خبرگزاری کار ایران

وزیر نباید از یک تیم خاص طرفداری کند

فتح‌الله‌زاده:مزدک میرزایی 4 فینال استقلال در آسیا را فراموش کرده بود

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۵۷۹

مدیرعامل اسبق استقلال در خصوص شرایط این تیم و همچنین نایب قهرمانی پرسپولیس در آسیا صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل اسبق استقلال دوست دارد یک روزی دیگر سیاسیون در ورزش دخالت نکنند و هرچه زودتر باشگاه‌ها خصوصی شود. وی که حمایت خود را از پرسپولیس برای فینال آسیا انجام داده بود، اعلام کرد وزیر ورزش هم نباید این‌قدر از یک تیم خاص طرفداری کند.

 

* فینال لیگ قهرمانان آسیا را تماشا کردید؟

خیلی بازی پرشور و پرهیجانی بود. هواداران پرسپولیس هم خیلی پرنشاط در ورزشگاه حاضر شدند اما بازیکنان این تیم آن چیزی را که انتظار می‌رفت، نشان ندادند. من آن حس مبارزه‌طلبی را در آنها ندیدم. سیدجلال حسینی یکی از بازیکنانی بود که خیلی تلاش می‌کرد که تیم را به جلو هدایت کند اما یک تیم برای قهرمانی باید همه ارکانش پرتلاش باشد. حس من این است که شور هواداران پرسپولیس خیلی بیشتر از بازیکنان بود. این پرسپولیس با بازی‌هایی که مقابل الدوحیل و السد قطر انجام داد، خیلی تفاوت داشت. با این فرصت استثنایی که نصیب این تیم شد، باید قهرمان می‌شد. اگر آنها یک گل می‌زدند روند بازی در کل تغییر می‌کرد شاید هم دلایلی بوده که ما از آن بی‌اطلاع هستیم مثلا شرایط جوی، مسافت راهی که از ژاپن به ایران بازگشت و خیلی چیزهای دیگر.

 

* قرار بود برای تماشای بازی به ورزشگاه آزادی بروید؟

رفتن من به ورزشگاه  صلاح نبود اما وقتی این مصاحبه را کردم قصدم این بود که یک شور و هیجان را برای هواداران ایجاد کنم. متاسفانه این روزها ورزش ما پر از حاشیه شده در واقع فوتبال ما به نوعی از دخالت‌های سیاسیون رنج می‌برد. فکر می‌کنم به حد خودم از پرسپولیس حمایت کردم.

 

* درخصوص دخالت سیاسیون در ورزش صحبت کردید؟

به نظر من باید هرچه زودتر خصوصی‌سازی در فوتبال صورت بگیرد. شما نگاه کنید یک ورزش مانند فوتبال ساحلی که کسی در آن دخالتی نمی‌کند اینگونه افتخارآفرینی می‌کند. امیدوارم این دخالت‌های ناخودآگاه دست از سر فوتبال ما بردارد.

 

* حمایت‌های وزیر ورزش و جوانان از پرسپولیس باعث دلخوری هواداران استقلال شده است؟

به شخصه اعتقاد دارم هر وزیری یا شخصی می‌تواند طرف تیمی باشد. اما این را هم باید بدانیم کسی که در سطح مدیریت کلان حضور دارد، باید همه جوانب را رعایت کند. شما دیدید در تبریز و اصفهان هم به خاطر همین حمایت‌های یک‌طرفه چه اتفاقاتی افتاد. نباید از یک تیم این‌قدر طرفداری می‌شد.

 

* بالاخره هواداران خانم هم توانستند مجوز حضور در ورزشگاه‌ها را به دست آوردند؟

بالاخره دیر یا زود این اتفاق می‌افتاد اما ای کاش به جای اینکه مسایل را از بیرون به ما تحمیل کنند، قبل آن خودمان پیشقدم شویم. شما نگاه کنید بانوان همیشه در همه جا در صحنه حضور داشتند اینجا هم می‌خواستند بیایند چون حقشان بود. حضور بانوان باعث می‌شود مردها بیشتر حواسشان به رفتارشان باشد.

 

* استقلال دو عنوان قهرمانی در آسیا دارد اما گزارشگر بازی پرسپولیس در فینال یک بار هم به آن اشاره نکرد.

استقلال توانسته 4 بار در فینال حضور داشته باشد که 2 بار آن منجر به قهرمانی شود. فکر می‌کنم مزدک میرزایی کمی هیجانی شده و استقلال را فراموش کرده بود. خدا را شکر AFC روز گذشته در مطلبی دوباره ستاره‌های استقلال را به رخ تیم‌های آسیایی کشید.

 

* در مراسم یادبود مرحوم پورحیدری هم که از سوی باشگاه استقلال، برگزار شده بود غیبت داشتید؟

پورحیدری یکی از اسطوره‌های باشگاه استقلال بود که هم به عنوان بازیکنی و هم مربی قهرمان آسیا شده بود. من در مراسمی که در بهشت‌زهرا بود، حضور داشتم اما آن شب نمی‌خواستم بعضی‌ها را ببینم و به همین دلیل تماس گرفتم و عذرخواهی کردم و نرفتم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز