خبرگزاری کار ایران

امیر باید از زیر سایه عابدزاده بزرگ خارج شود

​میثاق معمارزاده: می‌خواهم به فوتبال برگردم! / در پرسپولیس مرا به انزوا بردند

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۲۱۳

دروازه‌بان سابق پرسپولیس و تیم ملی مدعی است قادر به بازگشت به فوتبال ایران است و می‌تواند بار دیگر در دروازه تیم‌های لیگ برتری بازی کند.

میثاق معمارزاده، دروازه‌بان سابق پرسپولیس، فولاد خوزستان و سایپا را در کارنامه دارد، مدعی است این روزها با پیگیری تمرینات اختصاصی به دنبال این است تا به لیگ برتر و درون دروازه بازگردد. او اکنون در 35 سالگی و در شرایطی که روزگاری چهره ویژه نقل و انتقالات محسوب می‌شد مدت‌هاست از دنیای بازیگری فاصله گرفته اما باید دید کدام تیم این ریسک را برای جذب او انجام خواهد داد.

معمارزاده در خصوص این ادعای خود با خبرنگار ایلنا به گفتگو پرداخت و گفت:این روزها به شدت و با انگیزه بالایی تمرین می‌کنم. هم امیدوارم و هم احتمال دارد که برگردم و بازی کنم و به هیچ عنوان کیفیت خودم را پایین‌تر از دیگران نمی‌دانم.

وی ادامه داد: فصل گذشته مدتی در تیم نفت تهران و با اجازه آقای افاضلی فرصت تمرین به دست آوردم. قرار بود در این تیم بمانم و آقای افاضلی نیز از شرایطم رضایت داشتند اما در نهایت تیم سقوط کرد و این اتفاق شکل نگرفت. در آن مقطع اما احساس کردم می توانم بازی کنم و اکنون هم شرایط خوبی دارم. از نظر بدنی و انگیزشی شرایط خوبی دارم. شاید تنها مشکل من این بوده که مدتی دور از تمرینات گروهی و بازی فوتبال بودم که آن هم مشکلی ندارد و خیلی زود به آن شرایط خواهم رسید.

دروازه‌بان سابق پرسپولیس در خصوص اینکه فکر می‌کند بتواند خود را در شرایط تیم‌های بزرگتر قرار دهد گفت: مسلما در این شرایط نمی‌توانم به تیم خاصی و تیمی که دوست دارم فکر کنم. اکنون انگیزه‌ام بازگشت به زمین فوتبال است و برای آن تلاش خواهم کرد و مهم این است که برگردم و خودم را اثبات کنم. اگر عمری باقی ماند و توانستم این ادعای خودم را ثابت کنم و عملکردم خوب بود به تیمی که علاقه دارم هم فکر خواهم کرد. اتفاقاتی در آن مقطع افتاد که از فوتبال دور شدم البته شاید خودم در آن مقصر بودم اما از نظر فنی فکر نکنم مشکلی داشته باشم.

معمارزاده که دوست ندارد درباره دلایل دوری‌اش از فوتبال صحبت کند در اینباره به توضیحی کوتاه بسنده می‌کند و می‌گوید: خیلی مفصل است رفتن من از این فوتبال. اتفاقاتی دست به دست هم داد که بیرون بمانم. کم لطفی برخی دوستان که در پرسپولیس لطف داشتند! من دوست نداشتم به هر شکلی آنجا بمانم. رفتارهایی شد که باعث شد در انزوا قرار بگیرم و از فوتبال دور بمانم.

وی درباره مطالباتش از باشگاه پرسپولیس که مدیران باشگاه به آن بی توجه مانده‌اند نیز گفت: طلب که داریم اما علیرغم صحبت‌هایی که با آقای گرشاسبی داشتیم و ایشان هم قبول کرده بودند آن را به زودی پرداخت کنند، هیچ اقدامی صورت نداده و روی تعهداتش نماند. از طریق سازمان لیگ و فدراسیون به دنبال مطالباتم هستم.

معمارزاده درباره بازگشت افشین قطبی به فوتبال ایران گفت: این یکی از جالب‌ترین و خوشحال‌کننده ترین خبرها بود. برای فوتبال ایران افتخار می‌کنم که این مربی به آن برگشتند. افشین قطبی یک مربی باکلاس، مدرن و با دانش است که اعتقاد دارم در آن دوره در فوتبال ایران به حق خودش نرسید. از نظر شخصیتی هم یک فرد مثبت و با انگیزه هستند که مطمئنا می‌تواند در فولاد نقش تاثیرگذار خود را به اجرا بگذارد. امیدوارم حداقل در فولاد به حق خودش برسد و احساسم این است که می‌تواند انرژی خود را به این تیم منتقل کند. شاید بزرگترین مشکل ایشان در نیم فصل این باشد که نتوانسته تیم را کاملا با فلسفه خود شکل دهد اما مطمئنا حضورش برای فوتبال ایران نیز فوق العاده خواهد بود.

دروازه‌بان سابق تیم ملی درباره دروازه‌بانان ملی‌پوش کنونی و شرایط فنی آنها نیز اینطور توضیح می‌دهد: اکنون گلرهای خوبی داریم. نظر من شاید بیشتر برپایه علاقه شخصی باشد و با چیزی که مردم و کارشناسان می‌گوید متفاوت است. در حال حاضر به نظرم رشید مظاهری شرایط خوبی دارد و به سبک گلری او علاقه دارم. او را از سن پایین می‌شناسم و به نظرم یک گلر خوب با استیل مناسب و شرایط فنی ایده آل است. درمورد امیر عابدزاده هم باید بگویم که او را از بچگی می‌شناسم و در کنار من بود. پسر مودب و فوق العاده‌ای است و امیدوارم با قابلیت فنی قابل توجهی که دارد از زیر سایه پدرش بیرون بیاید. هر وقت بازی او را می‌بینم احساس می‌کنم زیر سایه پدرش است و باید از این قالب بیرون بیاید. در این گلرها امیر را بیشتر دوست دارم و البته از نظر شرایط فنی رشید مظاهری به نظرم خوب است.

وی درباره اینکه کدام دروازه‌بان شرایط مناسبی برای حضور در دروازه ایران در جام ملت‌ها خواهد داشت گفت: نمی توانم نقاط ضعف آنها را بگویم اما به نظرم با توجه به حضور علیرضا بیرانوند در جام جهانی و اکنون هم در پرسپولیس، منطقی این است که در جام ملت ها هم بازی کند. هم رشید و امیر و سیدحسینی دروازه بانان خوبی هستند و به نظرم سید حسین حسینی هم باید از نظر شرایط شکننده روحی خارج شود و روی احساسات خود کار کند و قوی شود. نیازمند هم گلر خوبی است و اگر این روند را طی دو سال آینده هم حفظ کند به گلر بی‌رقیبی در فوتبال ایران تبدیل خواهد شد و مهمترین نکته در دروازه‌بانی او این است که اعتماد بنفس خوبی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز