای من است. حالا شما در این تیم شماره 7 بپوشی یک حس مضاعف دارد. امیدوارم این سعادت را داشته باشم که در یک مدت طولانی لباس پرسپولیس را برتن کنم. این رسیدن به یک آرزو برای من است. در مقطعی که به پرسپولیس آمدم و جدا شدم دلیل جدایی‌ام را گفتم. دلایلم را همه می‌دانند و حداقل فکر می‌کنم برای هواداران پرسپولیس توجیه منطقی داشت.

خیلی هم هواداران از رفتن تو ناراحت نشدند.

یک مقدار ناراحت شدند اما بعد از شنیدن صحبت‌های من علت این جدایی را پذیرفتند. قطعا این‌طور هم نیست که هواداران تنها به خودشان و تیم فکر کنند آنها جوانب را در نظر می‌گیرند. همین الان هم شما در مورد هر بازیکنی که رفته، برگشته یا می‌‌خواهد برود یا تازه به تیم می‌آید، هواداران ما با یک دید باز به همه جوانب نگاه می‌کنند. حتی مسایلی را می‌دانند که ما بازیکنان از آن بی‌اطلاع هستیم. با این حال خوشحالم که برگشتم و در خدمت پرسپولیس هستم و خوشحال‌تر هستم که باز توانستم شماره 7 را برتن می‌کنم و امیدوارم این آرزوی قشنگ برای من ماندگار شود.

بازهم به ترانسفر شدن فکر می‌کنی یا می‌خواهی سال‌های سال برای پرسپولیس بازی کنی؟

من یک تجربه‌ای در این چند سال فوتبالم به دست آوردم که هیچ چیز قابل پیش‌ بینی نیست. بدون شک هر فوتبالیستی می‌خواهد رشد کند و پیشرفت داشته باشد تا با ایجاد شرایط مناسب در سطح بالایی از فوتبال روز دنیا فعالیت کند. به هر حال ما یک زمان محدود را برای فوتبال کردن در اختیار داریم و در این 27 تا 28 سال با قطعیت نمی‌توانم بگویم که شانس ندارم. با این حال در یکی از بهترین تیم‌های آسیا هستم که قهرمان ایران و فینالیست بوده است. الان جایگاه بسیار خوبی در پرسپولیس دارم و فکر می‌کنم اگر بنابر این باشد که به لژیونر شدن فکر کنم آن موقع بستگی به یک شرایط خاص دارد. بستگی به شرایطی دارد که به وجود بیاید چون اصلا آینده قابل پیش بینی نیست اما در کل از برگشت به پرسپولیس خوشحال هستم و دوست دارم در این تیم بمانم و از بودن کنار این هواداران لذت ببرم. پرسپولیس آنقدر بزرگ است که نخواهید به چیزهای دیگر فکر کنید.

پرسپولیس در مقاطع مختلف تاریخ همیشه یک دوقلو داشته است. مثلا هاشمی‌نسب و بهروز رهبری‌فرد و حالا به نظر می‌رسد در این پرسپولیس تو و شجاع را باید دوقلوهای این تیم دانست.

(خنده) در پرسپولیس همه بازیکنان با هم رفیق هستند. با این حال شجاع خلیل‌زاده سال‌هاست با من رفیق است و در کنار هم زندگی کرده‌ایم. رابطه خیلی صمیمی و نزدیکی با هم داریم اما همه بچه‌های تیم رفقای من بوده و قلبا آنها را دوست دارم. فکر می‌کنم این حس همدلی و تیم بودن را در پرسپولیس واقعا می‌توانید به خوبی ببینید.

با پاس گل‌های سروش رفیعی، علیپور و بودیمیر شانس آقای گلی امسال را دارند؟

فرقی نمی‌کند با پاس گل سروش یا بازیکن دیگر تیم به گل برسد. همه تلاش‌مان این است که پرسپولیس مثل الان که با اقتدار و شایستگی در فوتبال در این جایگاه قرار گرفته است، بازهم به عنوان یکی از مدعیان کارش را دنبال کند. امیدوارم گل بزنم و پاس گل بدهم و خوشحال باشم که موفقیت‌های بیشتری برای پرسپولیس به وجود آورده‌ام.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز