خبرگزاری کار ایران

بارسلونا – اینترمیلان؛ بدون مسی و در انتظار درخشش دمبله و کوتینیو

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۸۱۰

لیونل مسی به دلیل مصدومیت نمی‌تواند بارسلونا را همراهی کند و بهترین فرصت برای گران‌ترین خریدهای تاریخ باشگاه فراهم شده که خودشان را نشان دهند و ارزششان را ثابت کنند.

به گزارش ایلنا، بارسا فصل قبل بیش از 300 میلیون یورو برای خرید فیلیپ کوتینیو هافبک برزیلی و عثمان دمبله مهاجم فرانسوی به ترتیب به لیورپول و بوروسیادورتموند پرداخت کرد که بیشتر آن از راه فروش نیمار به پاری‌سن‌ژرمن به دست آمد. اگرچه هر دو نشانه‌هایی از استعداد شگرف خود را به نمایش گذاشته‌اند اما هرگز نتوانسته‌اند انتظارات زیادی که با قیمتشان همخوانی دارد را برآورده کنند. مسی در پیروزی 4 بر 2 مقابل سویا پاس گل اول را به کوتینیو داد و گل دوم را خودش زد دقایقی قبل از آنکه روی دستش سقوط کند و مصدوم شد. حالا که بهترین گلزن تاریخ بارسلونا دوران بهبودی را سپری می‌کند، کوتینیو و دمبله برای رهبری تیم در هفته مهم پیش رو تحت فشار زیادی قرار دارند.

بارسلونا امشب میزبان اینترمیلان است و چیزی کمتر از سومین پیروزی متوالی در لیگ قهرمانان راضی‌اش نمی‌کند، بعد هم نوبت به ال‌کلاسیکو می‌رسد که باز هم در نوکمپ برگزار می‌شود. پزشکان بارسلونا پیش‌بینی کرده‌اند مسی سه بازی دیگر را نیز از دست بدهد که شامل دیدار در سن‌سیرو با اینتر نیز می‌شود. جرارد پیکه درباره هم‌تیمی‌اش گفت: «وقتی مسی با ما است حس امنیت داریم. او در جهان بهترین است. نبودش کاملا به چشم می‌آید اما با او یا بدون او باید به حرکتمان ادامه دهیم. ما تیم خوبی داریم و برای این بازی‌های بزرگ آماده‌ایم.»

بارسلونا برای جذب دمبله از دورتموند با معامله‌ای موافقت کرد که می‌تواند تا 147 میلیون یورو برایش هزینه داشته باشد. این فرانسوی در جریان فصل قبل با مصدومیت‌های زیادی مواجه شد او اما بعد از فتح جام جهانی به همراه تیم ملی فرانسه شروع خوبی در این فصل داشت و در 9 حضور متوالی در ترکیب اصلی بارسلونا 5 گل زد اما وقتی بارسلونا مسابقه سختی با تاتنهام در لیگ قهرمانان داشت، ارنستو والورده، دمبله 21 ساله را روی نیمکت نشاند و به جایش از آرتور در خط میانی بهره گرفت، بارسلونا 4 بر 2 در ویمبلی به پیروزی رسید و مسی دو گل و کوتینیو یک گل زدند. والورده در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دمبله اعتماد به نفسش را از دست داده، گفت: «نمی‌دانم. او در آغاز فصل مشارکت زیادی داشت. در سه بازی اخیر در ترکیب اصلی نبوده اما رویش حساب می‌کنیم. خیلی مستعد است، از او انتظار زیادی داریم و فکر می‌کنیم توانایی پیشرفت دارد.»

کوتینیو در ژانویه با 160 میلیون یورو از لیورپول به خدمت گرفته شد تا بخشی از برنامه بازسازی بارسلونا بعد از رفتن نیمار باشد اما با وجود گلزنی‌ها باید بیشتر یک بازیساز به جای آندرس اینیستا باشد. حالا که مسی نیست، والورده می‌تواند از بازی این دو در کنار آرتور بهتر استفاده کند.

ترکیب احتمالی:

بارسلونا:‌ تر اشتگن؛ آلبا، لانگله، پیکه، روبرتو؛ بوسکتس، آرتور، راکیتیچ؛ کوتینیو، سوارس، دمبله

اینترمیلان: هاندانوویچ؛ آساموا، اشکرینیار، دی فرای، ورسالیکو؛ وچینو، بروزوویچ؛ پریشیچ، مارتینس، پولیتانو؛ ایکاردی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز