خبرگزاری کار ایران

ضعف‌های فروش بلیت الکترونیکی و ناراحتی هواداران پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۷۹۳

مشکلات بلیت فروشی دیدار پرسپولیس - السد هواداران این تیم را ناراحت کرده است.

به گزارش ایلنا، عصر شنبه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از هجوم بی‌سابقه هواداران این تیم برای خرید بلیت‌های بازی السد گفت و اینکه طی 90 دقیقه 250 هزار تقاضا برای خرید بلیت وجود داشته اما خیلی زود مشخص شد دلالان و سودجویان بسیاری در این بازه زمانی این بازار تازه را هدف گرفته‌اند.

از ساعت 9 صبح روز شنبه که سامانه بلیت‌فروشی الکترونیکی این مسابقه باز شد، در 10 دقیقه ابتدایی بلیت‌های جایگاه و روبه‌روی جایگاه به اتمام رسید. پس از آن هم سایت از دسترس خارج شد و کسی قادر به خرید بلیت الکترونیکی نبود. ساعتی بعد هم که سایت مجدد باز شد، بلیت‌های اندکی از طبقه دوم و بلیت‌های پشت دروازه طبقه پایین باقی مانده بود. همزمان با این اتفاق، آگهی‌ها در سایت‌های مختلف برای فروش بلیت این مسابقه مهم منتشر شد. عجیب اینکه قیمت‌ها از 100 هزار تومان آغاز و حتی قیمت‌های نجومی 3 میلیون و 800 هزار تومان یا بیشتر هم در بین آگهی‌ها دیده می‌شد در حالی که بلیت جایگاه و روبه‌روی جایگاه 35 و 30 هزار تومان قیمت داشت.

بعد از این اتفاق بسیاری از پیشکسوتان پرسپولیس خواستار برخورد با دلالان و سودجویان شدند و می‌گفتند کاش بلیت‌ها به همان صورت کاغذی به فروش می‌رفت اما مسوولیت این اتفاق با شرکتی است که کار بلیت‌فروشی اینترنتی را انجام داد. همچنین غیر از بازی با احساسات هواداران، برخی اقدام به کلاهبرداری از هواداران فوتبال کردند. به‌طور مثال این فراد بلیتی که پیش‌خرید کرده‌اند را در فضای مجازی برای فروش آگهی می‌کنند و به چند نفر می‌فروشند که این اتفاق نیز به سادگی رقم می‌خورد، چراکه فروش اینترنتی تنها با کد پیگیری صورت می‌گیرد و شخص فروشنده که در اصل همان دلال است، این کد پیگیری را به چند نفر می‌فروشد و وقتی تماشاگری قصد ورود به ورزشگاه را دارد، ممکن است با این موضوع برخورد کند که بلیت او به فروش رفته و دستش به جایی بند نیست.

این اتفاقات باعث ناراحتی بسیاری از هواداران پرسپولیس شد تا مدیران این باشگاه را مجبور به واکنش کند. مسوولان باشگاه پرسپولیس هم مدعی شدند هماهنگی‌هایی را با پلیس فتا انجام داده‌اند و ۹ نفر از کارشکنان نیز شناسایی شدند که برخورد لازم با آنها صورت خواهد گرفت. جالب اینکه سرهنگ تورج کاظمی، رییس پلیس فتای تهران بزرگ در خصوص بروز تخلفاتی در فروش اینترنتی بلیت دیدار تیم‌های پرسپولیس و السد قطر گفت: «تاکنون در استان تهران تخلفی در این زمینه گزارش نشده و دستگیری نداشته‌ایم. از آنجا که سامانه اینترنتی فروش بلیت به‌صورت سراسری است ممکن است در دیگر استان‌ها تخلفاتی روی داده باشد، اما گزارشی از این تخلفات در تهران اعلام نشده است.»

جدا از سودجویی دلالان، این مدل بلیت‌فروشی ایرادهای دیگری هم داشت که موجب نگرانی هواداران پرسپولیس شد. یکی از مشکلاتی که کاربران مختلف شبکه‌های اجتماعی گزارش کردند، مشکل عدم نمایش کد رهگیری علی‌رغم کسر هزینه و نهایی کردن خرید است. این عده می‌گویند از سامانه بلیت خریده و هزینه را هم پرداخته‌اند اما برایشان بعدا پیغام آمده که خرید بلیت ثبت نشده و مشخص نیست آیا این هزینه به حسابشان بازخواهد گشت یا خیر. البته گفته می‌شود این عده ساعاتی بعد با مراجعه به سایت می‌توانستند کد رهگیری را دریافت کنند.

نکته دیگری که اعتراض هواداران را به‌همراه داشت، نبود حق انتخاب صندلی مورد علاقه است. البته مقصر این اشکال تنها باشگاه پرسپولیس نیست و باتوجه به عدم جداسازی دقیق جایگاه‌ها و شمارش نه‌چندان درست صندلی‌ها، انجام این کار تا حدی غیرممکن است. همچنین نباید از یاد برد که برقراری نظم در صورت فروش دقیق بلیت‌ها هم برعهده نیروی انتظامی است که قبلاً از پس انجامش بر نیامده بود چون برخی از تماشاگرانی که منتسب به کانون هواداران هستند، همیشه سه ردیف اول هر جایگاه را در اختیار دارند و حتی اگر کسی بلیت آن صندلی‌ها را هم بخرد بعید است بتواند روی آنها مستقر شود یا به‌طور مثال طبیعتاً خیلی از صندلی‌ها سهمیه‌های مختلفی هستند که هواداران عادی نمی‌توانند از آنها استفاده کنند.

بدین ترتیب اگر چند نفر حتی با هم بلیت بخرند اما همزمان وارد ورزشگاه نشوند امکان دارد نتوانند کنار هم بنشینند و از طرف دیگر حتی اگر به‌صورت همزمان بلیت نخرند می‌توانند با هم وارد ورزشگاه شده و در یک جا مستقر شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز