خبرگزاری کار ایران

بارسلونا بدون لیونل مسی؛ سرنوشت والورده چه می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۸۰۷

بارسلونا حاشیه امنیت خود را از دست داده است، یعنی آن ستاره‌ای که در روزهای سخت به کمک تیم می‌آمد، یعنی کسی که با‌ قابلیت‌های فنی، خلاقیت و قدرت تصمیم‌گیری‌اش می‌تواند حتی بهترین تاکتیک‌ها را هم خنثی کند. این چیزهایی است که لیونل مسی به همراه می‌آورد.

به گزارش ایلنا، مصدومیت او از ناحیه دست در بازی با سویا به این معناست که ارنستو والورده حالا دست‌کم سه هفته او را در اختیار نخواهد داشت. بارسلونا در زمان مصدومیت مسی باید دیدارهای مهمی را برگزار کند؛ بازی برابر اینتر در خانه (و احتمالا خارج از خانه)، رایو وایکانو در خارج از خانه و البته ال‌کلاسیکو هفته بعد.

این بازی‌ها سرنوشت یک فصل را مشخص نمی‌کنند اما می‌توانند مشخص کنند که والورده چگونه مربی است و چه کاری می‌تواند با تیم انجام بدهد. بر مبنای بازی‌های اخیر باید گفت که او کارهای بسیاری پیش‌رو دارد. بارسا در حالی به مصاف سویا رفت که از پنج بازی قبلی تنها یک برد کسب کرده بود، آن هم برابر تاتنهام که در بهترین شرایط خود قرار نداشت. آنها البته توانستند سویا را 4 بر 2 ببرند اما نگاه دقیق‌تر به این بازی نشان می‌دهد که اوضاع خیلی هم عالی نیست.

مسی در 26 دقیقه‌ای که در زمین حضور داشت تفاوت را رقم زد و گل فیلیپه کوتینیو را ساخت و سپس دوازدهمین گل خود در این فصل لالیگا را به ثمر رساند اما از لحظه خروج مسی، بازی دست سویا افتاد. بارسلونا تلاش کرد با سرعت بالای کوتینیو و عثمان دمبله رو به ضدحملات بیاورد، که این اصلا ایده بدی نبود اما در هر حال بارسلونا باید از برتری‌اش هم به‌خوبی مراقبت می‌کرد.

اما بارسا در این زمینه کم آورد. دفاع این تیم از ماه آگوست نتوانسته کلین‌شیت کند و در این بازی هم مدافعان سرگردان بودند. بازیکنان بارسلونا در میانه میدان مقابل رقیب کم می‌آوردند و فرصت‌های بسیاری نصیب سویا شد. بازی 4 بر 2 تمام شد، بارسا یک پنالتی را گل کرد و یک گل زیبا هم روی شوت از راه دور ایوان راکیتیچ به ثمر رسید اما اگر یکی از بهترین عملکردهای دروازه‌بانی سال را نمی‌دیدیم (با تشکر از مارک آندره ‌تر اشتگن)، بارسلونا شاید حتی این بازی را می‌باخت.

می‌توان به ‌آسانی اوضاع را ساده دید و تنها جرارد پیکه و کلمان لنگله را مقصر دانست و البته پیکه که روزهای خوبی را نمی‌گذراند. تیم پابلو ماچین بسیار منسجم بود اما می‌توانید انتظار داشته باشید که بارسا در خانه بتواند از دو گل برتری خود محافظت کند و مرتبا فرصت به حریف ندهد. درست کردن این مشکل، به اندازه رسیدگی به مشکل خط حمله در غیاب مسی مهم است.

کسی نمی‌تواند جانشین مسی شود، بلکه بارسلونا باید به فکر برنامه دوم باشد. والورده شاید حتی از مصدومیت مسی استفاده مثبت هم بکند. کوتینیو در غیاب مسی در میدان، آزادی عمل بیشتری خواهد داشت. دمبله که البته بازیکن بی‌ثباتی است، می‌تواند دفاع حریف را باز کند و لوییس سوارس که از اوایل ماه مه‌ تاکنون تنها دو بار در جریان بازی گل زده، می‌تواند واکنش خوبی نسبت به مسوولیت بیشتری که به او محول می‌شود داشته باشد. بستگی به والورده دارد که از این اوضاع نهایت استفاده را ببرد.

منبع: ESP

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز