خبرگزاری کار ایران

بعد از برد پرگل مقابل سپیدرود؛ استقلال فریب نخورد

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۸۹۵

استقلال بعد از برد پرگل در رشت می‌تواند ادعا کند که تعطیلات نیم‌فصل برایش اتفاق خوبی نیست.

به گزارش ایلنا، تیم شفر برای نخستین بار در این فصل به سه برد متوالی رسیده. در این سه بازی هشت گل زده که از تعداد گل‌های زده در یازده بازی شروع فصل تنها دو گل کمتر است. این یعنی مشکل گلزنی تا حدودی حل شده و تیم می‌تواند فوتبال روان و سریع فصل قبل را دوباره اجرا کند.

استقلال حالا در بهترین شرایط با پدیده روبه‌رو می‌شود و اگر در تهران این بازی شش امتیازی را ببرد، نیم‌فصل را با موقعیت خوبی در بالای جدول به پایان می‌رساند. این سه برد متوالی نشان داد که استقلال به سطح یک تیم مدعی برگشته، ولی برای اینکه فاصله را با سایر مدعیان کم کند، در بازی‌های بعدی حق اشتباه ندارد.

برد پنج بر صفر مقابل سپیدرود بهترین برد شفر روی نیمکت استقلال است. این تیم در لیگ هفدهم چهار برد چهار گله داشت، ولی هرگز نتوانسته بود در یک بازی پنج گل بزند. استقلال با این برد توانست تفاضل گلش را به شدت ارتقا دهد، با این حال شفر و مدیریت باشگاه باید هوشیار باشند و فریب این نتیجه را نخورند.

استقلال در رشت بازی روانی به نمایش گذاشت، ولی نباید ضعف و اشتباهات دفاعی سپیدرود در این بازی را فراموش کرد. استقلال هنوز مشکل گلزنی دارد و آمار بازیکنان هم این را نشان می‌دهد. فرشید باقری که در این بازی دو گل زد همراه وریا غفوری با سه گل زده بهترین گلزنان این فصل استقلال در لیگ برتر هستند. یک مدافع کناری و یک هافبک دفاعی. در جمع بهترین گلزنان خبری از مهاجمان نیست، همانطور که در برد پنج گله رشت هم سهم مهاجمان تنها یک گل بود.

خطر بزرگ برای استقلال این است که این برد روی سیاست نقل و انتقالات نیم‌فصل تیم اثر بگذارد. استقلال برای موفقیت در ادامه مسیر به یک گلزن تمام‌عیار نیاز دارد. اگر در بازی با سپیدرود اکثر بازیکنان فرصت داشتند در گلزنی مشارکت کنند، در بازی‌های نزدیک‌تر فرصت‌های گل انگشت‌شمار خواهد بود و تنها یک مهاجم آماده می‌تواند سرنوشت بازی را تغییر دهد.

عملکرد ضعیف گرو او را در آستانه جدایی قرار داده و استقلال نباید تصور کند که با همین بازیکنان می‌تواند به نتایج دلخواه برسد. هواداران هنوز خاطره بازی‌های تیام را فراموش نکرده‌اند و کاملا به یاد دارند که این مهاجم در بازی‌های بزرگ لیگ برتر و لیگ قهرمانان چقدر موثر بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز