خبرگزاری کار ایران

از استرالیا تا امارات؛ 12 تغییر بزرگ در ترکیب کارلوس کی‌روش

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۵۸۵

تیم ملی در آستانه حضور در جام ملت‌های آسیا در امارات با تغییرات 50 درصدی نسبت به دوره قبلی این رقابت‌ها در استرالیا در لیست کارلوس کی‌روش مواجه شده است.

به گزارش ایلنا، 4  سال قبل فهرست نهایی تیم ملی ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا به میزبانی استرالیا اعلام شد که در این فهرست اسامی بازیکنان جدیدی دیده می‌شد تا آن روزها رسانه‌ها و مردم از تغییر نسل تیم ملی بعد از این مسابقات صحبت کنند. با گذشت 8 سال از حضور کارلوس کی‌روش در ایران و 4 سال از جام ملت‌های آسیا، مربی پرتغالی از بازیکنان زیادی در تیم ملی استفاده کرده و به اعتقاد کارشناس‌ها و البته آمار، کی‌روش در کنار گذاشتن بازیکنان باتجربه به نفع بازیکنان جوان شهامت بیشتری پیدا کرده است. به طوری که او جلال حسینی را در اوج آمادگی کنار گذاشت و به جای او از مدافعان جوان و کم تجربه‌ای همچون مجید حسینی و روزبه چشمی در جام جهانی بهره برد.

فهرست تیم ملی ایران در سال 93 و چند روز مانده تا جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا به این شرح بود:

دروازه‌بان‌ها: علیرضا حقیقی، محسن فروزان، علیرضا بیرانوند

مدافعان: رامین رضاییان، جلال حسینی، وریا غفوری، امیرحسین صادقی، مرتضی پورعلی‌گنجی، احسان حاجی‌صفی، محمدرضا خانزاده و مهرداد پولادی

بازیکنان میانی: وحید امیری، اشکان دژاگه، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، امید ابراهیمی، مسعود شجاعی، خسرو حیدری، سروش رفیعی

مهاجمان: علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد، رضا قوچان‌نژاد و سردار آزمون

از این فهرست 23 نفری، 10 بازیکن مدت‌هاست که به اردو دعوت نمی‌شوند و هیچ امیدی برای بازگشت مجدد آنها به تیم ملی وجود ندارد. این بازیکنان عبارتند از: علیرضا حقیقی، محسن فروزان، جلال حسینی، امیرحسین صادقی، مهرداد پولادی، خسرو حیدری، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، سروش رفیعی و رضا قوچان‌نژاد.

از بین این بازیکنان فقط جواد نکونام و امیرحسین صادقی از دنیای فوتبال خداحافظی کردند و مابقی همچنان مشغول بازی هستند.

از استرالیا تا امارات؛ 12 تغییر بزرگ در ترکیب کارلوس کی‌روش

در اردوها و سال‌های اخیر چهره‌های جدیدی در ترکیب تیم ملی حضور دارند که از این بین تعداد قابل توجهی به احتمال زیاد در جام ملت‌ها بازی خواهند کرد: حسین حسینی، پیام نیازمند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، روزبه چشمی، میلاد محمدی، احمد نوراللهی، علی کریمی، مهدی طارمی، مهدی ترابی، علی قلی‌زاده، علی علیپور، امیر عابدزاده، صادق محرمی، فرشاد احمدزاده، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، مجید حسینی و کاوه رضایی بازیکنانی هستند که شانس بالایی برای حضور در تیم ملی دارند و در عین حال در جام ملت‌های آسیا 2015 حضور نداشتند.

از بین بازیکنان حاضر در جام ملت‌های آسیا در سال 2015، 13 بازیکن این شانس را دارند که در تورنمنت پیش رو نیز حضور داشته باشند. علیرضا بیرانوند، محمدرضا خانزاده، وریا غفوری، رامین رضاییان، احسان حاجی‌صفی، مرتضی پورعلی‌گنجی، امید ابراهیمی، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، وحید امیری، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد و سردار آزمون بازیکنانی هستند که تجربه حضور در جام ملت‌های قبلی را دارند.

با توجه به اینکه شاید یک بازیکن از این جمع خط بخورد، می‌توان گفت 50 درصد از فهرست تیم ملی به نسبت 4 سال قبل تغییر کرده و بازیکنان جدید جای باتجربه‌ها را گرفته‌اند. اتفاقی که باید آن را به نام کارلوس کی‌روش نوشت و اینکه او در تیم ملی تغییر نسل بزرگی انجام داده، قدیمی‌ها را کنار گذاشته و بازیکنان جدیدی به اردو دعوت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز