خبرگزاری کار ایران

آیا سولاری برای رئال زیدان خواهد شد؟ (یادداشت ویژه)

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۳۸۲

سانتیاگو سولاری بالاخره انتخاب شد. بعد از آنکه زین‌الدین زیدان از مربیگری رئال‌مادرید استعفا کرد، یکسری مربی‌ها مورد توجه قرار گرفتند، بررسی شدند و در نهایت خولن لوپتگی آمد که ماه گذشته اخراج شد.

به گزارش ایلنا، این آرژانتینی حالا مربی کامل تیم شده و باشگاه رسما اعلام کرد او که در چهار بازی مربیگری رئال چهار پیروزی به‌دست آورد، تا سال 2021 مربی رئال خواهد بود. پیروزی برابر ملیا، وایادولید، ویکتوریا پلژن و سلتاویگو مقامات سانتیاگو برنابئو را متقاعد کرد که سولاری همان کسی است که می‌تواند باشگاه را به جلو ببرد، واقعیت اما این است که گزینه‌های قابل توجه زیادی وجود نداشت.

یک آرژانتینی دیگر، موریسیو پوچتینو در تابستان از میان گزینه‌ها کنار رفت چون باشگاه تاتنهام اعلام کرد فکر او را نکنند و پوچتینو که آخر فصل قبل قراردادش را تمدید کرده، رفتنی نیست. یورگن کلوپ، یواخیم لوو، ماسیمیلیانو آلگری و جولین ناگلزمان هم «نه» گفتند و مادرید به لوپتگی رو آورد که باعث اخراجش از تیم ملی اسپانیا در آستانه جام جهانی شد و بعد فقط 14 بازی روی نیمکت رئال دوام آورد. رئال بعد آنتونیو کونته را می‌خواست اما این ایتالیایی از جو خصومت‌آمیز رختکن و آمدن وسط فصل واهمه داشت ضمن اینکه درباره شخصیت این مربی ایتالیایی در میان مقامات رئال تردیدهایی وجود داشت.

بنابراین سر و کله سولاری از تیم کاستیا پیدا شد. او پنج سال اخیر را در تیم‌های پایه باشگاه مربیگری کرده بود. این مربی 42ساله که با مادرید قهرمان اروپا شده و کنار زیدان بازی کرده و با این فرانسوی دوست است، چهار بازی ابتدایی را برد تا بهترین شروع یک مربی جدید در تاریخ باشگاه را مال خود کند. بر اساس قوانین لالیگا، مربی موقت می‌تواند دو هفته با این عنوان کار کند و بعد از آن باید ابقا یا جایگزین شود. در فایلی که به لیگ ارسال شد، سولاری تا 30 ژوئن 2021 به‌عنوان مربی رئال انتخاب شد. قرارداد سولاری مثل لوپتگی تا 2021 اعتبار دارد اما باشگاه امیدوار است او بیشتر از کسی که جایش را گرفته، بماند.

سولاری چهره محبوبی در باشگاه محسوب می‌شود و پرس می‌خواست او را در سال 2016 دستیار زیدان کند، خودش هم برای این لحظه زحمت زیادی کشیده است. در نخستین کنفرانس خبری از سولاری سوال کردند که می‌تواند زیدان دیگری باشد، گفت: «بگذارید زیدان در آرامش بخوابد! او یکی از بهترین‌های رئال است، هیچ صفتی برای توصیفش وجود ندارد، او را تنها بگذارید با بزرگی‌اش و هیچ‌کس را با او قیاس نکنید چون کسی با او قابل مقایسه نیست.»

زیدان در ژانویه 2016 در شرایط مشابهی به نیمکت رئال رسید؛ وقتی رافائل بنیتس بعد از یکسری نتایج ناامیدکننده و بعد از باخت 4 بر صفر در خانه به بارسلونا در ال‌کلاسیکو اخراج شد. بنیتس کمی بیشتر مقاومت کرد اما او و لوپتگی هر دو بعد از باخت سنگین به رقیب همیشگی کارشان را از دست دادند، بارسلونا در آخرین ال‌کلاسیکو 5 بر یک رئال را در هم کوبید.

بر خلاف آنچه تصور می‌شد، زیدان باشگاه را متحول کرد و سفیدها را به سه قهرمانی اروپا و یک قهرمانی لالیگا و در مجموع 9 جام رساند و پرس امیدوار به چنین چرخشی زیر نظر سولاری است.

اما رئال، کریستیانو رونالدو را در تابستان فروخت و کسی را برای جایگزینی این پرتغالی که در 9 فصل 450 گل زده بود از جمله گل‌های حیاتی در لیگ قهرمانان، نیاورد. علاوه بر آن خیلی از بازیکنان این فصل روی فرم نیستند، همچنین خسته جام جهانی هستند ضمن اینکه زیدان ادعا می‌کرد دیگر نمی‌تواند به بازیکنانش انگیزه بدهد.

معمول نیست که در باشگاه‌هایی مثل رئال یا بارسا حتی مربی‌های موفق بیش از سه فصل بمانند و نشانه‌های اولیه، از اثرگذاری مثبت سولاری در تیم خبر می‌دهند. باشگاه به مسیر آمده و در همه رقابت‌ها مدعی است و با توجه به باخت خانگی بارسلونا به بتیس، در چهار امتیازی صدرنشین قرار گرفته.

البته آزمون‌های سخت‌تری در راه است نسبت به ملیا، وایادولید، ویکتوریاپلژن و سلتا، ضمن اینکه بازی تیم باید پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد با وجود نتایج مثبتی که گرفته‌اند.

سولاری روی کاغذ تا سال 2021 فرصت دارد اما در واقع باید زود به موفقیت برسد تا شانس ماندن داشته باشد و این موفقیت شاید به معنای بردن جام باشد. کار سخت از همین‌جا شروع می‌شود.

نویسنده: بن هیوارد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز