خبرگزاری کار ایران

بررسی عملکرد پرسپولیس برانکو تا هغته‌ی پنجم ۳ دوره اخیر؛

آیا وضعیت پرسپولیس نگران کننده است؟

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۶۸۹

عملکرد پرنوسان پرسپولیس در فصل کنونی رقابت‌های لیگ برتر بعد از دو شروع درخشان در دو فصل گذشته به سوال هواداران این تیم تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا، در لیگ چهاردهم بعد از شروع ناامید کننده علی دایی در پرسپولیس و اخراج او توسط حمیدرضا سیاسی ، حمید درخشان در ادامه‌ی لیگ سرمربی قرمزهای پایتخت شد اما او هم با عملکرد نه چندان خوب خود و عدم مدیریت حواشی باشگاه نتوانست موفق باشد تا محمدحسین نژاد‌فلاح مدیر عامل وقت پرسپولیس با کنار گذاشتن او و آوردن برانکو ایوانکوویچ قدمی بزرگ و تاریخی در موفقیت‌های چندین فصل اخیر پرسپولیس برداشته باشد.

شروع لیگ پانزدهم برای پرسپولیس کابوس وار تر از لیگ چهاردهم بود و پرسپولیس در پنج هفته ابتدایی با 1 برد، 1 مساوی و 3 باخت در رده ی چهاردهم جدول قرار گرفت. اما دیگر از حیاکن، رها کن درورزشگاه خبری نبود و هواداران پرسپولیس تمام و کمال از برانکو وشاگردانش حمایت کردند و معتقد بودند تنها بدشانسی عامل نتایج ضعیف ابتدای فصل شده و با حمایت از کادرفنی می توان به آینده این تیم خوشبین بود . همین اتفاق هم افتاد و پرسپولیس در پایان فصل با امتیاز برابرو تنها با تفاضل گل  مقام قهرمانی را به استقلال خوزستان واگذار کرد.

در لیگ شانزدهم اما شرایط برای پرسپولیس بسیار خوب و رویایی آغاز شد و دیگر خبری از نتایج ضعیف تقدیم امتیازات به تیم‌های دیگر نبود و شاگردان برانکو ایووانکوویچ در پنج هفته‌ی ابتدایی با 3 برد و 2 تساوی و بدون باخت و با 4 گل زده و 1 گل خورده و کسب 11 امتیاز در رتبه اول جدول جا گرفته بودند که این عملکرد نوید روزهای خوش و گذر از شکست‌ها و تلخی‌ها را به هواداران پرسپولیس می‌داد. پرسپولیس در انتهای این فصل با عملکردی خیره کننده با 20 برد، 6 مساوی و تنها 4 باخت آمار خیره کننده 46 گل زده و 14 گل خورده را ثبت کند  و با کسب 66 امتیاز توانست دهمین قهرمانی خود را در طی ادوار مختلف لیگ را به دست آورد. برانکو هم توانست جواب اعتماد هواداران را به خوبی بدهد و عملیات ناتمام فصل قبل را در این فصل تمام کردهو  با اقتدار پرسپولیس را قهرمان لیگ کند.

با شروع فصل هفدهم طرفداران پرسپولیس نگران این بودند که بازیکنان و مربیان پرسپولیس خیلی زود از کسب موفقیت اشباع شوند و نتوانند عملکرد سال قبل خود را تکرار کنند اما این نگرانی خیلی زود تبدیل به شادی و خوشحالی برای هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس شد چرا که شاگردان برانکو ایوانکوویچ با عملکرد درخشان خود شروعی حتی بهتر از فصل گذشته داشته باشند و با 4 برد،1تساوی و بدون شکست و با 11گل زده و 2 گل خورده و کسب 13 امتیاز توانست در همان ابتدای لیگ برای بقیه تیمها خط و نشان بکشد و دوباره خود را مدعی اول قهرمانی معرفی کند . در انتهای لیگ این باز پرسپولیس بود که توانست قهرمان رقابتها شود و با ثبت آمار 19برد،7مساوی و4باخت و با 48 گل زده و 15 گل خورده و کسب 64 امتیاز ثابت کرد که موفقیت های فصل گذشته اتفاقی نبوده و آنها با شایستگی توانسته اند به دومین قهرمانی پیاپی خود دست پیدا کنند .

در فصل کنونی هم پرسپولیس با توجه به اینکه نتوانست به خاطر محرومیت از بازیکنان جدیدی که به خدمت گرفته و حتی ستاره های دو فصل گذشته خود که نقش مهمی در  تکرار قهرمانی داشتند را از دست داده اما با همین شرایط سخت که برانکو سخت‌ترین دوران خود را در پرسپولیس پشت سر می‌گذارد هم پرسپولیس نتایج بدی کسب نکرده است.

برای مثال در قیاس با همتای تهرانی که با خرید ستارگان گران قیمت داخلی و خارجی می‌خواهد به سلطه پرسپولیس در لیگ برتر پایان دهد ، سرخپوشان توانستند عملکرد بهتری ثبت کند و با 2 برد، 3 مساوی و بدون باخت در رده‌ی سوم جدول قرار گرفتند و هواداران امیدوارند با رسیدن بازیکنان جذب شده در نیم فصل بتوانند در قهرمانی در لیگ برتر هتریک کنند و دوازدهمین قهرمانی خود را به ثبت برسانند.

فصل رتبه برد مساوی باخت گل زده  گل خورده تقاضل امتیاز
شانزدهم 1 3 2 0 4 1 3 11
هفدهم 1 4 1 0 11 2 9 13
هجدهم 3 2 3 0 5 1 4 9

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز