خبرگزاری کار ایران

آمار پرسپولیس در دوران بسته بودن ۲ پنجره نقل و انتقالاتی؛

شاگردان برانکو؛ عبور از تحریم به شکلی باورنکردنی(گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۳۵۶

سرخپوشان روز گذشته آخرین دیدار خود در دوران محرومیت را پشت سر گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سوت پایان بازی دیدار روز گذشته پرسپولیس - پارس جم که توسط رضا کرمانشاهی به ثمر رسید برای سرخپوشان تنها به معنی پایانی یک بازی و حتی پایان یک نیم فصل نبود. سرخپوشان روز گذشته و در پایان بازی به محرومیت یک ساله خود پایان دادند و این یعنی تمام شدن دوره سختی‌ها و محدودیت‌هایی که در طول یک سال گذشته بر این تیم گذشت.

محرومیت از دو پنجره پیاپی نقل و انتقالاتی می‌تواند بهترین و پرمهره‌ترین تیم‌ها را هم به زانو در بیاورد. تجربه مشابه تراکتورسازی را در فاصله نیم فصل لیگ شانزدهم تا هفدهم در نظر بگیرید که تیم به آن پر قدرتی که پا به پای پرسپولیس برای قهرمان می‌جنگید در یک نیم فصل کورس را از دست داد و در نیم فصل بعدی تبدیل به تیمی شد که نیم بیشتری از بازیکنانش تجربه بازی در سطح بزرگسالان را نداشتند. پیش بینی می‌شد چنین وضعیتی برای پرسپولیس هم رخ دهد و سرخپوشان به اقتدار خود در لیگ برتر و آسیا پایان داده و دوران افول را پشت سر بگذارند ولی در عمل این چنین نشد.

پرسپولیس در طول این مدت بازیکنانی نظیر وحید امیری، صادق محرمی، محسن مسلمان، مهدی طارمی و فرشاد احمدزاده را از دست دادند و فشار زیادی که به بازیکنان این تیم آمد باعث مصدومیت‌های طولانی برای نفراتی مثل نوراللهی، کامیابی‌نیا، مصلح و این اواخر ماهینی و انصاری شد و در دیدارهای اخیر شاهد بودیم که بازیکنان کافی برای 3 تعویض در طول یک بازی در اختیار برانکو قرار نگرفت و میدان به نفرات جوانی مثل همتی، علوان‌زاده، حسین‌پور، اسدی و طاهرخانی داده شد.

ماحصل یک سال محرومیت پرسپولیس، خروج ستاره‌ها، مصدومیت بازیکنان به خاطر فشار بازی‌ها و عدم توانایی در جذب نفرات، قهرمانی در لیگ هفدهم بود و صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا و البته بقا در کورس قهرمانی لیگ کنار پدیده و سپاهان. آمار ی فراتر از انتظار خلق کردند.

 

سرخپوشان در محرومیت در لیگ برتر

شاگردان برانکو؛ عبور از تحریم به شکلی باورنکردنی(گزارش ویژه)

پرسپولیس در نیم فصل دوم لیگ هفدهم اگرچه عملکردی ضعیف‌تر از نیم فصل نخست داشت ولی بازهم نتایج خوبی کسب کرد که منجر به قهرمانی این تیم شد.  15 بازی، 8 برد، 4 تساوی و تنها 3 باخت حاصل کار شاگردان برانکو در نیم فصل دوم لیگ گذشته بود. 21 گل زده، 9 گل خورده و تفاضل 12+ و البته 28 امتیاز به آنها کمک کرد تا با مجموع آمار دو نیم فصل در پایان جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

 

سرخپوشان در لیگ قهرمانان آسیا

شاگردان برانکو؛ عبور از تحریم به شکلی باورنکردنی(گزارش ویژه)

پرسپولیس پس از محروم شدن از سوی فیفا در لیگ قهرمانان فصل گذشته فقط یک دیدار با الهلال عربستان برگزار کرد که در بازی رفت در ورزشگاه آزادی تساوی 2-2 حاصل شد و بازی برگشت با شکست سنگین 4-0 شاگردان برانکو و خداحافظی با رقابت‌های آسیایی همراه بود. سرخپوشان دور جدید رقابت‌ها در سال 2018 را هم به طور کامل در دوره محرومیت خود پشت سر گذاشته و به پایان رساندند.

در مرحله گروهی پرسپولیس از 6 بازی خود 4 پیروزی، یک تساوی و یک شکست را تجربه کرد و با 8 گل زده و 3 گل خورده و 13 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه صعود کرد.

در مرحله یک هشتم نهایی سرخپوشان مقابل الجزیره 3-2 باختند و بازی برگشت را 2-1 پیروز شدند.

در مرحله یک چهارم نهایی باخت یک بر صفر مقابل الدحیل در بازی رفت بدست آمد و پیروزی 3-1 در بازی برگشت حکم صعود به نیمه نهایی را داد.

در نیمه نهایی پرسپولیس مقابل السد تساوی یک - یک و برتری یک بر صفر را در دو دیدار رفت و برگشت تجربه کرد تا فینالیست شود.

بازی فینال با شکست 2 بر صفر مقابل کاشیما در ژاپن و تساوی بدون گل در بازی برگشت و در نهایت نایب قهرمانی این تیم همراه بود.

 

پرسپولیس در جام حذفی

سرخپوشان در جام حذفی از شروع دوران محرومیت خود در فصل گذشته برابر بادران به برتری 2-1 رسیدند و مرحله بعد مقابل صنعت نفت به تساوی یک - یک دست یافته و در ضربات پنالتی مغلوب شده و کنار رفتند.

در دور جدید جام حذفی هم شاگردان برانکو تنها یک بازی مقابل نود ارومیه انجام داده و یک بر صفر پیروز شدند.

 

جدول کلی پرسپولیس در دوران محرومیت

شاگردان برانکو؛ عبور از تحریم به شکلی باورنکردنی(گزارش ویژه)

نکته: در دیدارهای جام حذفی و بازی‌های مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا نتایج 90 دقیقه قانونی بازی‌ها محاسبه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز