خبرگزاری کار ایران

نگاهی به اولین سال‌های حضور دو دروازه‌بان استقلال

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۱۴۰

ماجرای دروازه‌بانی در استقلال بار دیگر چالش‌برانگیز شده است. طی سال‌های گذشته همواره استقلال با این چالش روبرو بوده است.

به گزارش ایلنا،ماجرای دروازه‌بانی در استقلال بار دیگر چالش‌برانگیز شده است. طی سال‌های گذشته همواره استقلال با این چالش روبرو بوده است. از رقابت ناصر حجازی و منصور رشیدی تا رقابت پرویز برومند و هادی طباطبایی، احمدرضا عابدزاده و حمید بابازاده، وحید طالب لو و مهدی رحمتی و حالا مهدی رحمتی و سیدحسین حسینی این رقابت را در چارچوب دروازه استقلال ادامه می‌دهند. سیدحسین حسینی بعد از  برد تیمش برابر نفت مسجدسلیمان، اعلام کرد که در نیم فصل از این تیم جدا خواهد شد چرا که او طاقت نیمکت‌نشینی را ندارد. به همین دلیل مقایسه‌ای بین عملکرد مهدی رحمتی در سال‌های اول حضورش در استقلال و سال‌های اول حضور سیدحسین حسینی انجام دادیم که در زیر می‌خوانید:

سید مهدی و سیدحسین

استقلال

مهدی رحمتی در سال 1384 و در لیگ پنجم از سپاهان به استقلال پیوست. او در اولین فصل حضورش زیر سایه درخشش وحید طالب لو بود و فقط در 9 بازی لیگ و 5 بازی جام حذفی برای تیمش به میدان رفت. رحمتی در دومین سال حضورش در استقلال و در لیگ ششم نیز در کل 9 بازی برای استقلال انجام داد.

سید حسین حسینی که از لیگ دوازدهم به استقلال آمد در آن سال‌ها دروازه‌بان جوانی بود که فرصت بازی پیدا نکرد اما بعد از گذراندن دوران سربازی دوساله‌اش در ملوان در لیگ شانزدهم به استقلال بازگشت و توانست رکورد کلین شیت فوتبال ایران را بشکند.  او در اولین سال حضورش در استقلال 8 بازی برای استقلال انجام داد یعنی یک بازی کمتر از مهدی رحمتی در اولین سال حضورش در این تیم. حسینی در دومین سال حضورش یعنی لیگ هفدهم در بیست بازی برای استقلال به میدان رفت تا 11 بازی بیشتر از دومین سال حضور رحمتی در این تیم انجام داده باشد.

تیم ملی

مهدی رحمتی در سال 2004 و در 23 سالگی برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد و در بازی با اردن روی نیمکت تیم نشست. او اولین بار و در بازی دوستانه ایران و آلمان که در ورزشگاه‌ آزادی برگزار شد 26 دقیقه در ترکیب تیم به میدان رفت. او در مجموع 77 بازی ملی در کارنامه‌اش وجود دارد و از سال 91 نیز از تیم ملی خداحافظی کرد و هیچگاه کی‌روش اجازه بازگشت به او را نداد.

سیدحسین حسینی اما در سن 25 سالگی و در سال 2018 در بازی با سیرالئون اولین بازی ملی‌اش را برگزار کرد. او در این بازی 45‌دقیقه به میدان رفت. او تا الان دو بازی ملی انجام داده است و در لیست جدید کارلوس کی‌روش برای جام ملت ها نیز نامش وجود دارد.

بعد از جدایی

سیدحسین حسینی اعلام کرده است که در پایان نیم فصل از استقلال جدا می‌شود. سیدمهدی رحمتی نیز بعد از دو فصل حضور در استقلال در اولین بار، 4سال بعدی را در مس کرمان و سپاهان توپ زد و سپس در لیگ یازدهم به استقلال بازگشت. رحمتی البته سه فصل در استقلال بود اما در لیگ چهاردهم به پیکان رفت و با این تیم به لیگ دسته یک سقوط کرد. رحمتی بعد از یک سال به استقلال بازگشت و تا امروز در این تیم حضور داشته است.

سیدحسین حسینی هم در دو فصل لیگ دوازدهم و سیزدهم در استقلال حضور داشت و در این تیم اصلا بازی نکرد. او دو سال در ملوان بود و سپس به استقلال بازگشت. او حالا ممکن است در نیم فصل از این تیم جدا شود و شاید مثل رحمتی او هم بار دیگر به استقلال برگردد.

سال‌های متفاوت

لیگ هفدهم برای این دو دروازه بان متفاوت بود. رحمتی فقط 10 بازی برای تیمش انجام داد درحالی که حسینی با 20 بازی دروازه‌بان اصلی تیمش بود اما در فصل جدید رحمتی بار دیگر دروازه‌بان اول تیمش شد و حسینی یک دقیقه هم به میدان نرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز