خبرگزاری کار ایران

مس رفسنجان-مس کرمان؛ دربی به رنگ نارنجی (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۹۲۷

تیم های فوتبال مس رفسنجان و مس کرمان در هفته یازدهم رقابت های لیگ دسته اول فوتبال کشور فردا سه شنبه و از ساعت ١٤:٤٥ در ورزشگاه شهدای مس رفسنجان و در دربی ال مسینو و به قضاوت حسین زیاری رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایلنا، هر اندازه هم که برای برخی بازی‌ها با شعار این مسابقه فقط سه امتیاز دارد سنگ محک بخورد، اما ذات بعضی بازی‌ها به طور کلی ورای فلسفه جدول و شرایط طبیعی خود،فراتر از سه امتیاز دارد. درست مثل همه‌‌ی دربی‌های جهان که دو تیم از یک منطقه به پست هم می‌خورند و هواداران این تیم‌ها به واسطه‌ی کری که با یکدیگر دارند برروی پیروزی این بازی حساب جداگانه‌ای باز می‌کنند و این موضوع با برخورد منطقی با آن، بخشی از جذابیت‌های اصیل و البته مثبت فوتبال است.

حالا اگر دو تیم علاوه بر یک منطقه بودن، هم خانواده و حتی هم اسم هم باشند تا نقاط کری خوانی آن‌ها برای هواداران دو تیم بیشتر هم باشد، این جذابیت چند برابر می‌شود درست مثل دربی تیم‌های مس در استان کرمان که آن را ال‌مسینو می‌گویند.

شاید یکی از معدود جذابیت‌های لیگ دسته یک برای فوتبال کرمان در سال‌های اخیر همین تقابل دو تیم مس کرمان و مس رفسنجان بوده است که حضور5 ساله‌ی کرمانی‌ها در لیگ یک پس از سقوط از لیگ برتر، این فرصت را فراهم آورده است که ال‌مسینو رفته رفته به یک بازی کلاسیک برای فوتبال کرمان تبدیل شود و خاطراتی برای فوتبال کرمان بسازد که بعدها کلی داستان سرایی برای آن انجام بشود.

هرچند برخی از ذهنیت‌ها در فوتبال ایران همواره در آستانه‌ی این مسابقه همچنان گمان خود را بر تعیین نتیجه در پشت میزهای مدیران به واسطه‌ی هم خانواده بودن دو تیم می‌دانند، اما بازی‌های سختگیرانه و نتایج گاها عجیب در این بازی‌های دو تیم سبب شده است که حالا فوتبال کرمان به خوبی نشان دهد چنین قصه‌ای برای این بازی به هیچ وجه نمی‌تواند درست از آب درآید.

این موضوع به خصوص در این روزها که باشگاه‌های کرمان ورفسنجان به دنبال دلبری بیشتر برای مادرخرج خود یعنی شرکت ملی صنایع مس هستند کمتر موضوعیت دارد و این موضوع کاملا قابل پذیرش است که اگر هر دو تیم در طول فصل به همه تیم‌ها باج داده باشند، در این بازی به واسطه‌ی فشار تماشاگران و البته منافع کلی  باشگاه خود در این مسابقه مرد و مردانه برابر برادر مسی خود صف آرایی می‌کنند و همین از عوامل جذابیت همیشگی ال‌مسینو برای فوتبال کرمان است.

دو تیم مس کرمان و مس رفسنجان البته در این فصل داستان‌های متفاوتی با یکدیگر داشته‌اند و هر اندازه کرمانی‌ها در این فصل فعلا در بالای جدول رویای صعود برای خود می‌تراشند، مس رفسنجان به دنبال فرار از روزهای کابوس بار خود در هفته‌های گذشته است.

مسی‌های رفسنجان که این بازی را میزبانی می‌کنند،در هفته‌های گذشته و پس از نتایج ناامید کننده خود، دست به جراحی برروی نیمکت خود زدند و میشو کرستویچ را جانشین علی سامره کردند. آن‌ها که در 9 بازی قبلی خود فقط یک پیروزی کسب کرده‌اند و با 4 تساوی و 4 شکست در رده‌ی‌ نهم جدول قرار دارند، به خوبی می‌دانند که پیروزی در این دربی می‌تواند آن‌ها را به ساحل آرامشی برساند که تا هفته‌ها برای آن‌ها سود آوری داشته باشد. آن‌ها اگر به دنبال فرار از فشار هواداران و همچنین گرفتن روحیه برای ادامه‌ی مسابقات میباشند، به خوبی می‌دانند که با پیروزی در این مسابقه به همه‌ی این اهداف دست پیدا خواهند کرد و از همین رو در زمین خود با تمام توان برابر مس کرمان در رفسنجان صف‌آرایی خواهند کرد.

اما در سوی مقابل مس کرمان نیز به سه امتیاز این بازی به چشم یک قله بسیار مهم می‌تواند نگاه کند... آن ها که با عملکرد خیره کننده خود در هفته‌های گذشته‌ی لیگ یک در بالای جدول این فصل هستند، با این سه امتیاز علاوه بر اینکه می‌توانند باردیگر صدر جدول را از آن خود کنند، بعد از بازی درخشان برابر سپاهان اصفهان، با پیروزی در این بازی به نوعی حیثیتی، حسابی هواداران خود را در این فصل شیفته خود می‌کنند و با جلب اعتماد هرچه بیشتر آن‌ها در ادامه‌ی بازی‌های لیگ یک قدم‌های خود را محکم‌تر خواهند برداشت. این سه امتیاز نیز برای مسی‌ها حکم بمب روحیه را در ادامه‌ی بازی‌‌ها خواهد داشت به خصوص اینکه در زمین حریف نیز کسب شود.

شاید به واسطه‌ی ذات دربی‌ها و بازی‌های حیثیتی دو تیم برای نباختن در این بازی نیز حساب ویژه‌ای باز کنند اما قطعا گوشه چشم برادران مسی دراین بازیکه شاید بر کل چشم آن‌ها نیز تسلط داشته باشد، کسب یک سه امتیاز با برکاتی فراتر از این عدد سه در جدول باشد از همین رو اگر احتیاط دو تیم در این بازی بنا به هر اتفاقی مثل تفکر مربیان و یا ردوبدل شدن یک گل زودهنگام از سوی طرفین بشکند، می‌توانیم امیدوار به یک مسابقه جذاب در خور نام همان ال‌مسینو برای فوتبال کرمان باشیم.

نویسنده: سعید قرایی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز