خبرگزاری کار ایران

انقلاب جدید در فرنگی با ستاره سازی توسط محمد بنا

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۵۹۵

محمد بنا تمرینات تیمش را از روز چهارشنبه با دعوت از 44 کشتی‌گیر شروع می‌کند؛ اردویی متفاوت که شروع یک مسیر سخت و بسیار دشوار با فراز و نشیب‌های بسیار زیاد است.

به گزارش ایلنا، محمد بنا و همکارانش برای ساختن یک تیم مدعی و قدرتمند برای حضور در مسابقات جهانی در حدود 8 ماه زمان دارند و در این مدت زمان کم اینکه بتوانند دوباره تیمی را بسازند که در حد یک قهرمان جهان به میدان برود، کار بسیار دشواری است. این دشواری را زمانی می‌توان بیشتر متوجه شد که به نتایج نخستین مرحله از انتخابی تیم ملی دقت کرد. مسابقاتی که به لحاظ فنی به معنای واقعی کلمه افتضاح بود و به وضوح مشخص شد که کار کردن در این تیم تا چه اندازه دشوار است.

با همه‌ این موارد بعد از مسابقات مرحله اول انتخابی تیم ملی محمد بنا از 44 کشتی‌گیر دعوت کرد تا در نخستین مرحله از اردوی آماده‌سازی حضور داشته باشند. مسابقاتی که خروجی آن قهرمانی شیرزاد بهشتی‌طلا و میلاد خسروی با نزدیک به سی سال سن بود تا بیش از همیشه این سوال مطرح شود که پس این همه نیروی جوان که فدراسیون ادعا می‌کند پرورش داده، کجا هستند؟ چرا در مرحله اول انتخابی تیم ملی حتی یک کشتی‌گیر جوان و نخبه نبود که چشم‌ها را به خود خیره کند و این امید را به مربیان تیم ملی بدهد که می‌تواند حداقل در قهرمانی آسیا به آن اتکا کند؟

بعد از اعلام اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی بلافاصله این سوال برای بسیاری به وجود آمد که چرا محمد بنا از قهرمانان المپیکی کشتی دعوت نکرده که در تمرینات حضور داشته باشند؟

سوالی که با جواب صریح محمد بنا هم روبه‌رو شد که در شرایط فعلی صلاح نمی‌داند این کشتی‌گیران یک‌بار دیگر به کشتی برگردند؛ آن‌هم بعد از دو سال دوری از میادین. البته محمد بنا مثل برخی برای کنار گذاشتن کشتی‌گیران نقشه نمی‌کشد و طرح ارائه نمی‌کند و بند و تبصره به وجود نمی‌آورد بلکه صریح و صادقانه به شاگردانش اعلام می‌کند که بهتر است به فکر بازگشت به دنیای قهرمانی نباشند اما با این‌ حال در خانه کشتی را هم به روی هیچ یک از قهرمانان کشتی فرنگی نمی‌بندد و اگر امید نوروزی و یا قاسم رضایی و یا حتی اگر حمید سوریان بخواهند دوباره روی تشک برای افتخارآفرینی تلاش کنند، می‌توانند به تیم ملی برگردند و هرگز محمد بنا مانع آنها نمی‌شود.

محمد بنا 44 کشتی‌گیر را به اردوی تیم ملی دعوت کرده که این نفرات با عبور از مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی مرحله اول به اردو دعوت شده‌اند. او قصد دارد انقلاب جدیدی را در کشتی فرنگی به وجود بیاورد. اگر چه برای این انقلاب دستش خالی است اما او برنامه‌ریزی و تلاشش را برای انجام این کار شروع کرده است. برنامه‌ریزی روی جوانان و استعدادهای کشتی که باید بیایند و جای بزرگان را بگیرند. اگر چه شاید در بین این کشتی‌گیران دعوت شده به اردو افراد جوانی باشند که به لحاظ فنی با روزهای آرمانی فاصله زیادی داشته باشند اما به هر حال سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی مسوولیتی در قبال آنها دارد و اینگونه نیست که او بخواهد به خاطر کشتی‌گیری که از آخرین مدال‌آوری‌اش نزدیک به 5 سال می‌گذرد و در آستانه 34 سالگی قرار دارد، از حق این جوانان بگذرد.

در دوره‌ای محمد بنا زندگی خود را پای این قهرمانان المپیکی کشتی فرنگی گذاشت. هر حرفی را به جان خرید تا از کشتی‌گیران مطرح حمایت کند. با چنگ و دندان امید نوروزی، حمید سوریان و قاسم رضایی را حفظ کرد تا به المپیک لندن برسند و بعد از لندن بتوانند به ریو بروند. او تمام تلاشش را کرد تا آنها و کشتی فرنگی را به آنچه که حقشان هست، برساند اما امروز شرایط فرق کرده است. آن موقع این کشتی‌گیران قهرمان جهان و المپیک بودند و در شرایط آرمانی و کوران مسابقات قرار داشتند و طبیعی بود که بنا از آنها حمایت کند اما حالا بعد از چند سال دوری از کشتی، محمد بنا چگونه باید دوباره از آنها حمایت کند؟ با استناد به چه چیزی باید از آنها حمایت کند؟ کدام آمادگی و کدام مسابقه؟ با استناد به مدال‌آوری در سال‌های 2012 یا 2014 باید کشتی‌گیران جوان را به خانه بفرستد تا این کشتی‌گیران دوباره برگردند؟ کشتی‌گیران باتجربه تیم ملی باید بدانند که حضور در ترکیب این تیم فقط سفر خارجی رفتن نیست. اگر کشتی‌گیری احساس می‌کند که هنوز توان مبارزه کردن را دارد باید وارد میدان شود و آمادگی خود را در مسابقات داخلی به مربیان تیم ملی نشان بدهد.

محمد بنا دین خود را نسبت به این کشتی‌گیران ادا کرده است. او راه صحیح را هم به این قهرمانان نشان داده و حالا این نفرات هستند که باید بهترین تصمیم را برای خودشان اتخاذ کنند. اگر احساس می‌کنند دوباره می‌توانند به ترکیب تیم ملی برسند، آستین‌ همت را بالا بزنند و شروع کنند به شکست دادن رقبای داخلی و بعد هم منتظر تصمیم سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بمانند. اگر توانستند از پس رقبای داخلی بربیایند حتما سرمربی تیم ملی فرصت را از آنها نمی‌گیرد اما اگر توقع دارند که نگاه محمد بنا به آنها همانی باشد که در قبل از بازی‌های ریو وجود داشت، این توقع منطقی نیست.

گزارش: محسن وظیفه

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز