خبرگزاری کار ایران

حالا قهرمانی میسر می‌شود؟

5 نکته از دیدار فراموش نشدنی ایران و یمن

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۷۵۳

تیم ملی فوتبال ایران پس از سال‌های حسرت در قهرمانی جام ملت‌های آسیا شروع مقتدرانه‌ای در دوره جدید این مسابقات از خود برجای گذاشت.

به گزارش ایلنا، روز سوم مسابقات جام ملت‌های آسیا با برتری برترین تیم قاره از نظر رنکینگ برابر ضعیف‌ترین تیم همراه بود. این مسابقه مهیج با برتری 5 بر صفر شاگردان کارلوس کی روش همراه بود. به همین منظور به 5 نکته و اتفاق جالب این مسابقه نگاهی می‌اندازیم:

1) عملکرد 5 ستاره ایران

5 نکته از دیدار فراموش نشدنی ایران و یمن

جام آسیا تاکنون تا حدودی عجیب و غریب بوده است. تیم‌هایی که انتظار می‌رود برنده شوند، شکست را متحمل شده‌اند یا با تلاش به تساوی رضایت داده‌اند. در نتیجه بسیاری از حامیان تیم ملی فوتبال ایران نگران نتیجه حاصل در اولین بازی آنها بودند. با وجود شک و تردید بسیار تیم ملی حرف و حدیثی باقی نگذاشت. مهدی طارمی در این مسابقه اولین گلزن ایران بود و پیش از اینکه اشکان دژاگه از روی ضربه ایستگاهی دروازه حریف را باز کند، قبل از به پایان رسیدن نیمه اول با ضربه سر دومین گلش را هم به ثمر رساند. در نیمه دوم هم سردار آزمون و سامان قدوس گلزنی کردند تا در شب برتری پرگل بازیکنان ایرانی با غیبت چند بازیکن به دلیل مصدومیت عملکرد 5 ستاره‌ای داشته باشند.

 

2) آزار طارمی

5 نکته از دیدار فراموش نشدنی ایران و یمن

تیم ملی ایران با غیبت بازیکنانی مانند کاوه رضایی، علی قلی زاده و علیرضا جهانبخش با شرایط دشواری جام ملت‌های آسیا را آغاز کرد. در غیاب بازیکنانی اینچنینی عده‌ای کمی باور داشتند که فاز تهاجمی تیم ملی بتواند عملکرد خیره‌ کننده‌ای برجای بگذارد. مهدی طارمی در حالیکه یک پاس گل ارسال کرد دو گل هم به ثمر رساند. او به همراه سردار آزمون عملکرد هماهنگی داشت و به نظر می‌رسد در ادامه مسابقات رقبای ایران کار دشواری برابر این دو مهاجم خواهند داشت.

 

3) حسینی باید اخراج می‌شد؟

در دیدار شب گذشته تیم ملی ایران نسبت به یمن کمی خشن‌تر بازی کرد و در حالیکه هر دو تیم زیر فشار بازی می‌کردند همین سبب می‌شد تا خطاهای خطرناکی را از سوی بازیکنان هر دو تیم شاهد باشیم. با این حال بدترین واکنش برای سید مجید حسینی بود که تکل سهمگینی را روی پای بازیکن حریف اجرا کرد. مدافع 22 ساله ای که برای ترابوزان اسپور در ترکیه بازی می‌کند با هر دو پا وارد عمل شد و به شدت به حریفش آسیب رساند اما به طرز شگفت انگیزی، این فضا به اندازه کافی از نگاه داور سرسختانه نبود تا قاضی ژاپنی تنها یک کارت زرد نشان دهد!

 

4) اشکان دژاگه؛ قهرمانی ستایش نشده؟

5 نکته از دیدار فراموش نشدنی ایران و یمن

در حالیکه تمام نگاه‌ها به خط حمله تیم ملی از جمله سردار آزمون و مهدی طارمی، بازیکنی در میانه میدان حضور داشت که به خوبی حرکات حریف را پیش بینی می‌کرد: اشکان دژاگه. بازیکن اسبق فولام در شب برتری فراموش نشدنی ایران بازوبند کاپیتانی را در دست داشت و هرچیز خوبی که ایران در حمله به آن دست داشت، از طریق دژاگه بود، زیرا او بیشترین جریان میدانی را کنترل کرد. او عملکرد بی نظیری را ثبت کرد و قابل ستایش است همانطور که سایر بازیکنان برای کسب سه امتیاز ارزشمند تلاش کردند و انگیزه بالای خود را نشان دادند.

 

5) انتظار 43 ساله به پایان می‌رسد؟

5 نکته از دیدار فراموش نشدنی ایران و یمن

بدون یک سایه شک و تردید، ایران یکی از بهترین مدعیان در قاره آسیا است. آنها مدت زیادی در این تورنمنت حضور داشته‌اند اما سال‌های زیادی از آخرین قهرمانی آنها می‌گذرد. آخرین پیروزی ایران در فینال جام ملت‌های آسیا به همراه نسل طلایی تاریخ فوتبال کشورمان در 43 سال گذشته تحقق یافت که البته سومین قهرمانی متوالی ایران بود. پس از آن حتی تیم ملی از راهیابی به فینال هم بازمانده است. آنها تا نیمه نهایی تقریبا مسیر همواری دارند و می‌توانند به عنوان یک قهرمان از هفته‌های بعدی رقبا را با دردسر مواجه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز