خبرگزاری کار ایران

بررسی اشتباهات داوری به ضرر استقلال؛ شاگردان شفر قهرمان نیم‌فصل می‌شدند!

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۲۳۸

محاسبه عملکرد داوران در مسابقاتی که شاگردان شفر این فصل به میدان رفته‌اند و اشتباهات کلیدی که به وجود آمده نشان می‌دهد آنها چطور شانس قهرمانی نیم فصل را از دست داده‌اند.

به گزارش ایلنا، امیر حسین فتحی سرپرست باشگاه استقلال اعلام کرد در نیم فصل اول از داوری لطمه‌های زیادی خوردند و اگر این اشتباهات نبود در صدر جدول قرار داشتند و به عبارت دیگر قهرمان نیم فصل می‌شدند. تمام استقلالی‌ها نسبت به این موضوع معترض هستند و می‌گویند در جریان بازی‌ها از داوری ضرر کردند.

محاسبه اشتباهات داوری و امتیازهایی که داوری از آبی‌پوشان گرفته‌اند نشان می‌دهد که فقط در مواردی که گل و پنالتی به ضرر استقلال گرفته نشده، آبی‌پوشان دست کم 9 امتیاز ضرر کرده‌اند. حذف آنها در جام حذفی برابر سایپا را هم می‌شود تا حدود زیادی گردن اشتباهات داوری انداخت. با این 9 امتیاز همان‌طور که سرپرست باشگاه گفته استقلالی‌ها قهرمان نیم فصل می‌شدند.  

اول:

اخراج نشدن بازیکن پیکان در هفته اول لیگ نخستین اشتباه داوری علیه وینفرد شفر و شاگردانش بود. در دقیقه 5 سجاد مشکل‌پور مدافع پیکان تکل خشنی روی پای سجاد آقایی زد که طبق نظر کارشناس‌های داوری باید با کارت قرمز مستقیم جریمه می‌شد اما حتی اخطار هم نگرفت تا تیم مجید جلالی مجبور نشود  85 دقیقه 10 نفره بازی کند.این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. قضاوت این بازی با موعود بنیادی‌فر بود.

دوم و سوم:

دومین اشتباه تاثیرگذار داوری برای استقلال در هفته دوم رقم خورد. ادی هرناندز مهاجم ذوب‌آهن در شرایطی بازی را به سود تیمش 2 بر یک کرد که هنگام کنترل توپ، از دستانش کمک گرفته بود و باید گل او مردود اعلام می‌شد. دومین اشتباه داوری هم گل میلاد زکی‌پور بود که بازی را 3 بر 2 به سود استقلال کرد اما کمک داور به اشتباه اعلام آفساید کرده و گل را مردود اعلام کرد. این بازی هم با تساوی 2 - 2 به پایان رسید. بیژن حیدری این بازی را سوت زد.

چهارم:

چهارمین اشتباه تاثیرگذار داوری به ضرر استقلال در ایستگاه پنجم رقم خورد. در دقیقه 31 ضربه وریا غفوری به دست مدافع فولاد خورستان برخورد کرد اما داور از اعلام پنالتی خودداری کرد و به گواه کارشناس‌ها یک پنالتی برای استقلالی‌ها سوخت. این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید و آبی ها 2 امتیاز خانگی را از دست دادند. کوپال ناظمی قضاوت این بازی را بر عهده داشت.

پنجم:

پنجمین اشتباه داوری به ضرر استقلال در هفته ششم رقم خورد. آبی‌پوشان  موفق شدند نفت مسجدسلیمان را 2 بر یک ببرند. اما در این بازی یک پنالتی اشتباه به سود تیم میزبان اعلام شد تا حکیم نصاری در دقیقه 88 دروازه رحمتی را باز کند و مانع کلین‌شیت آبی‌ها شود. از طرف دیگر تفاضل گل استقلالی‌ها هم یکی کم شد. این بازی را آبی‌ها بردند اما یک اشتباه دیگر علیه این تیم گرفته شد. سیدمهدی سیدعلی این بازی را سوت زد.

ششم:

در بازی هفته دهم استقلال میزبان سپاهان بود که در پایان 90 دقیقه با نتیجه یک بر صفر بازنده شد.در این مسابقه هم یک اشتباه تاثیرگذار داوری علیه آبی‌ها رخ داد. نیمه دوم و قبل از گل دقیقه 81 سپاهان، خالد شفیعی  برابر چشمان رضا کرمانشاهی روی محمد دانشگر مرتکب خطای پنالتی شد که قاضی میدان در یک اشتباه فاحش و تاثیرگذار از این موضوع چشم‌پوشی کرد و دستور ادامه بازی را داد.

هفتم:

هفتمین اشتباه تاثیرگذار داوری علیه استقلال در بازی‌های هفته یازدهم رقم خورد. وحید کاظمی داور مسابقه باید در دقیقه 67 خطای هند محمدحسین کنعانی‌زادگان را اعلام و به سود استقلال اعلام پنالتی می‌کرد اما او نظر دیگری داشت. اشتباه تاثیرگذار این داور باعث شد تا بازی با نتیجه بدون گل به پایان برسد و 2 امتیاز حساس از جیب وینفرد شفر و شاگردانش بپرد.

هشتم:

هشتمین اشتباه در بازی با پدیده مشهد اتفاق افتاد. محمدحسین زاهدی‌فر و کمکش در این مسابقه گل سالم استقلال در دقیقه 78 را مرود اعلام کردند. با این اشتباه 2 امتیاز بسیار حساس که در معادلات قهرمانی هم تاثیرگذار خواهد بود برای استقلالی‌ها از دست رفت. کمک داور بازی بعد از مسابقه به دلیل اشتباهی که داشت عذرخواهی کرد اما خب دیگر کار از کار گذشته بود!

نهم:

نهمین اشتباه داوران علیه استقلال تاثیری در کسب 3 امتیاز استقلال نداشت اما به لحاظ تفاضل گل به آبی‌ها ضرر وارد کرد. در بازی هفته پانزدهم مقابل سپیدرود رشت درحالی که استقلال با نتیجه 5 بر صفر جلو بود، روی مرتضی تبریزی خطای پنالتی اتفاق افتاد اما حسین زرگر در تشخیص این صحنه دچار اشتباه شد  و دستور به ادامه بازی داد.

دهم:

دهمین اشتباه داوری به ضرر استقلالی‌ها در جام حذفی اتفاق افتاد. در بازی با سایپا داور 2 پنالتی به سود استقلال اعلام کرد و هر دو هم گل شد اما داور از اعلام پنالتی سوم در دقیقه 45 به سود استقلال خودداری کرد. در این صحنه ارسال گرو بازهم به دست مدافع سایپا برخورد کرد. در شرایطی که مانند 2 مورد قبلی، این بازهم خطای هند پنالتی اتفاق افتاده بود، بیژن حیدری  دستور به ادامه بازی داد. آن بازی در 90 دقیقه و سپس 120 دقیقه با تساوی 2 - 2 به پایان رسید اما آبی‌ها در ضیافت پنالتی‌ها مغلوب  شدند و مدافع عنوان قهرمانی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز