خبرگزاری کار ایران

با معادلات پیچیده تیم ملی ایران در صعود

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۱۲۲

بر اساس پیش‌بینی‌هایی که قبل از شروع جام ملت‌‌های آسیا درباره جدول مرحله حذفی مسابقات انجام می‌شد، تیم ملی تا نیمه‌نهایی حریفان سختی نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا، پیش‌بینی با این فرض بود که تیم‌های قوی و مدعی همه سرگروه می‌شوند و در این صورت تیم ملی در مرحله یک هشتم با یک تیم سوم ضعیف و در یک چهارم نهایی با چین روبه‌رو می‌شود. با این حال در پایان دور دوم مرحله گروهی نتایجی رقم خورده که می‌تواند این معادلات را به هم بزند و مسیر تیم ملی در مرحله حذفی را سخت‌تر کند.

در گروه A امارات شروع خوبی نداشت، ولی توانست بعد از دو بازی به صدر جدول برسد و بازی شب گذشته این تیم مقابل تایلند سرنوشت میزبان را مشخص کرد. در گروه A امارات مطابق انتظار صدرنشین است، ولی موقعیت محکمی ندارد و ممکن است این جایگاه را از دست بدهد.

در گروه B اردن با صدرنشینی به مرحله بعدی راه یافت، در حالی که پیش از شروع جام همه استرالیا را مدعی اصلی این گروه می‌دانستند. با صدرنشینی احتمالی تیم ملی ایران و عنوان دومی استرالیا، آنها تا فینال به هم برخورد نخواهند کرد.

در گروه C همه روی سرگروهی کره جنوبی حساب می‌کردند، ولی با گذشت دو بازی چین به خاطر تفاضل گل بهتر صدرنشین است. اگر کره جنوبی دوم شود، احتمال برخورد این تیم با ایران در یک چهارم نهایی وجود دارد؛ تکرار چندباره تاریخ!

در گروه D تیم ملی مطابق انتظار صدرنشین است، ولی برای حفظ این رتبه مقابل عراق حداقل باید به یک تساوی برسد. در صورتی که تیم ملی سرگروهی را از دست بدهد در مرحله یک هشتم بازی سختی خواهد داشت و باید با سرگروه گروه E (قطر یا عربستان) روبه‌رو شود. تیم ملی با حفظ صدرنشینی در مرحله بعد با تیم سوم یکی از گروه‌های B، E یا F بازی خواهد کرد که فعلا تیم‌های سوریه، لبنان و عمان هستند.

در گروه E هم معادلات تا حدودی به هم خورده، چرا که قطر 6 امتیازی با تفاضل گل بهتر نسبت به عربستان صدرنشین است. اگر قطر سرگروهی را حفظ کند، عربستان را به مسیر سخت‌‌تری می‌فرستد، چرا که باید با صدرنشین گروه F بازی کند.

در گروه F هم ژاپن پایین‌تر از انتظار بوده و ازبکستان با دو برد مقتدرانه و تفاضل گل بهتر صدرنشین است. اگر ازبکستان در بازی آخر هم از ژاپن امتیاز بگیرد، سامورایی‌های آبی مجبورند با تیم دوم گروه B بازی کنند که به احتمال زیاد استرالیا خواهد بود. این اتفاق می‌تواند بقیه مدعیان را خوشحال کند، چرا که یکی از مدعیان جدی خیلی زود از مسابقات کنار خواهد رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز