خبرگزاری کار ایران

درودگر: وقتی حق پخش فوتبال را نمی‌دهند، از خصوصی سازی حرف نزنند

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۴۲۹

​در شرایطی که این روزها تب داغ خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ورد زبان‌هاست، درودگر به این مساله واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، صادق درودگر، درباره خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اعتقاد متفاوتی دارد: «زیرساخت خصوصی کردن در کشور هنوز فراهم نیست. برای خصوصی کردن باشگاه‌ها نیاز است ابتدا از طرف مجلس و دولت لوایحی مبنی بر حمایت بخش خصوصی صادر شود. اگر کمی به گذشته نگاه کنیم متوجه می‌شویم تا به امروز هیچ بخش خصوصی آن هم باشگاه‌های فوتبال سابقه موفقی نداشته است. ما وقتی مدعی خصوصی کردن هستیم یعنی بخش خصوصی فعال و عاقل باید در ابتدا باشگاه‌ها را به سودرسانی برساند و سپس برای فروش  سهام آن باشگاه را به بورس ارائه کند مثل باشگاه‌های بزرگ دنیا مانند منچستر، بارسا و رئال مادرید و... که هر کدام از این باشگاه‌ها باید درآمدهایی داشته و شرایط به گونه‌ای مهیا باشد که در سایه برنامه‌ریزی مالی بتوانند تراز و بیلان مالی مثبتی داشته باشند.»

رییس بخش بازاریابی سازمان لیگ  بستر را برای خصوصی شدن دو باشگاه مناسب ندانست: «در حال حاضر برای خصوصی کردن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و باشگاه‌های دیگر  شرایطی مهیا نیست. به این دلیل که در کشور قوانین حمایتی  از بخش خصوصی نداریم و این موضوع امکان پذیر نیست، اگر به مصاحبه‌های قبلی بنده در 8، 16 و 24 سال پیش مراجعه کنید، می‌بینید در آن زمان‌ها بارها اعلام‌ کرده‌ام خصوصی‌سازی برای این دو باشگاه امکان‌پذیر نیست، کما اینکه با تبلیغات خیالی می‌گفتند جام جهانی فوتسال در ایران برگزار می‌شود که من همان موقع گفتم محال است میزبانی جام جهانی را به ایران بدهند و آخر هم حرف من درست بود. ما هنوز در کشور نتوانستیم یکی از اصلی‌ترین موارد فوتبال که همان حق پخش تلویزیونی مسابقات است را حل کنیم آن وقت چگونه می‌توانیم این دو باشگاه بزرگ را خصوصی کنیم.»

درودگر با نمایشی خواندن این ماجرا به حرف‌هایش ادامه داد: «تا آنجا که من اطلاع دارم در سازمان خصوصی‌سازی بعضی از دوستان به ویژه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری  به خصوص در دوره دوم انتخابات بحث واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را در رسانه‌ها منتشر کردند و آخر هم هیچ اقدامی صورت نگرفت. که در این سه دوره ریاست‌جمهوری همه ما آن را تجربه کردیم. بحث خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و  پرسپولیس با دیگر باشگاه‌ها این تفاوت را دارد که در ابتدا باید بحث اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و....  این دو باشگاه حل شود و بعد دستگاه‌های تابع باید نظر نهایی خود را بدهند و به نظر من تا این دستگاه‌ها نظر خود را صراحتا و کتبا  اعلام نکنند هیچ اتفاقی در بحث خصوصی‌سازی شدن این دو باشگاه  صورت نمی‌گیرد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز