خبرگزاری کار ایران

فنونی زاده: تا زمانی که کی روش روی نیمکت تیم ملی است، ما نتیجه نمی‌گیریم

کی روش باعث جدایی امید ابراهیمی از استقلال شد / شک نکنید برانکو سرمربی تیم ملی می‎‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۹۲۹

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران امیدوار است شاگردان کارلوس کی روش در جام ملت‌های آسیا به موفقیت دست پیدا کنند.

مرتضی فنونی زاده در گفت و گو با ایلنا، درباره بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل ترینیداد و توباگو اظهار داشت: از حضور کمتر از دوهزار طرفدار روی سکوهای ورزشگاه آزادی مشخص بود که این تیم ملی چقدر بین مردم محبوبیت دارد. به نظرم با اختلافی که آقای کی روش با برانکو ایوانکوویچ دارند، شک نکنید برانکو بعد از او سرمربی تیم ملی می‌شود.

او ادامه داد: به هر حال برانکو قبل از این هم سابقه سرمربیگری در تیم ملی را داشته مگر اینکه در جام ملت‌ها قهرمان شویم و کی روش بخواهد به همکار‌ی‌اش با فدراسیون ادامه بدهد. کی روش در چند سالی که در ایران است هزینه هنگفتی برای ما داشته اما خروجی نداشته و یک جام هم کسب نکردیم. با تیم‌های ضعیف بازی می‌کنیم و قوی ترین آنها ترکیه بوده که دو بازیکن اصلی‌اش را در اختیار داشته است.

پیشکسوت پرسپولیس اظهار داشت: فوتبالی که استرالیا و ژاپن بازی می‌کند را ببینید؛ ما کجا تیم اول آسیا هستیم؟ همه این‌ها در جام ملت‌ها مشخص می‌شود. دوره قبلی بعد از جام جهانی به عراق باختیم؛ از صمیم قلب امیدوارم تیم ملی به بهترین نتایج دست پیدا کند اما تا زمانی که کی روش روی نیمکت تیم ملی است، ما نتیجه نمی‌گیریم. یک بازی دیگر هم با ونزوئلا داریم و تا قبل از اینکه اینگونه تیم‌ها با ایران بازی کنند ما نمی‌دانستیم که وجود خارجی دارند. زمان ما در بازی‌های تدارکاتی حداقل 40هزار تماشاگر به ورزشگاه می‌آمدند. به نظرم آقای کی روش بازی‌های ملی را در ورزشگاه تختی برگزار کند تا سکوهای خالی توی چشم نباشد.

فنونی زاده گفت: 50 درصد از بازیکنان فعلی نباید در تیم ملی باشند. برخی‌ها مانند کمال کامیابی نیا و علی علیپور باید در تیم ملی باشند. مقیاس کی روش دعوت بازیکنان لژیونر است و به نظرم او باعث شد امید ابراهیمی از استقلال برود تا بتواند در تیم ملی ثابت بازی کند. قلی زاده مثلا در سایپا به تیم ملی دعوت می‌شد اما حالا که در بلژیک است ثابت بازی می‌کند. لژیونر در خارج پولش را می‌گیرد و با حضور در اردوهای تیم ملی کمتر توانش را بکار می‌گیرد که مصدوم نشود.  مگر ما در گذشته به قهرمانی می‌رسیدیم همه لژیونر بودیم؟ الان شما نگاه کنید فوتبال مهدی طارمی چقدر تقاوت داشته؟ ضعیف‌تر هم شده است. این تیم ملی به هیچ وجه دوست داشتنی نیست و به این دلیل که اسم ایران را یدک می‌کشد به آن علاقه داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز