خبرگزاری کار ایران

وعده رئیس کمیته داوران/ VAR به فوتبال ایران می آید!

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۱۹۸

رئیس کمیته داوران فدراسیون درباره عملکرد داوران در بازیهای لیگ برتر و دسته اول فوتبال با سایت رسمی فدراسیون فوتبال گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، فریدون اصفهانیان در این باره گفت: روز گذشته نشستی را با گروه آنالیز داوری برگزار کردیم و فیلم بازیهای هفته یازدهم، دوازهم لیگ برتر و هفته سیزدهم لیگ دسته اول را به طور کامل بازبینی و بررسی کردیم.

وی در ادامه گفت: در 16 بازی برگزار شده در مسابقات لیگ برتر فوتبال متاسفانه داوران ما در هفته یازدهم دو اشتباه و هفته دوازدهم یک اشتباه داشتند، بهرحال داور اشتباه می کند و این جزیی از فوتبال است، البته ما تمام تلاش را می کنیم که این اشتباهات را به حداقل برسانیم.
رئیس کمیته داوران افزود: قصد داریم برای اولین بار کلاس توجیهی دانش افزایی داوری را برای سرمربیان، کاپیتان ها و کادر فنی باشگاههای لیگ برتر برگزار کنیم و ارتباط نزدیکی را بین باشگاهها و داوران ایجاد کنیم. همچنین از تمام مربیانی که در فوتبال ایران حضور دارند  و برای ما بسیار قابل احترام هستند، از آنها درخواست داریم که فیلم مسابقات را آنالیز کنند و بلافاصله بعد از بازی و فقط به خاطر یک صحنه، داوری‌ها را زیر سوال نبرند.
عضو هیات رئیسه فدراسیون اظهار داشت:  به هر حال ما همواره در کمیته داوران در تلاش هستیم که میزان اشتباهات داوری را کم کنیم. به عنوان مثال برای انتخاب یک داور مناسب در بازی، بررسی و آنالیز انجام می دهیم تا تیم داوری که این مسابقه حساس را قضاوت می کند، مشکلی از نظر داوری نداشته باشد، گاهی اوقات البته اشتباه هم پیش می‌آید ما نمی‌گوییم فارغ از اشتباه هستیم اما باید نقاط قوت کمیته داوران هم دیده شود.
اصفهانیان در پایان درخصوص بازیهای برگزار شده در هفته سیزدهم لیگ دسته اول فوتبال گفت: دیدارهای برگزار شده در لیگ دسته اول فوتبال را با دقت ارزیابی کردیم و با توجه به گزارش ناظران داوری و فیلم بازیها، داوران ما در یک مسابقه اشتباه تاثیرگذار داشتند. با توجه به تاکیدات رئیس فدراسیون فوتبال درحال برنامه ریزی هستیم که از سیستم VAR (کمک داور ویدیویی) در ورزشگاهها استفاده کنیم تا از طریق نصب دوربین ها در ورزشگاهها اشتباهات داوری را به حداقل برسانیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز