خبرگزاری کار ایران

وقتی همه چیز در تراکتور و ماشین سازی مشترک است

مالکیت استقلال و پرسپولیس توسط زنوزی در تبریز!

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۰۷۳

پیش از شروع فصل وقتی درباره دلیل مماشات فدراسیون فوتبال با مالکیت مشترک محمدرضا زنوزی در باشگاه‌های تراکتورسازی و گسترش فولاد سوالی مطرح می‌شد، پاسخ این بود که مالکیت باشگاه تراکتورسازی هنوز به‌طور کامل به زنوزی منتقل نشده و مستنداتی مبنی بر مالکیت یک شخص بر دو باشگاه به‌طور هم‌زمان وجود ندارد که فدراسیون بتواند به‌وسیله آن از مالکیت زنوزی جلوگیری کند.

به گزارش ایلنا، هیچ‌کس جلوی مالکیت مشترک محمدرضا زنوزی را نگرفت تا امروز نخستین تبعات این ماجرا در فوتبال تبریز آشکار شود. یوسف سیدی، به‌عنوان بازیکن سابق تراکتورسازی مدعی شده که باشگاه تراکتورسازی، او را کنار گذاشته و به او گفته که باید به تیم فوتبال ماشین‌سازی برود. سیدی اما تمایل دارد به تیم دیگری برود و خودش می‌گوید پرسپولیس پیشنهادی برایش داشته که علاقه دارد به این پیشنهاد فکر کند.

مالکیت مشترک باشگاه تراکتورسازی و ماشین‌سازی اما همان‌طور که در ابتدای فصل، سیدی را از گسترش فولاد به تراکتورسازی آورد، حالا می‌خواهد او را به گسترش فولاد سابق بازگرداند. زنجیر مالکیت یگانه به پای بازیکنان تیم بسته می‌شود و مانع از تبادل بازیکن بین تیم‌های تبریزی و غیرتبریزی می‌شود. این قبیل اتفاقات و انحصاری که خواه ناخواه در فوتبال تبریز به‌وجود می‌آید، می‌تواند رفته‌رفته روح فوتبال را از باشگاه‌های مردمی تراکتورسازی و ماشین‌سازی دور کند.

این تنها یکی از صدها آسیبی است که مشترک بودن مالکیت دو باشگاه تبریزی می‌تواند به بدنه فوتبال، بازیکنان و تیم‌های تراکتورسازی و ماشین‌سازی وارد کند. لابد هنوز مسوولان فدراسیون فوتبال نمی‌توانند دردسرهایی را متصور شوند که در هفته‌های حساس و سرنوشت‌ساز لیگ، بازی تیم‌های تبریزی، چه حواشی فراگیری را می‌تواند در لیگ به‌وجود آورد و سلامت لیگ را تحت تأثیر خود قرار دهد، چراکه اگر تا به‌حال تبعات این اتفاقات را تصور می‌کردند، بدون شک تدبیری برای جلوگیری از آن اندیشیده بودند.

ناراحت‌کننده اینجاست که با وجود اطلاعی که از این ماجرا وجود دارد، هیچ اراده‌ای برای جلوگیری از آن به‌عمل نمی‌آید، چراکه تبریزی‌ها برای دفاع از مالکیت زنوزی، مالکیت وزارت ورزش به‌طور مشترک بر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را مطرح می‌کنند و تأکید دارند که اگر قرار است این قانون اجرا شود، باید مالکیت پرسپولیس و استقلال هم تفکیک شود که البته حرف بیراهی هم نیست.

علاوه‌بر این، زنوزی در شرایط فعلی اقتصادی توانسته شرایط مالی خوبی را برای باشگاه‌های تبریزی رقم بزند. سوال اینجاست که اگر او برود، چه کسی می‌تواند جایگزینش شود؟ کسی که هم پول داشته باشد، هم عاشق فوتبال باشد و از هزینه کردن‌های بی‌بازگشت برای فوتبال نهراسد. رابطه‌اش با سرمربی تیم ملی خوب باشد و ستاره‌های تیم ملی را به تراکتورسازی بیاورد و هر روز با مطرح کردن احتمال پیوستن یکی از بزرگان فوتبال دنیا به فوتبال تبریز، نفس را در سینه هواداران حبس کند.

همه این‌ مسائل دست به دست هم داده تا نه فدراسیون فوتبال مشکلات و عواقب ناشی از این اتفاق را به روی خودش بیاورد و نه صدای اعتراضی درباره اتفاقات ناشی از این مالکیت هم‌زمان از کسی شنیده شود. حتی ترتیبی هم داده نشده که حداقل برخی چارچوب‌ها به زنوزی یادآوری شود تا حالا که دارد از قوانین عبور می‌کند، به برخی قواعد نانوشته پایبند باشد و بپذیرد که اجازه ندارد عرف و قواعد در فوتبال را با این مالکیت مشترک دو باشگاه خدشه‌دار کند.

 

محمد حاجی خانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز