خبرگزاری کار ایران

حسن بیت سعید در گفت‌وگو با ایلنا:

قطبی لبخند را به لبان بازیکنان فولاد برگرداند/ تبریزی حقش را در استقلال خواهد گرفت

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۶۸۳

فولاد خوزستان از جمله تیم‌هایی بود که در نیم‌فصل اول تغییرات زیادی را بر روی نیمکت انجام داد تا در نهایت به افشین قطبی برسد.

به گزارش ایلنا،فولاد خوزستان از جمله تیم‌هایی بود که در نیم‌فصل اول تغییرات زیادی را بر روی نیمکت انجام داد تا در نهایت به افشین قطبی برسد. تیمی که حواشی زیادی را نیز به خود دید و همین امر باعث شد امتیازات لازم را نگیرد و شانس چندانی برای قهرمانی و حتی سهمیه آسیا نداشته باشد. درخصوص اتفاقات نیم‌فصل اول گفتگویی با حسن بیت‌سعید مهاجم گلزن فولاد انجام دادیم که آمدن قطبی را مثبت ارزیابی می‌کند.

چرا فولاد نتوانست نیم‌فصل اول خواسته‌‌های هواداران را برآورده کند؟

به نظر من فصل گذشته ما نتایج خوبی کسب کرده بودیم و این فصل هم می‌توانستیم روند فصل گذشته را ادامه دهیم ولی یک سری تصمیمات نادرست و تغییرات کادر فنی اجازه نداد فولاد به آنچه که می‌خواهد برسد. آقای پورموسوی چه در استقلال خوزستان و چه در فولاد نتایج خوبی گرفته بود و کارنامه بدی نداشت اما اتفاقاتی رخ داد تا او را کنار بگذارند و ایلی استان که اتفاقا خود پورموسوی کمک انتخابش کرده بود را جانشینش کنند. به نظر من انتخاب این مربی به عنوان سرمربی اشتباه بود چون او کار خاصی برای تیم انجام نداد و اگر قرار بر این بود که ایلی‌استان جانشین پورموسوی شود چه بهتر بود که خود آقای پورموسوی ادامه می‌داد. یا اینکه نیم‌فصل صبر می‌کردند و بعد تغییرات به وجود می‌آ‌وردند. در هر حال تصمیم مدیریت این بود که تغییرات صورت گیرد و باید احترام گذاشت.

چند بازی آخر نیم‌فصل، خوب خودتان را از انتهای جدول جدا کردید؟

ما سه بازی پایانی نیم‌فصل هفت امتیاز گرفتیم که خیلی خوب بود همین چند امتیاز باعث شد صعود چند پله‌ای در جدول داشته باشیم.

در کل فولاد نسبت به خیلی از تیم‌ها نتایج بدی کسب نکرده ولی آن‌‌قدر تغییرات داشتید که خیلی‌ها شرایط تیم را بحرانی تصور می‌کنند؟

کاملا درست است ولی هنوز اتفاق چندان خاصی رخ نداده و در فوتبال 90 دقیقه‌ای 45 دقیقه دیگر باقی مانده است. در حال حاضر نیم‌فصل اول به پایان رسیده ولی نیم‌فصل دوم باقی مانده که 15 بازی دیگر باید انجام دهیم. شرایط تیم ما خوب شده و بامدیریت بسیار عالی آقای رضایی و آمدن آقای قطبی می‌توانیم به جمع مدعیان اضافه شویم.

آمار خود تو در نیم‌فصل چطور بوده؟ خودت راضی هستی یا نه؟

من سه گل زدم و چهار پاس گل دادم که فکر می‌کنم آمار بدی نباشد. گرچه اگر مشکلات وجود نداشت، آمارم خیلی بهتر از این بود.

بعد از اینکه یک دوران سخت را در استقلال سپری کردی و دوباره خوزستان برگشتی کمتر کسی فکرش را می‌کرد که بتوانی به اوج برگردی. در این مورد صحبت می‌کنی؟

شرایط من در استقلال خاص بود که خود شما هم می‌دانید کل تیم مشکل داشت و فقط مختص یک یا دو بازیکن نبود. من روزی که قرار شد به خوزستان برگردم، ایمان داشتم که دوباره به اوج برمی‌گردم و همان بیت‌سعید می‌شوم. در این بازگشت خیلی‌ها از جمله هواداران خوب فولاد کمکم کردند و حمایت آنها و اطرافیانم باعث شد تا همه چیز را فراموش کنم و به هدفم برسم.

خیلی‌ها بعد از جدایی از استقلال دیگر فوتبالیست خوبی نشدند. فکر می‌کنی حاشیه آنها را از فوتبال دور کرد؟

بازیکنان زیادی در فوتبال ما بودند که از لحاظ فنی می‌‌توانستند بهترین باشند و به اروپا بروند اما رفتن به حاشیه آنها را از رسیدن به پله‌های ترقی دور کرد. خدا را شکر من حواشی را از خودم کردم تا دچار افت نشوم و خودم فوتبالم را به پایان نبرم.

تا حدود زیادی مرتضی تبریزی شرایط فصل گذشته تو را دارد. الان تو به عنوان یک تجربه دیده در استقلال توصیه می‌کنی که او بماند و حقش را بگیرد یا از این تیم جدا شود؟

مرتضی تبریزی بازیکن بسیار قوی است که نیازی به تعریف ندارد و هم در آسیا خودش را نشان داده و هم در فوتبال ایران که الان در استقلال حضور دارد. بازی کردن در استقلال یک افتخاری بزرگی است که شاید قسمت هرکسی نشود. مرتضی از لحاظ فنی برای همه ثابت شده است که اگر بماند قطعا حقش را خواهد گرفت. مرتضی باید قوی باشد و منتظر بماند تا بدشانسی از او دور شود و در استقلال هم بدرخشد.

پس ماندن او بهتر از رفتنش است؟

من فکر می‌کنم مرتضی حقش را خواهد گرفت. من به فوتبال تبریزی ایمان دارم.

حضور قطبی در فولاد چقدر تاثیرگذار بوده؟ ظاهر از لحاظ روحی و روانی خیلی خوب کار کرده است؟

انصافا از روزی که آقای قطبی وارد فولاد شد خنده و شادی بر روی لبان بازیکنان برگشت و روحیه تیم تغییر کرد. آقای قطبی کارنامه خوبی در فوتبال ایران دارد و تا حدود زیادی هم فوتبال ایران را می‌شناسد. شما دیدید که در اولین بازی تراکتورسازی را با حضور 70 هزار نفر شکست داد.

فکر می‌کنی او بتواند تیم را متحول کند؟

قطعا این اتفاق رخ می‌دهد. فولاد به دوران خوبش برمی‌گردد. ما نیم‌فصل دوم بازی خانگی داریم و شش بازی خارج از خانه که اگر در بازی‌های خانگی به برتری برسیم و خارج از خانه هم امتیاز بگیریم شک نکنید در جمع مدعیان قرار می‌گیریم.

پنالتی‌زن اول تیم تو هستی؟

پریرا پنالتی‌زن اول تیم است و خوب هم پنالتی می‌زند. مشکل خاصی در این رابطه وجود ندارد و با هم کنار می‌آییم.

حرف خاصی باقی مانده؟

جا دارد که از کادر فنی قبلی نهایت تشکر را بکنم که برای تیم زحمت کشیدند ولی نشد  که امتیازات لازم را بگیریم. از هواداران و مدیریت باشگاه نیز تشکر می‌کنم که تا الان از تیم حمایت کرده‌اند و حداقل کم و کسری برای بازیکنان نگذاشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز