خبرگزاری کار ایران

جواد نکونام در مسیر مهدی طارمی

کد خبر : ۷۰۹۶۰۷

وقتی حضور جواد نکونام در پیکان با نامه هاشم یکه‌زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو منتفی شد، همه منتظر واکنش این سرمربی جوان بودند. اینکه او چه جوابی به نامه یکه‌زارع دارد.

به گزارش ایلنا، نکونام در روزی که چنین اتفاقی افتاد سعی کرد سکوت کند تا با صحبت‌هایش دردسر جدیدی برای خودش درست نکند اما بعد از آن، خبر رسید کاپیتان سابق تیم ملی ایران به دنبال شکایت از باشگاه پیکان است و قصد دارد به خاطر دخالت در قراردادش، به فیفا شکایت ببرد. مساله‌ای که اگرچه عجیب است اما می‌تواند برای خودش و باشگاه پیکان دردسرهای زیادی بسازد چرا که باشگاه قائمشهری معتقد است فسخ قرارداد رسمی بین نکونام و نساجی انجام نشده و قرارداد نکونام با پیکان، غیراخلاقی و تخلف است

همین شنبه گذشته بود که یک نامه تمام برنامه‌های جواد نکونام و پیکان را برهم زد. نکونام که با مشکلات زیادی در نساجی مازندران مواجه شده بود، از این تیم جدا شد تا کار خود را در پیکان دنبال کند. پنجشنبه توافق نهایی بین نکونام و پیکان صورت گرفت تا قراردادی به مدت یکسال و نیم میان آنها به امضا برسد؛ قراردادی که اگرچه عکس یادگاری نداشت اما برنامه‌ها و اهداف بزرگی داشت که مهمترین آن آسیایی شدن پیکان بود. نکونام با این برنامه‌ها و اهداف کارش را خیلی زود شروع کرد. او بعد از معارفه به اعضای تیم، در تلاش بود که بازیکنان را آماده نیم‌فصل دوم کند اما هنوز یکی، دو روز بیشتر از این اتفاقات نگذشته بود که نامه هاشم یکه‌زارع مدیرعامل کارخانه ایران‌خودرو تمام نقشه‌ها را بر آب کرد. نامه‌ای که در آن عنوان شده بود حضور جواد نکونام در پیکان «اکیدا ممنوع» است.

در این نامه، یکه‌زارع با بهانه قرار دادن اینکه باشگاه پیکان باید به سراغ مربیان آزاد برود، حضور جواد نکونام را منتفی اعلام کرد اما این بهانه حاشیه‌های زیادی به دنبال داشت. اول اینکه گفته می‌شد یکه‌زارع از همان ابتدا روی حسین فرکی نظر داشت و به همین دلیل چنین بهانه‌ای را مطرح کرد تا گزینه مورد نظر خودش به پیکان بیاید. مساله دوم هم به جواد نکونام برمی‌گشت. اینکه او از نساجی جدا شده بود و سرمربی آزاد به حساب می‌آمد اما هاشم یکه‌زارع به دلایلی که به نظر می‌رسد خواست مسوولان استان مازندران بود، این قرارداد را منتفی کرد. به هر حال با لغو این قرارداد، حالا جواد نکونام نه شانسی برای حضور در پیکان دارد و نه اینکه می‌تواند به نساجی مازندران برگردد. نکته جالب این است که با انتخاب علی آذری به‌عنوان مربی نساجی، باشگاه مازندرانی به نکونام پیغام داد که دیگر نمی‌تواند به این تیم برگردد چراکه آذری دستیار مهدی پاشازاده در نساجی بود که با آمدن نکونام، از این تیم جدا شد. با این اتفاقات، حالا جواد نکونام که فکر می‌کند چنین مساله‌ای به او ضربه زیادی وارد کرده، به دنبال اعاده حیثیت و شکایت از پیکان است. نکونام که قرارداد داخلی با پیکان امضا کرده، طبق ماده 19 آیین‌نامه نقل و انتقالات از قراردادی معتبر برخوردار است که با اجرایی نشدن آن می‌تواند از باشگاه پیکان به خاطر این قطع همکاری شکایت کند. او ظاهرا با وکیل خود در خارج از ایران هم تماس گرفته تا اسناد قراردادش با نساجی، پیکان و همچنین عکس‌های حضورش در تمرین تیم خودروساز را بفرستد که به صورت رسمی از پیکان به فیفا شکایت کند اما به نتیجه رسیدن این شکایت به عوامل مختلفی بستگی دارد.

اول اینکه گفته می‌شود جدایی جواد نکونام از باشگاه نساجی مازندران، رسمی و قانونی انجام نشده و توافق برای قطع همکاری شفاهی صورت گرفته که برای فدراسیون و مراجع قانونی پذیرفتنی نیست. اگر این مساله صحت داشته باشد، نه تنها نکونام در شکایت به فیفا به نتیجه نمی‌رسد بلکه باشگاه نساجی هم می‌تواند هم از او و هم از باشگاه پیکان به خاطر این قرارداد شکایت کند. شکایتی که می‌تواند جریمه سنگینی برای جواد نکونام به دنبال داشته باشد. مساله دیگری که نکونام روی آن تمرکز کرده، دخالت مسوولان غیر فوتبالی در برکناری‌اش از پیکان است که اثبات آن هم سخت است چراکه هاشم یکه‌زارع در نامه خود جملاتی به کار برده که شکایت را به گونه‌ای منتفی می‌کند. اینکه او از مسوولان باشگاه پیکان خواسته با سرمربیانی که آزاد هستند وارد مذاکره شود و به همین دلیل خواستار منتفی شدن قرارداد نکونام با پیکان شده. این یعنی اینکه نکونام همچنان با نساجی قرارداد دارد.

به هر حال به نظر نمی‌رسد جواد نکونام در شکایت خود به فیفا به نتیجه برسد، مگر اینکه مستندات محکمی داشته باشد که بتواند این اتفاقات عجیب را ثابت کند که آن هم بعید به نظر می‌رسد. البته اگر نساجی از نکونام شکایت کند، شاید داستانی مشابه طارمی و ریزه‌اسپور اتفاق بیفتد که هم نکونام و هم باشگاه پیکان متضرر می‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز