خبرگزاری کار ایران

در پی اعتراض تند سپاهانی‌ها به کمیته انضباطی؛

ماجرای پرسپولیس، سپاهان و سال 86

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۷۰۷

باشگاه سپاهان در اعتراض به حکم کمیته انضباطی صحبت از تکرار سناریوی سال 86 کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، کمیته انضباطی روز گذشته احکام مربوط به دیدار سپاهان - پرسپولیس از هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر را اعلام کرد و طی آن سپاهان علاوه بر جریمه نقدی، یک جلسه از حضور تماشاگرانش محروم شد و کی‌روش استنلی، مهاجم این تیم هم یک جلسه قادر به همراهی تیمش نخواهد بود.

این حکم با اعتراض رسمی سپاهان همراه شد و روابط عمومی این باشگاه با صدور یک بیانیه بار دیگر از وجود تلاش‌هایی برای قهرمان کردن پرسپولیس خبرداد و طی این بیانیه از اتفاقات سال 86 و تکرار سناریوی آن سال صحبت کرد.

ماجرای سال 86 و لیگ هفتم

در لیگ هفتم و در شرایطی تقریبا مشابه حال حاضر، سپاهان با هدایت لوکا بوناچیچ رقیب اصلی پرسپولیسِ افشین قطبی در راه قهرمانی بود و تقریبا حساب این دو تیم از سایرین جدا بود. در این فصل شاهد دو حکم جنجالی بودیم که یکی از سوی فیفا و دیگری از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال صادر شد و طی آن از پرسپولیس 6 و از سپاهان 3 امتیاز کم شد. ماجرایی که بعد از سال‌ها هنوز در مورد آن صحبت می‌شود و سپاهانی‌ها عقیده دارند به دلیل کسر امتیاز از پرسپولیس، امتیاز آنها کم شده تا سرخپوشان همچنان شانس قهرمانی داشته باشند.

پرسپولیس آن سال با پرونده شکایت شرکت کوپیان مواجه بود که به فیفا کشیده شد. مبلغ بدهی سرخپوشان که مربوط به زمان داریوش مصطفوی بود 132 هزار یورو بود که با جریمه‌های اضافه شده به آن به 142 هزار یورو رسید و عدم پرداخت به موقع آن طی اولتیماتوم فیفا به صدور نامه کسر 6 امتیاز از این تیم منجر شد.

کسر امتیاز از سپاهان مربوط به دیدار هفته آخر نیم فصل اول بر می‌گردد که پرسپولیس و سپاهان در اصفهان و در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند. آن دیدار انواع و اقسام اتفاقات و حوادث را در دل خود داشت که اوج آن نابینا شدن یکی از سربازهای ورزشگاه به دلیل پرتاب موارد منفجره بود. اتفاقی که تا مدت‌ها در مورد آن صحبت شد و به صدور یکی از قاطعانه‌ترین احکام انضباطی در تاریخ لیگ برتر منجر شد.

در حکم اولیه کمیته انضباطی 5 امتیاز از سپاهان کسر به همراه جریمه 20 میلیون تومانی و همچنین محرومیت 3 ماهه از بازی‌های خانگی و داشتن تماشاگر بود که این حکم بعدا در کمیته استیناف تقلیل یافت و فقط 5 امتیاز از سپاهان کسر شد.

البته زمان صدور حکم اولیه پیش از نامه فیفا برای کسر 6 امتیاز از پرسپولیس صادر شد ولی چند وقت قبل از این حکم بود که صحبت‌هایی از این کسر امتیاز مطرح شده بود.

ماجرای پرسپولیس، سپاهان و سال 86

آن فصل سرنوشت قهرمانی به هفته آخر و دیدار رو در روی پرسپولیس - سپاهان در ورزشگاه آزادی کشیده شد و این نبرد تا دقیقه 7+90 و گل سپهر حیدری که باعث شد قهرمان لیگ در ثانیه پایانی تغییر کند ادامه داشت.

پرسپولیس قهرمان تراژیک‌ترین فصل فوتبال ایران شد و حالا بعد از گذشت 11 سال دوباره این دو تیم در کورس قهرمانی و رقابت قرار گرفته و البته بار دیگر هر کدام دیگری را به دست‌های پنهان متهم می‌کنند. باید دید در نهایت این رقابت به برتری کدام یک منجر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز