خبرگزاری کار ایران

مهاجری، رفتنم را روی نامردی‌ام نگذارد

بابایی: بازی در آذربایجان یک چالش شیرین برای پیشرفتم است

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۶۵۶

مهره تاثیرگذار تیم ماشین‌سازی و رضا مهاجری به یکباره با توافقی که صورت گرفت به آذربایجان رفت و به تیم سومقاییت این کشور پیوست.

به گزارش ایلنا، پیمان بابایی از تصمیمی می‌گوید که می‌خواهد با این چالش شیرین حضور در فوتبال قاره سبز یک سکوی پرتاب در فوتبال اروپا برای خودش بسازد. این بازیکن که با قراردادی یک سال و نیم و به صورت قرضی به این کشور رفته است، از محک زدن خودش در فوتبال اروپا می‌گوید که قصد دارد به دیگر تیم‌های بزرگ این قاره راه پیدا کند.

درحالی که شنیده می‌شد شاید نیم‌فصل از ماشین‌سازی جدا شوی و به تیم دیگری در لیگ خودمان بروی سر از فوتبال آذربایجان درآوردی؟

با توجه به شرایط خوبی که در لیگ خودمان داشتم چند پیشنهاد به باشگاه رسیده بود و در کنار آنها هم پیشنهاد سومقاییت آذربایجان به باشگاه رسید. با این شرایط کار سختی برای انتخاب داشتم. هرچند که قراردادم با ماشین‌سازی به نحوی بود که برای تیم‌های داخلی گرفتن رضایتنامه مشکل بود اما بدون شک هر بازیکنی دوست دارد فوتبال خودش را در خارج از مرزهای کشورش محک بزند. همین مساله باعث شد به پیشنهاد آذربایجانی‌ها جواب مثبت بدهم.

یعنی با این اوصاف شرایط فوتبال آذربایجان بهتر از تیم‌های ایران است که چنین انتخابی کردی؟

بحث بهتر یا بدتر بودن نیست. اصلی‌ترین عاملی که باعث شد به سومقاییت آذربایجان بروم نگاهی است که به لیگ این کشور وجود دارد و از سوی دیگر دنبال محک خودم در فوتبال اروپا بودم تا از این تیم بتوانم به تیم‌های بزرگتری راه پیدا کنم. عامل دیگری که این انتخاب را برای من راحت کرد بحث همزبانی سومقاییت است که آذری هستند و این مساله کار من را راحت می‌کند چون بخش عمده‌ای از مشکل بازیکنان در خارج از ایران مشکل زبان است که نمی‌توانند ارتباط بگیرند. با این اوصاف امیدوارم نماینده خوبی برای فوتبال ایران، آذربایجان و ماشین‌سازی باشم و بتوانم به عنوان یک بازیکن تاثیرگذار در فوتبال اروپا پیشرفت کنم.

وضعیت قرارداد تو با این تیم قرضی است یا قطعی جدا شدی؟

قرارداد من یک فصل و نیم قرضی است. در جلساتی که آقای زنوزی مالک باشگاه با مالک تیم آذربایجانی داشتند تصمیم گرفته شده که قرضی به این تیم بروم تا بتوانم کمک کنم.

مهاجری روی تو خیلی حساب کرده بود. چطور شد راحت به تو اجازه رفتن داد.

واقعا شرایطی پیش آمد که مجبور شدم به این تیم بیایم و وقت نشد با آقای مهاجری صحبت کنم. هرچند که شک ندارم اگر با ایشان هم صحبت می‌کردم به هیچ وجه با رفتن و پیشرفتم مخالفت نمی‌کردند. امیدوارم آقای مهاجری این رفتن من را روی نامردی‌ام حساب نکند چون شرایطی پیش آمد که در آخرین لحظه تصمیم به جدایی گرفتم. واقعا آقای مهاجری یکی از مربیان آگاه لیگ است و در این مدت کوتاه چیزهای زیادی از ایشان یاد گرفتم و شک ندارم ماشین‌سازی با ایشان در نیم‌فصل دوم یکی از خوب‌های لیگ خواهد شد.

شرایط لیگ آذربایجان چطور است؟

در لیگ این کشور هشت تیم حضور دارند که چهار بار طی این فصل با هم بازی می‌کنند و مثل لیگ ما بازی‌های رفت و برگشت نیست. با این حال فوتبال آذربایجان یک فوتبال فیزیکی و دونده است و الان در بدنسازی هستیم. تیم اول لیگ آذربایجان به لیگ قهرمانان اروپا می‌رود و تیم های دوم و سوم به لیگ اروپا خواهند رفت. به نظرم بعد از چند ماه می‌توانم در این لیگ که حرفه‌ای است کارم را با قدرت پیش ببرم و فکر می‌کنم لیگ آذربایجان یک چالش شیرین برای من در مسیر موفقیت و پیشرفت در فوتبال اروپا خواهد بود.

چقدر امیدواری مثل برخی از لژیونرهای ما در فوتبال اروپا در نهایت به ایران برنگردی و بتوانی موفق باشی؟

در فوتبال یک قانون است که نباید هیچ تیمی را دستکم گرفت و کلمه بهتر یا بدتر بودن معنا ندارد. این تصمیم را گرفتم که به اروپا بیایم و باید تا آخر آن با قدرت کار را پیش ببرم. زمینه فوتبال آذربایجان برای پیشرفت من مهیاست و باید خودم بهترین شرایط را برای خودم فراهم کنم تا به آن چیزی که به آن فکر می‌کنم نزدیک شوم.

و حرف آخر...

باید یک تشکر از آقایان زنوزی، نصیرزاده و مهاجری داشته باشم که این شرایط را برای حضورم در فوتبال آذربایجان مهیا کردند. امیدوارم آقای مهاجری با ماشین‌سازی روزهای خوبی را تجربه کند و من نیز نماینده خوبی برای فوتبال ایران و آذربایجان در این کشور باشم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز