خبرگزاری کار ایران

گرو را از اول بردند کنار رینگ و او را زدند

اکبرپور: صیادمنش پشتکارخیلی خوبی دارد

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۵۲۳

استقلال یک نیم‌فصل پرفراز و نشیبی را سپری کرد تا از الان به فکر نیم‌فصل دوم باشد.

به گزارش ایلنا، استقلال یک نیم‌فصل پرفراز و نشیبی را سپری کرد تا از الان به فکر نیم‌فصل دوم باشد. تیمی که از همان نقل و انتقالات داستان داشت تا همین آخرین بازی مقابل پدیده که شاهد اتفاقات عجیب و غریبی بودیم. در این رابطه گفتگویی با علیرضا اکبرپور پیشکسوت استقلال و سرمربی فعلی نونهالان انجام دادیم که حرف‌های جالبی را زده است.

 

* چه خبر از نونهالان استقلال؟

از روزی که من هدایت تیم را برعهده گرفتم سه پیروزی کسب کردیم که مقابل تیم‌هایی مثل پیکان بوده است. متاسفانه این تیم آنقدر امتیاز از دست داده که هرچقدر هم ببریم به صدر جدول نمی‌رسیم و خیلی هنر کنیم شاید تا رتبه‌های سوم یا چهارم برسیم.

 

* شرایط تیم بزرگسالان را چطور می‌بینید؟

چند هفته‌ای می‌شد که شرایط استقلال خوب شده بود و داشت پشت سر هم نتیجه می‌گرفت ولی این بازی آخر اشتباهات داوری باعث شد یک برد خیلی خوب را از استقلال بگیرند. به نظر من استقلال مقابل پدیده، بخصوص در نیمه دوم عالی کار کرد و حقش هم بود سه امتیاز را بگیرد ولی اشتباهات داوری نگذاشته این اتفاق بیفتد.

 

* جو استادیوم هم خیلی خراب شد!

خب این طبیعی است که وقتی داور اشتباه فاحشی انجام می‌دهد و گل سالم را مردود اعلام می‌کند، هواداران هم واکنش نشان دهند.

 

* شاید این اعتراض‌ها به خاطر پرسپولیس هم باشد؟

قطعا ربط پیدا می‌کند چون اشتباهات وقتی متفاوت باشند و گاهی وقت‌ها حتی به طور سهوی به سود تیم خاصی باشد و تیم دیگر ضرر کند، خود به خود باعث واکنش هواداران می‌شود. اگر این اتفاق برای هر تیمی رخ دهد شک نکنید با واکنش هواداران آن تیم مواجه خواهد شد. حال استقلالی باشد یا تیم دیگری.

 

* شما فکر می‌کنید استقلال بیشتر از سایر تیم‌ها از داوری‌ها ضرر کرده؟

من در جریان ریز اشتباهات داوری نیستم ولی در چند مسابقه به‌خصوص همین بازی با پدیده انصافا داور یک پیروزی را از تیم استقلال گرفت. گرچه عمدی نبود ولی این اتفاق افتاد که اگر استقلال سه امتیاز را می‌گرفت الان به صدر جدول نزدیک‌تر بود.

 

* شما فکر می‌کنید چرا صیادمنش که دیرتر از مهدی قائدی به استقلال آمد پیشرفت بهتری داشت؟

مهدی بازیکن بااستعدادی است که یک سری حواشی و اتفاقات از جمله تصادف فصل گذشته باعث شد به سمت حاشیه کشیده شود. صیادمنش برخلاف قائدی دنبال پیشرفت بود که تلاش کرد تا توانایی‌هایش را نشان دهد. دو بازیکن، دو فکر متفاوت داشتند که قائدی دوست داشت بیشتر خودش را مورد جلب و توجه قرار دهد ولی صیادمنش فکر پیشرفت داشت. من خودم فنی قائدی را بیشتر می‌پسندم اما پشتکار صیادمنش خیلی زیاد است که روز به روز بهتر می‌شود.

 

* فکر می‌کنید قائدی قدر خودش را ندانست؟

سن قائدی طوری بود که می‌توانست 15 سال برای استقلال بازی کند. البته هنوز هم برای قائدی دیر نشده و اگر از توانایی‌هایش به نحو احسن استفاده کند شک نکنید حرف اول را در تیم خواهد زد اما او فعلا از استعدادش استفاده نمی‌کند.

 

* درخصوص جدایی خارجی‌های استقلال حرفی دارید؟

بحث آمدن و رفتن خارجی‌های استقلال به سرمربی تیم ربط دارد که شفر خودش آورد و شاید خودش هم نخواست. به نظر من گرو بازیکنی بود که اگر بیشتر به او بها داده می‌شد و بازی می‌کرد جای پیشرفت را داشت که این اتفاق رخ نداد. از روز اول که او یک موقعیت را هدر داد آن‌قدر انتقاد کردند و بردند کنار رینگ و زدند تا نتواند از جایش بلند شود. گرو سن خوبی داشت و اگر یک مکمل کنارش استفاده می‌شد بیشتر به کار تیم می‌‌آمد. متاسفانه این اتفاق رخ نداد و کار به جایی رسید که جدا شود. نیومایر هم با اینکه فکر فوتبالی خوبی داشت ولی تنبل بود و برای پول درآوردن به ایران آمده بود. او انگیزه پیشرفت را نداشت و نتوانست خودش را به فوتبال ایران تحمیل کند. معمولا فوتبالیستی که با این سن به ایران می‌آید دنبال پیشرفت نیست و دنبال پول درآوردن است.

 

* هواداران استقلال اعتقاد دارند پیشکسوتان استقلال مثل پیشکسوتان پرسپولیس از تیم‌شان حمایت نمی‌کنند؟

من خودم که همیشه حمایت کردم و هیچ موقع نشده دنبال تخریب تیم باشم. این هواداران هرکجا که من را می‌بینند حرف شما را می‌زنند! ما پیشکسوت هستیم و نمی‌توانیم با وزیر ورزش یا رییس فدراسیون جنگ کنیم چون احتمال دارد خود باشگاه ناراحت شود. باور کنید من روزی که بازی می‌کردم این همه تحت فشار نبودم که الان تحت فشار قرار دارم. شاید این حرف درست نباشد ولی باور کنید اگر قرار بود در فوتبال هم درصد جانبازی بدهند خود من حداقل 50 تا 60 درصد جانبازی داشتم (می‌خندد) این حرف را به شوخی گفتم ولی واقعیت این است که من از هر ناحیه‌ای در ده سالی که برای استقلال بازی کردم، مصدوم شدم و الان راه که می‌روم درد را در بعضی از ناحیه بدنم احساس می‌کنم.

 

* شاید هواداران دوست دارند شما هم مثل عده‌ای از پیشکسوتان حریف به بازیکنان رقیب یک جورهایی توهین کنید و به تمسخر بگیرید؟!

شخصیت من و خیلی از پیشکسوتان استقلال با عده‌ای که شما می‌گویید فرق می‌کند و هیچ موقع برای محبوب شدن به دیگران توهین نمی‌کنیم و به تمسخر نمی‌گیریم. اگر قرار باشد با این چیزها محبوب شویم، بهتر است نشویم چون در دوران فوتبالم به هیچ‌کسی توهین نکردم و به تمسخر نگرفتم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز