خبرگزاری کار ایران

باقری‌نیا:سرمربی خارجی فولاد فقط خوب داد و فریاد می‌کند

قرارداد سروش رفیعی ریالی بود ولی یک دفعه دلاری شد! / هواداران باعث اخراج مربی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۵۴۵

یکی از اتفاقات عجیب این فصل فولاد خوزستان برکناری کادر فنی بود که مشخص نشد چرا باشگاه با پورموسوی و مجید باقری‌نیا قطع همکاری کرد.

به گزارش ایلنا، یکی از اتفاقات عجیب این فصل فولاد خوزستان برکناری کادر فنی بود که مشخص نشد چرا باشگاه با پورموسوی و مجید باقری‌نیا قطع همکاری کرد. این تغییرات درحالی صورت گرفت که فولاد نسبت به خیلی از تیم‌ها نتایج خوبی گرفته بود و نمی‌شد اخراج کادر فنی را زیاد به نتایج ربط داد. در این رابطه گفتگویی با مجید باقری‌نیا مدیر تیم فولاد انجام دادیم که بعد از حدود سه ماه سکوتش را شکسته است.

آقای باقری‌نیا چرا مدت‌هاست سکوت کردید؟

من دو ماه و نیم است که با باشگاه قطع همکاری کردم و تا الان هم جایی حرف نزدم چون دوست نداشتم حرف بزنم که باعث ناراحتی کسی شود. من همان روزی که باشگاه ما را صدا کرد و قرار شد قطع همکاری کنیم به مسوولان باشگاه گفتم اگر قرار است پورموسوی را بردارید و ایلی استان را جانشینش کنید، این کار را نکنید. من خودم در مدتی که در تیم حضور داشتم دیدم که این مربی به جز داد و فریاد کردن چیزی بلد نیست. این مربی کارنامه‌ای در فوتبال ندارد و نمی‌تواند کاری برای فولاد کند.

نتایج فولاد نسبت به خیلی از تیم‌ها بهتر بود ولی کادر فنی‌اش تغییر کرد؟

نتایج ما نسبت به خیلی از تیم‌ها خوب بود و آن زمان فولاد بالاتر از تیم‌هایی مثل استقلال، ذوب‌آهن و پارس جنوبی قرار گرفته بود که اگر قرار بود تغییرات صورت گیرد، باید تیم‌های دیگر زودتر از ما انجام می‌دادند. الان بعد از رفتن ما فولاد فقط سه تساوی به دست آورده که دو تایش در زمین خودش بود و از جام حذفی هم کنار رفته است. پس به این نتیجه می‌رسیم فولاد پیشرفتی نداشته و ادامه روند تیم خطرناک خواهد شد. در نیم فصل دوم تیم‌ها سخت امتیاز می‌دهند و نباید فولاد زمان را از دست دهد. هیچ تیمی در ایران امکانات فولاد را ندارد و تجربه من این را می‌گوید که فولاد نسبت به یک دهه پیش خیلی چیزها را از دست داده است. فولاد یک دهه قبل 7 الی 8 ملی‌پوش در رده‌های ملی پایه و حتی بزرگسال داشت که الان استان خوزستان 5 ملی‌پوش ندارد چه برسد به فولاد که ملی‌پوش داشته باشد. آکادمی فولاد باید سالی چند بازیکن به بزرگسالانش معرفی کند ولی این آکادمی با کلی امکانات پایه‌های خوبی ندارد. مردم خوزستان به فوتبال علاقه زیادی دارند که حقشان نیست با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم کنند و هر سال دنبال خرید بازیکن باشند.

قبول دارید که عده‌ای از هواداران در خوزستان بخصوص فولاد به راحتی کادر فنی را تغییر می‌دهند؟

در سایر استان‌ها نیز چنین اتفاقاتی می‌افتد و مشکل کلی فوتبال ایران است که خیلی‌ وقت‌ها عده‌ای از تماشاگران باعث برکناری مربیان می‌شوند. البته این ضعف مدیران است که خیلی زود تحت تاثیر عده‌ای قرار می‌گیرند و دست به تغییرات می‌زنند.

این داستان قرارداد بستن دلاری سروش رفیعی چه بوده که شما به عنوان مدیر تیم قطعا اطلاع دقیقی از آن دارید؟

قرارداد سروش رفیعی را خود من برای ثبت بردم که او حاضر نشد قراردادش را به ریال ثبت کند و دوباره برگشتیم توافق کردیم به دلار قراردادش را ثبت کنیم.

چند دلار؟

قراردادش 150 هزار دلار بود که فکر می‌کنم بعدش به 900 میلیون تومان تغییر دادند.

بعد هم که کاشف به عمل آمد باشگاه فولاد سوتی داده؟

باشگاه یک بار به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نامه می‌زند که قرارداد رفیعی را فسخ کنند ولی بعدش نامه می‌دهند که می‌خواهند رفیعی در تیم بماند و قراردادش را ثبت کنید که این کار شدنی نبود!

چرا با یک بازیکن داخلی قرارداد دلاری می‌بندند؟!

این کار اشتباه بزرگی است که به نظر من حتی بازیکنان و کادر فنی یک تیم هم نباید قرارداد دلاری ببندند همین کار باعث می‌شود بار مالی سنگینی برای باشگاه تحمیل شود. الان همین فولاد بازیکنان و کادر فنی خارجی‌اش به همراه رفیعی حدود 11 میلیارد هزینه داشته‌اند که پول کمی نیست در حالی که می‌شد با پول خود ایران از نصف هم کمتر قرارداد بست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز