خبرگزاری کار ایران

شفر هنوز ترکیب خود را نیافته است؟

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۱۲۷

با گذشت یازده هفته از رقابت‌های لیگ هجدهم و انجام 4 بازی در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا، سرمربی آلمانی استقلال هنوز ترکیب اصلی خود را پیدا نکرده است

به گزارش ایلنا،با گذشت یازده هفته از رقابت‌های لیگ هجدهم و انجام 4 بازی در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا، سرمربی آلمانی استقلال هنوز ترکیب اصلی خود را پیدا نکرده است. وینفرد شفر تیمش را با 6 تغییر نسبت به بازی قبل، به مصاف ماشین سازی فرستاد و با تساوی بدون گل هم زمین را ترک کرد. با این تساوی استقلال بیش از ماشین سازی ضرر کرد. آبی‌ها که اوضاع امیدوارکننده‌ای درجدول ندارند می‌توانستند با امتیاز کامل این مسابقه، هوادارنشان را به ادامه لیگ امیدوار کنند اما باز هم از رسیدن به 3 امتیاز ناکام ماندند. حالا استقلال 15 امتیازی است و در رده ششم قرار دارد. هفته بعد این تیم باید به مصاف پدیده مشهد برود. تیمی که با 11 امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار دارد و حریف سختی برای استقلالی به شمار می‌رود که در بحران قرار دارد.

تغییر کلین شیت‌ساز

بازگشت مهدی رحمتی به ترکیب اصلی استقلال اولین تغییر مهم این تیم در قیاس با بازی قبل است. رحمتی پس از 3 بازی دوباره به جمع نفرات اصلی برگشت و توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد. در سه دیدار گذشته استقلال که حسینی وظیفه سنگربانی را بر عهده داشت دروازه این تیم باز شد و در مجموع 4 گل دریافت کرد. آخرین کلین‌شیت استقلال به هفته هشتم و دربی پایتخت بر می‌گردد که با  تساوی بدون گل پایان یافت.

بازگشت هافبک مصدوم

بازگشت آرمین سهرابیان هم یکی دیگر از تغییرات مهم این بازی بود. هر چند این تغییر اجباری به نظر می‌رسد. شفر در دیدار با ماشین سازی باید ترکیب جدید خط دفاعی خود را بدون روزبه چشمی می‌چید و تنها دو گزینه در اختیار داشت. سرمربی استقلال برای انتخاب زوج جدید خط دفاعی فقط دانشگر و سهرابیان را روی نیمکت خود داشت و هر دو بازیکن را در غیاب منتظری و چشمی در ترکیب ابتدایی قرار داد. علی کریمی دیگر تغییر است. او هم جزو غایبان بازی با سایپا بود. کریمی بعد از طی دوران مصدومیت دوباره به ترکیب اصلی بازگشت.

تنبیه گرو به دلیل گلزنی!

در خط حمله نیز بازیکنانی همچون نیومایر، گرو و اسماعیلی در ترکیب اصلی غایب بودند. این 3 نفر هم در بازی با سایپا از ابتدا در ترکیب اصلی استقلال حضور داشتند اما در تبریز قائدی، صیادمنش و تبریزی جای شان را گرفته بودند. نکته بسیار با اهمیت در این تغییرات نیمکت نشینی الحاجی گرو بعد از گلزنی مقابل سایپاست. شفر که در همه روزهای مربیگری اش در استقلال حامی این مهاجم نیجریه‌ای بود درحالی گرو را به نیمکت ذخیره‌ها تبعید کرد که در بازی با سایپا طلسم گل نزدنش شکسته شد.

تنبیه انضباطی مزید بر علت

وینفرد شفر و امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال دو بازیکن تیم را به دلیل مسایل انضباطی اخراج کردند. روزبه چشمی و فرشید اسماعیلی دو بازیکنی بودند که موقتا از این تیم اخراج شدند. همین جریمه انضباطی مزید برعلت شد تا این تغییرات در ترکیب اصلی از بازی‌های دیگر، بیشتر شود.

عملکرد شفر قابل قبول است

وینفرد شفر سرمربی آلمانی استقلال از هفته نهم لیگ هفدهم جایگزین علیرضا منصوریان روی نیمکت استقلال شد البته پیش از آن یعنی در هفته هشتم، مک درموت به جای منصوریان روی نیمکت نشست. شفر که دیروز مقابل ماشین سازی با تساوی بدون گل متوقف شد، به دلیل عدم نتیجه گیری در لیگ هجدهم تحت فشار است اما آمار او نشان می‌دهد عملکردش در استقلال قابل قبول بوده است. هر چند بخش زیادی از موفقیت‌های او در فصل پیش بدست آمده و باعث شده هنوز هم آمار شفر در اردوگاه آبی پوشان قابل قبول باشد. پیرمرد آلمانی از زمانی که روی نیمکت آبی‌ها نشسته در 42 درصد از دیدارهایش پیروز شده، در 39 درصد از بازی‌ها به تساوی رسیده و تنها در دوازده درصد از دیدارها شکست خورده است. تیم شفر به طور میانگین در هر دیدار 4/1 گل به ثمر رسانده و تنها 5/0 گل خورده است که نشان می‌دهد بر خلاف خط حمله شاگردان شفر که عملکردی کاملا معمولی داشته اند، پیرمرد آلمانی در اردوگاه آبی‌ها یک دژ مستحکم ساخته است. میانگین تفاضل گل شاگردان شفر برای هر دیدار مثبت 9/0 است که آمار نسبتا خوبی محسوب می‌شود. پیرمرد آلمانی آبی‌ها به طور متوسط از هر دیدار 8/1 امتیاز بدست آورده است که نشان می‌دهد با وجود انتقادهایی که امروز از او می‌شود، در مجموع عملکرد شفر در استقلال تا اینجا خوب بوده است.

بازی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل گل

امتیاز

23

14

13

4

46

16

30

61

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز